صفحه اصلی > ورزش و تناسب اندام : آیا کمربندهای لاغری می توانند به کاهش چربی شکم کمک کنند؟

آیا کمربندهای لاغری می توانند به کاهش چربی شکم کمک کنند؟

فهرست مطالب

چربی شکم سرسخت و خطرناک است. شواهد نشان می دهد که یک رژیم غذایی سالم و ورزش می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند، اما کمربند هایی نیز وجود دارد که به شما در این راه ( کاهش وزن) می تواند کمک کند، کمربندهای لاغری ممکن است به طور موقت به کاهش مقداری از چربی کمر شما کمک کنند. ما در اینجا در مورد نحوه استفاده از آن ها، انواع، فواید و عوارض جانبی آن ها صحبت می کنیم.

کمربند شکمی چیست؟

کمربند های شکمی، پهن و کششی هستند که دور شکم و کمر می‌ پیچند و دارای گیره یا قلاب برای سفت کردن و شل کردن هستند. این کمربند ها معمولاً برای خلاص شدن از شر چربی شکم پس از بارداری که در نتیجه جراحی سزارین ایجاد می شود استفاده می شوند. انواع مختلفی از کمربند های شکمی در بازار وجود دارد که به طور خاص برای لاغری مردان و زنان ساخته شده است.

چگونه کمربند های شکمی مختلف به لاغری کمک می کنند؟

کمربند های شکمی برای لاغری در اطراف ناحیه شکم شما طراحی شده اند، جایی که وزن سریع تر از هر قسمت دیگر بدن افزایش می یابد. این کمربند ها با فشار دادن کمر، ظاهری باریک و ساعت شنی به بدن می بخشند. آن ها جمع و جور هستند و هنگام بیرون رفتن ممکن است یکی از آن ها را زیر لباس خود بپوشید. انواع مختلف کمربندهای شکمی به روش های مختلفی برای کاهش وزن استفاده می شوند، در اینجا سه ​​نوع کمربند شکمی و نحوه کار آن ها آورده شده است:

1. کمربند های شکمی ساده

این نوع از کمربند ها، از کمربند های کششی هستند که در اطراف ناحیه شکم پیچیده می شوند تا آن را فشرده کنند، همچنین این کمربند ها عضلات را نیز فشرده می کنند. گرمای تولید شده یک اثر سونا ایجاد می کند و این فرآیند به فرد کمک می‌ کند تا مقداری از چربی خود را کم کرده و ناحیه شکم را تقویت کند.

کمربند شکمی ساده

2. کمربند های شکمی تحریک الکتریکی

کمربند های برقی شکمی حاوی پدهای الکتریکی هستند، آن ها با تحریک یک تکانه الکتریکی، ناحیه شکم را تقویت یا چربی آن را آب می کنند. آن ها سریع تر از تسمه های غیر برقی کار می کنند، ماهیچه ها را منقبض می کند ، گرمای آن ها متابولیسم را در آن ناحیه افزایش می دهد و به سوزاندن کالری کمک می کند. کمربند های شکمی برقی دارای یک کنترل کننده برای افزایش و کاهش سطح ضربه هستند.

کمربند شکمی تحریک الکتریکی

3. کمربند های شکمی کاهش اشتها

اگر مدام احساس گرسنگی می کنید، یک کمربند شکمی کاهش اشتها می تواند به شما کمک کند. این کمربند با مسدود کردن پیام ‌های گرسنگی به مغز، اشتها را کاهش می‌دهد، هر چه اشتهای شما کمتر باشد، کالری کمتری مصرف می کنید. بنابراین، آن ها به شما کمک می کنند تا چربی های ناحیه شکم را سریع تر از بین ببرید.

5 مزیت پوشیدن کمربند شکمی

1. بعد از بارداری شکم را کوچک تر می کند

رایج ترین استفاده از کمربند شکمی شکل دادن به ناحیه شکم بعد از بارداری است. بارداری باعث افزایش چربی زیر شکم و شل شدن پوست می شود، و کمربند ناحیه تحتانی شکم را فشرده کرده و ظاهر برآمدگی بعد از بارداری را کاهش می دهد.

کمربند شکمی بعد از بارداری

2. وضعیت بدن را بهبود می بخشد

کمربند شکمی می تواند به بهبود وضعیت بدن شما کمک کند. معمولاً از مواد نئوپرن ساخته می شود که نرم، محکم و بادوام است و با کمک به کمر و صاف نگه داشتن ستون فقرات، وضعیت شما را بهبود می بخشد، یک وضعیت خوب به کاهش احتمال کمردرد و گردن کمک می کند. اگر شکم برآمده یا پهلوهای بزرگ شما را ناراحت می کند، می توانید از یک کمربند شکمی کمک بگیرید.

3. از شر چربی های طولانی شکم خلاص شوید

کمربند شکمی به فرد کمک می کند تا آخرین ذره چربی شکم را که برآمدگی کوچک اما قابل مشاهده ای ایجاد کرده ، آب کند. استفاده از کمربند، زمانی که با یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم همراه باشد بهتر عمل می کند.

کمربند شکمی برای کاهش چربی

4. به دادن فرم ساعت شنی کمک می کند

همه فرم های بدن به یک اندازه مطلوب هستند. اما اگر بخواهید، کمربند شکمی می تواند به شما کمک کند تا به آن شکل ساعت شنی برسید، اما به یاد داشته باشید که کمربند خود را خیلی سفت نکنید، چون ممکن است پوست خود را کبود کرده یا حتی به اندام های داخلی خود آسیب برسانید، پس باید بتوانید به راحتی نفس بکشید.

5. شما می توانید آن را در هر مکان و هر زمان بپوشید

می توانید در هر مکان و هر زمان از کمربند شکمی زیر لباس خود استفاده کنید. چه در باشگاه و چه در محل کار، چون این کمربند کششی و ساختاری باعث ناراحتی نمی شود. طراحی آن به آن اجازه می‌ دهد تا زمانی که ساعت ‌ها آن را می‌ پوشید، چربی ‌های شکمی را نیز به ‌طور نامرئی از بین ببرد.

کمربند شکمی در مهمانی

چگونه از کمربند شکمی استفاده کنیم؟

در اینجا یک راهنمای 3 مرحله ای برای بستن کمربند شکمی برای کاهش چربی شکم آورده شده است:

مرحله 1: صاف بایستید.

مرحله 2: به طور معمول نفس بکشید، برای سفت شدن بیش از حد معده یا شل شدن بیش از حد معده از تنفس سخت خودداری کنید.

مرحله 3: کمربند را دور کمر خود بپیچید، باید بتوانید راحت نفس بکشید. کمربند شکمی باید در تماس مستقیم با پوست شما باشد، آن را روی لباس یا هر ماده دیگری نپیچید و آن را خیلی هم سفت نکنید چون ممکن است پوست خود را کبود کنید.

توجه: برای بهترین نتیجه، می توانید کمربند شکمی را همیشه ببندید، مگر زمانی که مشغول خواب یا استراحت هستید.

طرز استفاده از کمربندهای لاغری

عوارض جانبی بستن کمربند شکمی

ممکن است فشار خون را افزایش دهد: بستن کمربند شکمی ممکن است فشار خون را افزایش دهد و کسانی که فشار خون بالا دارند باید از این کمربند ها اجتناب کنند.

ممکن است باعث مشکلات تنفسی شود: بستن بیش از حد این کمربند ها ممکن است مانع از تنفس صحیح شما شود و اکسیژن کمتر، در سلول های شما ممکن است متابولیسم را کند کند.

ممکن است گردش خون را مختل کند: بستن کمربند تنگ ممکن است گردش خون را مختل کند، پوشیدن مداوم آن نیز ممکن است باعث ایجاد زخم شود.

قبل از بستن کمربند لاغری با یک پزشک مشورت کنید (مخصوصا اگر می خواهید برآمدگی شکم بعد از بارداری را از بین ببرید)، همچنین کمربند را به روش صحیح ببندید.

مخلص کلام; کمربندهای لاغری و کاهش وزن

یک رژیم غذایی سالم و ورزش می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند، چربی شکم سرسخت و خطرناک است. کمربند هایی وجود دارد که به شما در کاهش وزن می تواند کمک کند. برای از دست دادن دائمی چربی های اضافی شکم، باید سالم غذا بخورید و به طور منظم ورزش کنید، چون کمربند شکمی فقط به کاهش وزن موقت کمک می کند.

منابع :

منبع

بهناز اشرفی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید