صفحه اصلی > لاغری : لاغری سریع شکم بدون ورزش | راهکارهای سبک زندگی و پزشکی

لاغری سریع شکم بدون ورزش | راهکارهای سبک زندگی و پزشکی

فهرست مطالب

لاغری سریع شکم بدون ورزش! بشر امروزی همیشه به دنبال کسب نتیجه بهتر با کمترین زحمت و مشقت است. یک سوال از شما می پرسم: چند بار جلوی آینه ایستاده اید و انحنای شکم خود را تماشا کرده اید و سعی کرده اید با کشیدن شکم به سمت داخل خوش فرمتر به نظر بیایید؟ یا چربی شکم خود را با دو دست گرفته اید و با تاسف به آن نگاه کرده اید؟ چند بار نتوانسته اید به خاطر سایز دور کمر بزرگ خود لباس مورد علاقتان را بخرید یا بپوشید؟ و برای رهایی از همه این موارد به این فکر کرده اید که هر چه زودتر از دست این حجم چربی شکمی رهایی پیدا کنید.
چربی شکمی علاوه بر ظاهری ناخوشایند و زشت برای سلامت کلی شما نیز مضر است. این نوع چاقی با فشار خون بالا، دیابت، کبد چرب، بیماری های قلبی، زوال عقل و غیره مرتبط است.

بنابراین داشتن کمری باریکتر و بدنی سالمتر می توانند دو انگیزه مهم برای خلاص شدن از شر چربی شکمی مزاحم باشند. اگر چه ورزش نقش مهمی در کاهش سایز و لاغری شکم ایفا می کند اما ممکن است به دلایل مختلف نتوانید از آن بهره گیرید.
اینجاست که روش لاغری سریع شکم بدون ورزش خودنمایی خود را آغاز می کند تا رویای کوچک کردن شکم بدون نیاز به ورزش را به واقعیت نزدیک کند. در این مقاله از وبسایت سلامتی من با روش هایی آشنا می شویم که می توانید در کوتاه مدت بدون نیاز به ورزش بر چاقی شکمی غلبه کنید.

زمان لازم برای لاغری سریع شکم بدون ورزش چقدر است؟

لاغری سریع شکم بدون ورزش

آنچه تعیین کننده زمان لازم برای کاهش چربی شکمی است، شرایط بدنی فردی است که قصد کاهش وزن دارد. در حالت کلی برای آب شدن حدود 500 گرم چربی شکمی، باید 3500 کالری سوزانده شود. حذف این مقدار چربی نیازمند کاهش 500 کالری از رژیم غذایی روزانه است.

غذاهای گیاهی موثر بر لاغری سریع شکم بدون ورزش

مصرف میوه و لاغری سریع شکم بدون ورزش

انواع توت: توت فرنگی، شاه توت، زغال اخته و تمشک سرشار از آنتی اکسیدانی با نام رسوراترول هستند که می تواند در کاهش التهاب سراسر بدن موثر باشد و برای کاهش چربی شکم و کاهش خطر زوال عقل مفید واقع شود. می توانید از انواع توت در رژیم غذایی خود استفاده کنید و در کمترین زمان، بدون ورزش قدم موثری برای داشتن کمری باریکتر داشته باشید.

آلو: آلو میوه ای کم کالری و سیر کننده است. مصرف این میوه به دلیل وجود ترکیبات فلاونوئیدی برای چربی سوزی مفید است. علاوه بر این آلو سرشار از نوعی فیبر ژلاتین به نام پکتین است که به بهبود هضم کمک می کنند و باعث احساس سیری طولانی تر می شود و گنجاندن آن در رژیم غذایی می تواند برای لاغری سریع شکم بدون ورزش مفید باشد.

سیب زمینی شیرین: سیب زمینی شیرین سرشار از نوعی آنتی اکسیدان گیاهی است که سطح قند خون را تثبیت می کند و در بهبود حساسیت به انسولین موثر است. همچنین این ترکیب گیاهی از تبدیل کالری به چربی شکمی جلوگیری می کند. مصرف یک میان وعده سریع و آسان با سیب زمینی شیرین می تواند شما را در کاهش چربی شکمی یاری کند.

اسفناج: اسفناج یکی از سبزیجات برگ سبز مفید در روش لاغری سریع شکم بدون ورزش است. مصرف آن به دلیل وجود مولکولی به نام سولفوکینوز، موجب رشد باکتری های مفید روده می شود و از ورود باکتری های مضر به روده، التهاب و تجمع چربی شکمی جلوگیری می کند.

طعم دهنده و ادویه ها و کاهش چربی شکمی

سیر و کاهش چربی شکمی

سیر:

مصرف سیر همراه با وعده های غذایی می تواند برای کاهش چربی شکمی مفید باشد. مطالعه بر روی موش ها نشان داد که استفاده از سیر در یک رژیم غذایی پرچرب از انباشت چربی در اطراف شکم جلوگیری می کند و سلامت کبد را بهبود می بخشد. همچنین مصرف سیر سالم ماندن و سوزاندن چربی در دراز مدت را تسهیل می کند. می توانید استفاده از سیر را در روش لاغری سریع شکم بدون ورزش شروع کنید و به مرور شاهد آب شدن شکم و تناسب اندام خود باشید.

زردچوبه:

این ادویه خوشرنگ و خوش طعم به دلیل وجود ماده ای به نام کورکومین در بهبود حساسیت به انسولین، کاهش التهاب و کاهش چربی شکمی موثر است. مطالعات نشان می دهند ممکن است کورکومین در سرکوب نشانگرهای التهابی که در چاقی نقش دارد، موثر باشد. این نشانگرها در افراد چاق و دارای اضافه وزن افزایش می یابد.

فلفل سیاه:

فلفل سیاه دارای ماده ای به نام پیپرین است که مانع تشکیل سلول های چربی می شود و به صورت بالقوه در کاهش وزن موثر است.

مصرف قهوه برای لاغری شکم بدون ورزش

مصرف قهوه برای لاغری سریع شکم بدون ورزش

مطالعه انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه ناتینگهام نشان داد که مصرف قهوه موجب تحریک چربی قهوه ای بدن می شود و قند و چربی را برای تولید انرژی بدن می سوزاند. کافئین موجود در قهوه موجب افزایش متابولیسم و کاهش احساس گرسنگی می شود. همان چیزهایی که شما برای لاغری سریع شکم بدون ورزش به آن ها نیاز دارید.

توجه داشته باشید که قهوه در کوتاه مدت موجب افزایش متابولیسم و چربی سوزی می شود اما پس از مدتی بدن فرد نسبت به اثرات کافئین مقاوم شود و مصرف آن استراژی کاهش وزن موثری برای بلند مدت نیست.

برای بهره گیری از فواید قهوه جهت کاهش چربی شکمی در کوتاه مدت، موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

  1. باید از مصرف قهوه ای که با خامه و شیرین کننده ها ترکیب شده است خودداری کنید. حتی شیرین کننده های مصنوعی نیز موجب افزایش چاقی شکمی می شوند. بیشتر قهوه هایی که در بیرون از منزل میل می کنید، حاوی مواد پرکالری و چاق کننده هستند که می تواند سایز کمر شما را افزایش دهد. بنابراین تا حد ممکن قهوه را در منزل تهیه کنید.
  2. برای طعم دار کردن قهوه موادی مانند دارچین را جایگزین کنید. دارچین نه تنها هیچ کالری به نوشیدنی قهوه شما اضافه نمی کند، بلکه حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است که خاصیت ضد التهابی دارند.
  3. قهوه با شیر کم چرب یکی دیگر از گزینه های مناسب برای طعم دار کردن قهوه سیاه در برنامه لاغری سریع شکم بدون ورزش است. شیر کم چرب نسبت به خامه کالری کمتری دارد و مواد مغذی بیشتری دارد.
  4. به قهوه خود پودر پروتئین اضافه کنید. به این ترتیب می توانید با دریافت پروتئین کافی به هدف کاهش وزن خود کمک کنید. 

​​​​

غذاهای حیوانی و کاهش چربی شکمی

پروتئین حیوانی و کاهش چربی شکمی

گوشت بدون چربی:

مصرف مواد غذایی ترموژنیک مانند پروتئین حیوانی بدون چربی، می تواند یکی از بهترین منابع برای تولید گرما، انرژی و سوزاندن کالری باشد. با هضم غذاهای حاوی گوشت بدون چربی حدود 30 درصد از کالری خود را خواهید سوزاند.

ماست یونانی:

 ماست یونانی یکی از پروتئین های است در کاهش اشتها، احساس سیری و کاهش وزن موثر است. ماست یونانی می تواند بخشی از رژیم غذایی متعادل و سالمی باشد که شما برای کاهش چربی شکمی خود از آن پیروی می کنید.

تخم مرغ:

تخم مرغ یکی از بهترین مواد غذایی برای لاغری سریع شکم بدون ورزش است. تخم مرغ سرشار از پروتئین است و در عین مغذی بودن، کالری کمی دارد و ممکن است موجب افزایش متابولیسم شود.

می توانید با استفاده از یک صبحانه که در تهیه آن از تخم مرغ استفاده شده است، احساس سیری بیشتری داشته باشید و در طول روز کالری کمتری دریافت کنید. همچنین مصرف آن می تواند طی فرآیندی به نام اثر حرارتی غذا موجب افزایش متابولیسم شود. چنین تاثیری به این دلیل اتفاق می افتد که بدن برای هضم و پردازش مواد مغذی تخم مرغ نیازمند صرف کالری اضافی است.

بخوانید : رژیم تخم مرغ: تاثیر رژیم غذایی تخم مرغ در کاهش وزن

تغییر عادات و لاغری سریع شکم بدون ورزش

تغییر عادت ها برای لاغری سریع شکم بدون ورزش

  1. صبح ها زود از خواب بیدار شوید:

درست است که خواب کافی موجب افزایش متابولیسم می شود ولی خواب بیشتر شما را از نعمت یک شکم صاف و تخت محروم می کند. نتایج یک مطالعه نشان می دهد خواب دیر هنگام و دیر بیدار شدن بعد از ساعت 10 و 45 دقیقه صبح می تواند علی رغم مصرف قابل توجه میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی منجر به دریافت حدود 250 کالری بیشتر در طول روز شود. همچنین تمایل این افراد به فست فودهای نمکی، پر چرب و شیرینی که موجب شکست برنامه کاهش چربی شکمی می شود، افزایش می یابد.

محققان طی مطالعتای به این نتیجه رسیده اند که افرادی که در معرض نور خورشید اوایل صبح قرار می گیرند نسبت به کسانی که دیر از خواب بیدار می شوند، BMI کمتری دارند.

  1. خواب کافی داشته باشید:

یکی از بهترین راه ها برای رهایی از شر چربی های اطراف شکم، داشتن خواب خوب شبانه است. مطالعه بر روی 60 هزار زن شرکت کننده به مدت 16 سال نشان داد، خواب کمتر از 5 ساعت در شب در مقایسه با خواب 7 ساعت یا بیشتر افراد را در معرض بیشترین خطر چاقی قرار می دهد. خواب ناکافی افراد را در طی دوره 16 ساله مطالعه با خطر افزایش حداقل 30 پوندی (هر پوند معادل 454 گرم است) وزن روبرو کرد.

  1. بعد از شام چیزی نخورید:

مطالعه بر روی موش ها نشان می دهد، دسترسی 8 ساعته به غذا نسبت به دسترسی 16 ساعته به آن تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از افزایش وزن دارد و در کاهش چربی شکمی موثر است. بنابراین ساعات دریافت کالری را کمتر کنید، پس از شام کمتر به سراغ یخچال بروید و خوراکی ها را از دم دست خود بردارید تا قدم مثبتی برای لاغری سریع شکم بدون ورزش برداشته باشید.

  1. مسواک بزنید:

شاید ارتباط دادن مسواک زدن با لاغری سریع شکم بدون ورزش کمی عجیب به نظر برسد اما این توصیه، نتیجهُ تحقیقی است که با حضور بیش از 14 هزار شرکت کننده به اثبات رسیده است. این مطالعه نشان داد که مسواک زدن پس از هر وعده غذایی با کاهش وزن مرتبط می باشد. این عادت مثبت در طول روز کمک می کند تا سریعتر به کاهش چربی شکمی غلبه کنید.

در واقع وقتی مسواک می زنید، ترکیب طعم خمیردندان با غذاها ناخوشایند می شود. همچنین با ایجاد نوعی واکنش پاولویی غذا خوردن و دریافت کالری بیشتر، کاهش می یابد.

روش های مدرن پزشکی برای لاغری سریع شکم بدون ورزش

روش های مدرن جراحی برای لاغری سریع شکم

روش های مدرن برای کاهش چربی شکمی به دو دستهُ عمل های جراحی های و عمل های غیر جراحی تقسیم می شوند. آن ها شامل موارد زیر هستند:

  1. لیپوساکشن:

در این روش که از قدیمی ترین عمل های لاغری سریع شکم است، سوراخ هایی در نواحی دارای چربی ایجاد می شود تا بافت چربی حرارت ببیند و توسط یک دستگاه مکنده از بدن خارج شود. این روش زیبایی برای همه مناسب نیست. به طور مثال افراد مبتلا به دیابت، عفونت و مشکلات قلبی و عروقی که از سلامت عمومی برخوردار نیستند، نمی توانند از این روش برای کاهش چربی شکمی استفاده کنند. 

  1. ابدومینوپلاستی:

ابدومینوپلاستی یا جراحی کوچک کردن شکم روشی است که بیشتر برای افرادی مناسب است که علاوه بر چاقی دچار افتادگی پوست در ناحیه شکم هم مواجه هستند. با استفاده از این روش پوست و بافت های چربی حذف می شود و شخص می تواند به رویای لاغری سریع شکم بدون ورزش دست یابد. برای آن که فرد در آینده نیز شکمی تخت و اندامی متناسب داشته باشد، باید از عاداتی که موجب افزایش چربی در ناحیه شکم می شود دوری کند.

  1. لیپوماتیک شکم:

این روش جدید پیکرتراشی بدون درد و خونریزی به صورت جراحی سرپایی و در یک جلسه انجام می شود. سوراخ های 2 تا 6 میلی متری در ناحیه شکم ایجاد می شود و توسط لوله های باریک و ظریف به نام کانولا چربی های شکمی به وسیله ارتعاش تخریب و تخلیه می شود. کاهش سایز در این روش طولانی مدت است اما فرد ملزم به رعایت رژیم غذایی متعادل و سالم بعد از عمل جراحی است.

  1. لیزر لیپولیز:

در این روش از امواج لیزر برای سوزاندن، ذوب و رفع چاقی و افتادگی پوست در ناحیه شکم استفاده می شود. البته افرادی که چربی موضعی زیادی دور شکم دارند، نمی توانند از این روش برای لاغری سریع شکم استفاده کنند.

مخلص کلام; کاهش وزن سریع شکم بدون ورزش و کاهش چربی شکمی

روش های مختلفی برای کاهش وزن و تحقق لاغری سریع شکم بدون ورزش وجود دارد. تغییر عادات غلط، اصلاح رژیم غذایی و انجام عمل های جراحی و غیرجراحی. اگر به هر دلیلی به دنبال کاهش چربی شکمی در کمترین زمان هستید، ابتدا لازم است علت چاقی و سطح سلامت شما بررسی شود. سپس روشی استفاده شود که کمترین آسیب و بهترین نتیجه را در پی داشته باشد.

منابع :

منبع1|منبع2|منبع3|منبع4|منبع5|منبع6|منبع7|منبع 8|منبع9|منبع10

خدیجه حسنی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید