صفحه اصلی > ورزش و تناسب اندام : چگونه برای کاهش وزن شنا کنیم؟

چگونه برای کاهش وزن شنا کنیم؟

فهرست مطالب

چکیده :

وقتی برخی از افراد تصمیم به کاهش وزن می‌ گیرند، اولین کاری که انجام می ‌دهند عضویت در یک باشگاه ورزشی است ، اما لازم نیست برای متحول کردن بدن خود به باشگاه بروید . در واقع، ممکن است با فعالیت هایی که از آن لذت می برید، مانند شنا، نتایج بهتری داشته باشید. شنا نه تنها یک راه عالی برای خنک شدن در روزهای گرم است، بلکه یکی از بهترین راه ها برای کاهش وزن است .

10نکته شنا برای کاهش وزن

در اینجا به 10 نکته مهم انجام شنا برای کاهش وزن می پردازیم:

1. صبح قبل از غذا شنا کنید :

شنای صبحگاهی برای همه امکان پذیر نیست، اما اگر بتوانید قبل از کار به استخر دسترسی داشته باشید ، ارزش امتحان کردن را دارد. صبح بیدار شدن و شنا کردن ، بدن شما را در حالت ناشتا آماده می ‌کند تا از آن ذخایر چربی به عنوان انرژی استفاده کند. شنا نه تنها یک فرم عالی از تمرینات هوازی است ، بلکه یک تمرین تمام بدن نیز هست، بنابراین می ‌توانید انتظار نتایج عالی را داشته باشید .

2. تندتر و سریع تر شنا کنید :

هنگامی که تازه شروع کرده اید، شنا کالری زیادی می سوزاند. اما وقتی مهارت های شنای شما بهبود می یابد و کارآمدتر می شوید، ضربان قلب شما چندان افزایش نمی یابد، راه حل این است که با شدت و سرعت بیشتر شنا کنید تا ضربان قلب خود را بالا نگه دارید. از یک ردیاب تناسب اندام ضد آب استفاده کنید تا ضربان قلب خود را هنگام شنا کنترل کنید. ضربان قلب هدف شما در طول یک تمرین با شدت متوسط ​​باید حدود 50 تا 70 درصد حداکثر ضربان قلب شما باشد. شما می توانید حداکثر ضربان قلب خود را با کم کردن سن خود از 220 محاسبه کنید.

3. در کلاس شنا شرکت کنید :

یادگیری تکنیک های صحیح می تواند به شما کمک کند تا با سرعت متوسط ​​شنا کنید. سعی کنید در کلاس های شنا شرکت کرده و تکنیک های آن را به درستی بیاموزید.

4. روال شنای خود را تغییر دهید :

اگر با همان سرعت شنا کنید و بارها و بارها از یک تکنیک استفاده کنید، بدن شما ممکن است در نهایت به یک پلاتو برخورد کند. خارج شدن از منطقه راحتی و اصلاح روال خود یک راه عالی برای استفاده از گروه های مختلف عضلانی است که به حداکثر رساندن نتایج شما کمک می کند.

5. چهار تا پنج روز در هفته شنا کنید :

برای کاهش وزن، هرچه فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید، بهتر است. این امر چه در حال دویدن ، پیاده روی ، استفاده از تجهیزات کاردیو یا شنا باشید، صدق می کند. تعداد دفعات شنا برای کاهش وزن مانند سایر تمرینات قلبی عروقی است، بنابراین برای بهترین نتایج، چهار تا پنج روز در هفته را هدف قرار دهید .

6. آهسته شروع کنید :

با 15 تا 20 دقیقه شنای یک روز در میان شروع کنید و سپس به تدریج به 30 دقیقه شنای پنج روز در هفته افزایش دهید، همانطور که بدن شما اجازه می دهد. اگر یک روتین جدید شنا را با شدت زیاد شروع کنید، درد عضلانی و خستگی می تواند باعث تسلیم شدن شما شود.

7. شنای متناوب با ایروبیک در آب :

برای دیدن نتایج لازم نیست هر روز شنا کنید، در روزهای تعطیل کلاس ایروبیک در آب شرکت کنید. این یک ورزش کم استرس عالی برای ادامه حرکت در روزهای ریکاوری فعال است.

8. با نودل شناور یا استخری شنا کنید :

اگر شناگر قوی نیستید، با استفاده از رشته فرنگی، تخته پا یا جلیقه نجات در استخر شنا کنید. این ها شما را در حالی که از دست ها و پاهای خود برای حرکت در آب استفاده می کنید، شناور نگه می دارند.

9. از وزنه های آب استفاده کنید :

اگر برای کاهش وزن و تناسب اندام شنا می‌ کنید، چند حلقه دو سر بازو را با دمبل ‌های آبی در بین دورها انجام دهید. آب مقاومت ایجاد می کند که می تواند به ایجاد قدرت و استقامت کمک کند.

10. رژیم غذایی خود را تنظیم کنید :

با هر برنامه کاهش وزن، باید کالری بیشتری نسبت به آنچه دریافت می کنید بسوزانید، شنا نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر هدف شما کاهش چند کیلویی است، همچنان باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. شنا انرژی زیادی می گیرد، بنابراین باید با غذا سوخت گیری کنید همچنین، آب سرد می تواند باعث افزایش اشتهای شما پس از یک جلسه شود. اگر احساس گرسنگی بیشتری می ‌کنید،  توصیه می شود که سبزیجات بیشتری به بشقاب خود اضافه کنید، یک شیک پروتئینی مصرف کنید و از خوردن میان ‌وعده خودداری کنید.

شنا کردن برای کمک به کاهش وزن

به خاطر داشته باشید که حرکت های مختلف شنا بسته به ماهیچه هایی که کار می کنند می تواند منجر به کالری سوزی بیشتر شود ، بنابراین با روتین های مختلف آزمایش کنید تا میزان کالری سوزی عضلات و بدن خود را دریابید. یک روز آزاد شنا کنید و روز دیگر شنای پروانه را انجام دهید ، حرکت پروانه ‌ای سخت ‌ترین کار است، کل بدن را تحت تأثیر قرار می ‌دهد و بیشترین کالری را می ‌سوزاند ، کرال سینه در جایگاه دوم و کرال پشت سوم قرار می گیرد . 

نتیجه گیری :

اگر از طرفداران باشگاه نیستید یا به دلیل درد مفاصل نمی توانید در فعالیت های خاصی شرکت کنید ، شنا یک راه عالی برای خوش اندام شدن است. این یک تمرین عالی برای کاهش وزن، افزایش تون عضلانی و تقویت قلب است. لازم نیست برای تغییر بدن یا همان کاهش وزن خود به باشگاه بروید، در واقع، ممکن است با فعالیت هایی که از آن لذت می برید، مانند شنا ، نتایج بهتری داشته باشید. شنا نه تنها یک راه عالی برای خنک شدن در روزهای گرم است، بلکه یکی از بهترین راه ها برای کاهش وزن است .

منابع :

منبع1

بهناز اشرفی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید