کالری و ارزش غذایی نان همبرگر


نان گرد یا ساندویچی (باگت) کالری و ارزش غذایی نان گرد یا ساندویچی (باگت)
نان گرد یا ساندویچی (باگت) نان گرد یا ساندویچی (باگت)
  • A
  • چرا؟ A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • C
  • C-
  • D+
  • D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم نان گرد یا ساندویچی (باگت) : (kc) ۲۷۸.۰۰

پروتئین

9.87 g / 56 g (18%)

۹.۸۷ g / ۵۶ g ( ۱۸%)

چربی

3.76 g / 81.1 g (5%)

۳.۷۶ g / ۸۱.۱ g ( ۵%)

کربوهیدرات

50.15 g / 130 g (39%)

۵۰.۱۵ g / ۱۳۰ g ( ۳۹%)

انرژی

278 kc / 1474 kc (19%)

۲۷۸.۰۰ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۱۹%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم نان گرد یا ساندویچی (باگت) را بسوزانم؟

معادل ۷۹ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۳۵ دقیقه
دویدن
معادل ۱۳۹ دقیقه
پیاده روی
معادل ۴۰ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی نان گرد یا ساندویچی (باگت)

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۲۷۸.۰۰ - %
چربی کل ۳.۷۶ - %
    چربی اشباع شده ۰.۰۰ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۰.۰۰ - %
سدیم ۵۰۰.۰۰ ۳۳ %
کربوهیدرات کل ۵۰.۱۵ ۳۹ %
    فیبر رژیمی ۲.۱۰ - %
    قند ۶.۳۷ - %
پروتئین ۹.۸۷ ۱۸ %
ویتامین A ۰.۰۰ ۰ %
کلسیم ۱۷۳.۰۰ ۱۷ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۷۳.۰۰ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۷۴.۳ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۵۰۰.۰۰ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۸ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۹.۸۷ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۷.۶ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲.۱۰ گرم فیبر می باشد میزان تاثیر (۷.۴ %)

مصرف فیبر به میزان کافی، احتمال بروز مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۳.۷۶ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۱.۳ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۶.۳۷ گرم شکرها می باشد میزان تاثیر (۱ %)

مضرات زیاده روی در مصرف این مغذی به قدری است که کاها از آن به اسم سفید یاد می شود.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۳.۴۳ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۰.۴ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱.۳۰ میکرو گرم ویتامین C می باشد میزان تاثیر (۰.۱ %)

بدن شما خودش ویتامین C تولید نمی‌کند و حتی قادر هم نیست که این ویتامین را ذخیره کند؛ درنتیجه بسیار مهم است که در رژیم غذایی روزانه‌تان مقدار زیادی میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C مصرف کنید. مزایای ویتامین C عبارت‌اند از: جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی؛ محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی؛ محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی؛ محافظت در برابر بیماری‌های چشم؛ پیشگیری از چروک شدن پوست.

ویتامین ها - موجود در نان گرد یا ساندویچی (باگت)

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
ویتامین ب9 (فولات) ۱۱۱.۰۰ میکرو گرم ۲۸ %
ویتامین K ۳.۱۰ میکرو گرم ۳ %
ویتامین ب ۴ (کولین) ۱۴.۶۰ میلی گرم ۳ %
ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۰.۲۰ میکرو گرم ۸ %
ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۶۴ میلی گرم ۵۳ %
ویتامین E ۰.۰۷ میلی گرم ۰ %
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۲۱ میلی گرم ۱۶ %
ویتامین ب۶ ۰.۰۷ میلی گرم ۵ %
ویتامین C ۱.۳۰ میکرو گرم ۱ %
ویتامین ب۳( نیاسین) ۴.۷۷ میلی گرم ۳۰ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
منیزیم ۲۴.۰۰ میلی گرم ۶ %
سدیم ۵۰۰.۰۰ میلی گرم ۳۳ %
فسفر ۱۰۷.۰۰ میلی گرم ۱۵ %
منگنز ۰.۵۵ میلی گرم ۲۴ %
کلسیم ۱۷۳.۰۰ میلی گرم ۱۷ %
سلنیوم ۲۲.۸۰ میکرو گرم ۴۱ %
روی ۰.۸۶ میلی گرم ۸ %
آهن ۳.۴۳ میلی گرم ۴۳ %
مس ۰.۱۳ میلی گرم ۰ %
پتاسیم ۱۲۷.۰۰ میلی گرم ۴ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
چربی ها ۳.۷۶ گرم ۱۰۰ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
شکرها ۶.۳۷ گرم ۱۰۰ %
فیبر ۲.۱۰ گرم ۱۰۰ %
کربوهیدرات ها ۵۰.۱۵ گرم ۳۹ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
انرژی ۲۷۸.۰۰ کیلو کالری ۱۹ %
آب ۳۴.۱۸ گرم ۱ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
پروتئین ۹.۸۷ گرم ۱۸ %

گروه های غذایی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
گروه غلات ۱.۰۰ واحد ۱۰۰ %

نان گرد یا ساندویچی (باگت)

نان گرد یا ساندویچی (باگت) از دسته نان و غلات است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۲۷۸.۰۰ کیلو کالری انرژی و ۵۰.۱۵ گرم کربوهیدرات و ۹.۸۷ گرم پروتئین و ۳.۷۶ گرم چربی است.


مواد معدنی این غذا چقدره؟

۲۴.۰۰ میلی گرم منیزیم ۵۰۰.۰۰ میلی گرم سدیم ۱۰۷.۰۰ میلی گرم فسفر ۰.۵۵ میلی گرم منگنز ۱۷۳.۰۰ میلی گرم کلسیم ۲۲.۸۰ میکرو گرم سلنیوم ۰.۸۶ میلی گرم روی ۳.۴۳ میلی گرم آهن ۰.۱۳ میلی گرم مس ۱۲۷.۰۰ میلی گرم پتاسیم

این غذا چقدر چربی داره؟

۳.۷۶ گرم چربی ها

این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۱۱۱.۰۰ میکرو گرم ویتامین ب9 (فولات) ۳.۱۰ میکرو گرم ویتامین K ۱۴.۶۰ میلی گرم ویتامین ب ۴ (کولین) ۰.۲۰ میکرو گرم ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۰.۶۴ میلی گرم ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۰۷ میلی گرم ویتامین E ۰.۲۱ میلی گرم ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۰۷ میلی گرم ویتامین ب۶ ۱.۳۰ میکرو گرم ویتامین C ۴.۷۷ میلی گرم ویتامین ب۳( نیاسین)

این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۶.۳۷ گرم شکرها ۲.۱۰ گرم فیبر ۵۰.۱۵ گرم کربوهیدرات ها

۱.۰۰ واحد گروه غلات

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از نان گرد یا ساندویچی (باگت) حاوی ۲۷۸.۰۰ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۷۹ دقیقه دوچرخه سواری ، ۳۵ دقیقه دویدن ، ۱۳۹ دقیقه پیاده روی ، ۴۰ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم نان گرد یا ساندویچی (باگت) رو بسوزونید

منبع : برچسب غذای روی کالا