طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


سمیرا محمدی

سمیرا محمدی

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۳۱

clapping

۰

cooking

۰

خوراک مرغ و سبزیجات

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


خوراک مرغ و سبزیجات یک غذای بسیار عالی و سریع که می توانید به عنوان یک وعده غذایی کامل همراه با نان و برنج یا نان باگت تهیه کنید. این غذا برای زمان هایی که وقت زیادی برای تهیه غذا ندارید بسیار مناسب است شما می توانید از انواع سبزیجات برای تهیه این غذا استفاده کنید.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۲۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۹۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه خوراک مرغ و سبزیجات ساده در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون، فلفل سیاه، پاپریکا و مقداری نمک به سینه مرغ اضافه می کنیم.

مرحله 2

حالا سینه مرغ را با ادویه ها مخلوط می کنیم و ماساژ می دهیم تا گوشت مرغ مزه دار شود، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۳ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها به خورد گوشت مرغ بروند.

مرحله 3

در این مرحله پس از گذشت این زمان سینه مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه باقی مانده روغن را درون تابه می ریزیم، سپس سینه مرغ را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله 4

حالا پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس زمانی که سینه مرغ کاملا پخته و گریل شد، آن را از تابه خارج می کنیم.

مرحله 5

در این مرحله پیاز را درون همان تابه که سینه مرغ را گریل کردیم اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه سیر را به پیاز اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله 6

حالا کلم بروکلی را خرد می کنیم، سپس می شوییم و درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه قارچ ها را می شوییم و خشک می کنیم و به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم، سپس کلم بروکلی را به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله 7

در این مرحله کلم بروکلی را تفت می دهیم تا کاملا نرم شود، سپس قارچ را اضافه می کنیم. در ادامه حرارت را زیاد می کنیم تا قارچ آب نیندازد، سپس تفت می دهیم تا قارچ کاملا پخته و نرم شود. در ادامه کدو سبز را می شوییم، سپس به اندازه دلخواه خرد می کنیم.

مرحله 8

حالا کدو سبز را به سبزیجات درون تابه اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا کدو سبز سرخ شود. در ادامه درب تابه را می بندیم اجازه می دهیم سبزیجات کاملا پخته و نرم شوند، سپس گوجه گیلاسی ها را می شوییم.

مرحله 9

در این مرحله یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و گوجه گیلاسی ها را درون تابه اضافه می کنیم. در ادامه گوجه گیلاسی ها را به صورت جداگانه تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند.

مرحله 10

حالا گوجه فرنگی گیلاسی را به همراه سینه مرغ به سبزیجات اضافه می کنیم، سپس سس سویا را به آن اضافه می کنیم. در ادامه مواد را مخلوط می کنیم و حرارت را خاموش می کنیم، سپس خوراک مرغ و سبزیجات را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و سرو می کنیم.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی خوراک مرغ و سبزیجات

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۸۶.۱۳ - %
چربی کل ۳.۷۲ - %
    چربی اشباع شده ۰.۶۳ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۲۳.۰۰ - %
سدیم ۲۷۰.۶۳ ۱۸ %
کربوهیدرات کل ۳.۴۸ ۳ %
    فیبر رژیمی ۰.۹۲ - %
    قند ۱.۲۵ - %
پروتئین ۹.۹۳ ۱۸ %
ویتامین A ۳۵۹.۰۲ ۴۰ %
کلسیم ۱۶.۶۸ ۲ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.