صفحه اصلی > ورزش و تناسب اندام : آیا تنیس ورزش خوبی برای سلامتی است؟

آیا تنیس ورزش خوبی برای سلامتی است؟

فهرست مطالب

چکیده :

اگر به دنبال راهی برای تقویت سلامت قلب، بهبود تعادل و هماهنگی، سوزاندن کالری ، کار کردن با تمام عضلات بدن و سرگرمی در حین انجام آن هستید، تنیس را در نظر بگیرید. تنیس یکی از قدیمی ‌ترین ورزش‌ های موجود است، و همچنین یک ورزش کلاسیک سازگار با تناسب اندام است که می ‌توانید در طول زندگی خود آن را انجام دهید.

تنیس چه نوع تمرینی است؟

تنیس در درجه اول یک تمرین قلبی عروقی است زیرا ضربان قلب و تنفس شما را افزایش می دهد ، همچنین عضلات بزرگ پایین تنه شما را برای حرکات سریع پهلو به پهلو و جلو به عقب و عضلات بالاتنه شما را برای کمک به حرکت راکت به خدمت می گیرد. بنابراین ، تنیس می تواند به عنوان یک تمرین کل بدن عمل کند که تناسب اندام قلبی عروقی را افزایش می دهد و استقامت و قدرت عضلانی را بهبود می بخشد.

با بازی تنیس چقدر کالری می سوزانید؟

تنیس یک تمرین هوازی با کالری و با شدت بالا است. تنها پس از چند دقیقه تعقیب توپ، ضربان قلب شما افزایش می یابد و کالری بیشتری می سوزانید . ورزش قلبی عروقی معمولاً به سه سطح تقسیم می شود : شدت کم، متوسط ​​و شدید. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) تنیس تک نفره را یک فعالیت با شدت می داند. به طور کلی ، یک فرد با وزن 69.9 کیلوگرم در 30 دقیقه فعالیت شدید، 220 تا 295 کالری می سوزاند.

از آنجایی که مسابقات تنیس می تواند از 90 دقیقه تا نزدیک به 3 ساعت باشد، یک فرد 69.9 کیلوگرمی می تواند در یک مسابقه 660 تا 1320 کالری بسوزاند. گفته می شود، اکثر افرادی که برای آمادگی جسمانی عمومی بازی می کنند تنها 60 تا 90 دقیقه بازی می کنند.

بازی تنیس

آیا تنیس برای کاهش وزن مفید است؟

کاهش وزن سالم معمولاً از طریق ترکیبی از رژیم غذایی و ورزش حاصل می شود. شرکت منظم در فعالیت های هوازی مانند تنیس می تواند به کمبود کالری کمک کند، که این می تواند به کاهش وزن کمک کند . با این حال، تحقیقات نشان می ‌دهد که رژیم غذایی نسبت به ورزش تأثیر بیشتری بر کاهش وزن دارد ، بنابراین اولویت ‌بندی میزان کالری دریافتی همچنان کلیدی است. زمانی که قصد دارید وزن خود را حفظ کنید، ممکن است ورزش واقعاً تأثیرگذار باشد، طبق برخی از مطالعات، ورزش در جلوگیری از افزایش وزن پس از کاهش وزن قابل توجه موثرتر است.

سایر فواید بازی تنیس

تنیس یک ورزش قلبی عروقی عالی است که قدرت عضلانی، استقامت، تعادل، هماهنگی و چابکی را بهبود می بخشد . از آنجایی که برای انجام یک مسابقه به یک شریک نیاز دارید، می تواند تعاملات اجتماعی را نیز افزایش دهد. به علاوه، تنیس ورزشی است که می توانید در هر سنی انجام دهید.

در اینجا برخی از مزایای برتر بازی تنیس آورده شده است:

  • سلامت قلب را ارتقا می دهد

تنیس می تواند یک تمرین قلبی عالی باشد . در واقع، یک مطالعه نشان داد که افرادی که در ورزش های راکتی شرکت می کردند، 59 درصد کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی و 47 درصد کاهش در مرگ و میر ناشی از همه علل داشتند.

سلامت قلب با تنیس

  • تعاملات اجتماعی را افزایش می دهد

تنیس یک بازی اجتماعی است ، بنابراین می توانید با دوستان خود ورزش کنید. از آنجا که این یک ورزش مادام العمر است، می تواند منجر به افزایش فعالیت بدنی در طول زندگی شود و علیرغم ماهیت اجتماعی آن ، این ورزش به شما این امکان را می دهد که در هنگام بازی فضای فیزیکی زیادی داشته باشید که این می تواند خطر آسیب ناشی از تماس با افراد دیگر را کاهش دهد.

  • تعادل و هماهنگی را تقویت می کند

ورزش ‌های راکتی مانند تنیس به تعادل، ثبات وضعیت و هماهنگی زیادی نیاز دارند. به عنوان مثال، بازی تنیس به حرکات جانبی زیادی نیاز دارد که در زندگی روزمره اکثر افراد رایج نیست . در طول مسابقه، حرکات پا به جلو و عقب زیادی انجام خواهید داد، اما این حرکات پهلو به پهلو است که واقعا تعادل و هماهنگی شما را به چالش می کشد. به علاوه ، تعقیب یک توپ مستلزم تغییر جهت مکرر است که عملکرد ماهیچه ها و تعادل را نیز بهبود می بخشد.

کالری سوزی با تنیس

نکاتی برای بهترین تمرین تنیس

اگر آماده هستید تنیس را به ترکیب تناسب اندام خود اضافه کنید، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید :

بازیکنان مختلف را به چالش بکشید: شما می توانید با تمرین با همه سطوح بازیکنان بهتر شوید، یعنی آنهایی که هم بیشتر و هم کمتر از خودتان پیشرفته هستند.

هرگز گرم کردن را نادیده نگیرید:  این به شما کمک می کند بهتر بازی کنید و از آسیب دیدگی جلوگیری کنید. قبل از بازی روی گرم کردن پویا تمرکز کنید و کشش های ثابت را برای ریکاوری بعد از بازی خود حفظ کنید.

به تنهایی یا با یک شریک بازی کنید: می توانید توپ را به دیوار بزنید یا با ماشینی بازی کنید که به ارسال توپ به سمت شما ادامه می دهد ، یا می توانید با یک شریک بازی کنید.

سطوح مختلف را امتحان کنید: اگر مشکلات مفصلی دارید، بازی روی سطوح مختلف را آزمایش کنید، که سه نوع اصلی این سطوح عبارتند از : چمن، خاک رس و زمین سخت مانند بتن.

نتیجه گیری :

تنیس یک تمرین قلبی عروقی عالی است که می توانید آن را در برنامه تناسب اندام خود بگنجانید . اگر تازه وارد این ورزش هستید ، با یک تنیس حرفه ای کار کنید که می تواند نکاتی را در زمین بازی ارائه دهد ، همچنین ایده خوبی است که برای کمک به تمرینات متقابل و پیشگیری از آسیب با یک مربی شخصی مشورت کنید . اگر آسیب یا شرایط سلامتی دارید ، قبل از شروع یک فعالیت جدید با پزشک صحبت کنید.

منابع :

منبع

بهناز اشرفی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید