صفحه اصلی > سبک زندگی : نوشیدنی مغذی کدومو بدم؟

نوشیدنی مغذی کدومو بدم؟

فهرست مطالب

چکیده :

هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که وقتی آب بدنتان کم شده است و نیاز به یک نوشیدنی دارید با یک نوشیدنی مغذی حال خودتان را خوب کنید. هرچند که آب، سالم ترین و طبیعی ترین نوشیدنی جهان است ولی نوشیدنی های سالم و خوب دیگری هم هستند که برای بدن مفید بوده و ارزش غذایی بالایی هم دارند. نوشیدنی هایی که می توانید از آنها نهایت استفاده را ببرید. در ادامه با ما همراه باشید.


آب هویج و این همه خاصیت؟

آب هویج و این همه خاصیت؟

همه ما زمانی که صحبت از هویج و آب هویج می شود ناخوادگاه اولین چیزی که به ذهنمان می رسد تقویت چشم است. درست است که آب هویج برای سلامتی چشم بسیار مفید است اما خاصیت این نوشیدنی خوشمزه تنها محدود به این خاصیت نیست و فواید دیگری هم دارد.

هویج به دلیل دارا بودن ویتامین A و بتاکرون به سیستم ایمنی بدن کمک کرده و به بدن در مبارزه با میکروب ها کمک می کند. مصرف منظم یک لیوان آب هویج در طول روز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول، کمک به درمان و جلوگیری از برخی بیماری ها؛ مثل کمک به جلوگیری از لخته شدن خون به دلیل داشتن ویتامینK و تسریع روند بهبودی،جلوگیری از بروز سرطان روده، مثانه و پروستات به دلیل افزایش مصرف کاروتنوئیدها، پاکسازی کبد و سم زدایی بدن  و حتی کمک به استحکام استخوان به دلیل داشتن ویتامینK که برای پروتئین سازی مفید است، می شود.

شیرسویای کلسیم دار

شیرسویای کلسیم دار

این نوشیدنی کلسیم دار بیشتر برای کسانی مفید است که در جذب لاکتوز مشکل داشته یا به شیر حساسیت دارند؛ و بنابراین به دنبال جایگزینی برای آن هستند. شیر سویا به دلیل داشتن کلسیم خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

 همچنین به دلیل اینکه چربی کمی دارد، برای افرادی دیابتی مفید است. شیرسویا باعث خوش حالتی مو شده و به دلیل استفاده از سویا برای پوست نیز مفید است.البته تاثیر این نوشیدنی مغذی می تواند در خانم ها و آقایان متفاوت باشد.

مصرف شیرسویا در آقایان باعث کاهش خطر سرطان پروستات می شود. در خانم ها نیز باعث می شود که آنها به سرطان سینه کمتری مبتلا شوند. البته با توجه به اینکه واکنش بدن ها می تواند در مصرف این نوشیدنی خوشمزه متفاوت باشد در مصرف آن باید دقت لازم لحاظ شود.

شکلات داغ کمک به سلامت مغز

شکلات داغ کمک به سلامت مغز

هات چاکلت یا همان شکلات داغ از محبوب ترین نوشیدنی هاست که به دلیل داشتن کاکائو باعث کاهش افسردگی در افراد می شود. همچنین این نوشیدنی مفید زمانی که افراد فعالیت مغزی دارند با جلوگیری از افت فشار خون به سلامت مغز کمک می کند.

 مصرف اندازه هات چاکلت می تواند به کاهش وزن کمک کرده و به دلیل دارا بودن ویتامینD و کلسیمی که در شیر وجود دارد از سرطان جلوگیری کند. ناگفته نماند افرادی که از بی خوابی رنج می برند از مصرف زیاد این نوشیدنی مفید باید پرهیز کنند.

آب هندوانه، نوشیدنی تابستانی

آب هندوانه، نوشیدنی تابستانی

هندوانه یکی از محبوب ترین میوه های تابستانی است که  فارغ از فوایدی که دارد حس خنکی فوق العاده ای در انسان ایجاد می کند. آب هندوانه می تواند در تابستان یکی از نوشیدنی های مفید و خنک برای بدن باشد.

 این میوه سرشار از مواد مغذی بوده و شامل ویتامین هایی از جمله ویتامینA،B و C است. آب هندوانه با داشتن خاصیت ضد پیری لیکوپن از پوست مراقبت کرده و روند پیری و چروک شدن پوست را کاهش می دهد.

این نوشیدنی مغذی همچنین برای کاهش وزن، سم زدایی بدن، پیشگیری از سرطان و سلامت قلب نیز مفید است.

آب انار مفید برای قلب

آب انار مفید برای قلب

تاثیر انار و آب انار بر روی سلامتی قلب بر کسی پوشیده نیست. این میوه با کم کردن التهاب در رگ های خونی به سلامت قلب کمک می کند.

آب انار  فشار خون بالا را کاهش داده و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. عصاره انار برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن مفید است و ریشه های مو را تقویت می کند.

نتیجه گیری :

نوشیدنی های مغذی و مفید می توانند برای بدن بسیار مفید باشند. با شناخت درست و اصولی نوشیدنی هایی که برای بدن مفید هستند می توان علاوه بر تامین آب مورد نیاز بدن کمک بسیار زیادی به سلامتی بدن نیز کرد.

منابع :

منبع1 | منبع2 | منبع3

ندا عباسی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید