کالری و ارزش غذایی شوید (سرخ شده)


شوید سرخ کرده کالری و ارزش غذایی شوید سرخ کرده
شوید سرخ کرده شوید سرخ کرده
  • چرا؟ A
  • A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • C
  • C-
  • D+
  • D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم شوید سرخ کرده : (kc) ۱۹۴.۰۰

پروتئین

4.9 g / 56 g (9%)

۴.۹۰ g / ۵۶ g ( ۹%)

چربی

16.59 g / 81.1 g (20%)

۱۶.۵۹ g / ۸۱.۱ g ( ۲۰%)

کربوهیدرات

9.95 g / 130 g (8%)

۹.۹۵ g / ۱۳۰ g ( ۸%)

انرژی

194 kc / 1474 kc (13%)

۱۹۴.۰۰ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۱۳%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم شوید سرخ کرده را بسوزانم؟

معادل ۵۵ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۲۵ دقیقه
دویدن
معادل ۹۷ دقیقه
پیاده روی
معادل ۲۸ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی شوید سرخ کرده

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۹۴.۰۰ - %
چربی کل ۱۶.۵۹ - %
    چربی اشباع شده ۰.۰۰ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۰.۰۰ - %
سدیم ۶۹.۱۳ ۵ %
کربوهیدرات کل ۹.۹۵ ۸ %
    فیبر رژیمی ۲.۹۸ - %
    قند ۰.۰۰ - %
پروتئین ۴.۹۰ ۹ %
ویتامین A ۴۳۷.۴۷ ۴۹ %
کلسیم ۲۳۵.۷۳ ۲۴ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲۳۵.۷۳ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۶۹.۶ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۴۳۷.۴۷ IU ویتامین A می باشد میزان تاثیر (۱۰.۶ %)

ویتامین آ برای محافظت از پوست، مخاط بینی، سینوس ها و سلامت دهان بسیار مفید است. این ویتامین در عملکرد سیستم ایمنی، رشد، تشکیل استخوان، باروری، ترمیم زخم و جراحت نقش بسزایی دارد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲.۹۸ گرم فیبر می باشد میزان تاثیر (۷.۲ %)

مصرف فیبر به میزان کافی، احتمال بروز مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۸۱.۸۸ میکرو گرم ویتامین C می باشد میزان تاثیر (۴.۸ %)

بدن شما خودش ویتامین C تولید نمی‌کند و حتی قادر هم نیست که این ویتامین را ذخیره کند؛ درنتیجه بسیار مهم است که در رژیم غذایی روزانه‌تان مقدار زیادی میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C مصرف کنید. مزایای ویتامین C عبارت‌اند از: جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی؛ محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی؛ محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی؛ محافظت در برابر بیماری‌های چشم؛ پیشگیری از چروک شدن پوست.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۶.۵۹ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۳.۸ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۴.۹۰ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۲.۶ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۶۹.۱۳ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۰.۸ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۷.۴۷ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۰.۶ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

ویتامین ها - موجود در شوید سرخ کرده

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
ویتامین E ۶.۱۶ میلی گرم ۴۱ %
ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۰۶ میلی گرم ۵ %
ویتامین ب۳( نیاسین) ۱.۶۹ میلی گرم ۱۱ %
ویتامین ب۶ ۰.۱۹ میلی گرم ۱۵ %
ویتامین K ۰.۸۱ میکرو گرم ۱ %
ویتامین A ۴۳۷.۴۷ IU ۴۹ %
ویتامین C ۸۱.۸۸ میکرو گرم ۹۱ %
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۳۲ میلی گرم ۲۵ %
ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۴۰ میلی گرم ۸ %
ویتامین ب ۴ (کولین) ۰.۰۳ میلی گرم ۰ %
ویتامین ب9 (فولات) ۱۱۹.۰۰ میکرو گرم ۳۰ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
آب ۶۵.۱۰ گرم ۲ %
انرژی ۱۹۴.۰۰ کیلو کالری ۱۳ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
کربوهیدرات ها ۹.۹۵ گرم ۸ %
فیبر ۲.۹۸ گرم ۱۰۰ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
چربی ها ۱۶.۵۹ گرم ۱۰۰ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
پروتئین ۴.۹۰ گرم ۹ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
آهن ۷.۴۷ میلی گرم ۹۳ %
فسفر ۷۴.۸۰ میلی گرم ۱۱ %
سدیم ۶۹.۱۳ میلی گرم ۵ %
مس ۰.۱۷ میلی گرم ۰ %
کلسیم ۲۳۵.۷۳ میلی گرم ۲۴ %
منیزیم ۶۲.۳۳ میلی گرم ۱۶ %
پتاسیم ۸۳۶.۴۰ میلی گرم ۲۵ %
روی ۱.۰۳ میلی گرم ۹ %
منگنز ۱.۴۳ میلی گرم ۶۲ %

گروه های غذایی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
گروه پرکالری ۱.۰۰ واحد ۱۰۰ %

شوید سرخ کرده

شوید سرخ کرده از دسته سبزیجات است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۱۹۴.۰۰ کیلو کالری انرژی و ۹.۹۵ گرم کربوهیدرات و ۴.۹۰ گرم پروتئین و ۱۶.۵۹ گرم چربی است.


این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۶.۱۶ میلی گرم ویتامین E ۰.۰۶ میلی گرم ویتامین ب۱ (تیامین) ۱.۶۹ میلی گرم ویتامین ب۳( نیاسین) ۰.۱۹ میلی گرم ویتامین ب۶ ۰.۸۱ میکرو گرم ویتامین K ۴۳۷.۴۷ IU ویتامین A ۸۱.۸۸ میکرو گرم ویتامین C ۰.۳۲ میلی گرم ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۴۰ میلی گرم ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۰۳ میلی گرم ویتامین ب ۴ (کولین) ۱۱۹.۰۰ میکرو گرم ویتامین ب9 (فولات)

این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۹.۹۵ گرم کربوهیدرات ها ۲.۹۸ گرم فیبر

این غذا چقدر چربی داره؟

۱۶.۵۹ گرم چربی ها

مواد معدنی این غذا چقدره؟

۷.۴۷ میلی گرم آهن ۷۴.۸۰ میلی گرم فسفر ۶۹.۱۳ میلی گرم سدیم ۰.۱۷ میلی گرم مس ۲۳۵.۷۳ میلی گرم کلسیم ۶۲.۳۳ میلی گرم منیزیم ۸۳۶.۴۰ میلی گرم پتاسیم ۱.۰۳ میلی گرم روی ۱.۴۳ میلی گرم منگنز

۱.۰۰ واحد گروه پرکالری

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از شوید سرخ کرده حاوی ۱۹۴.۰۰ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۵۵ دقیقه دوچرخه سواری ، ۲۵ دقیقه دویدن ، ۹۷ دقیقه پیاده روی ، ۲۸ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم شوید سرخ کرده رو بسوزونید

منبع : برچسب غذای روی کالا