سلامتی من
0

هویج برای بدنسازی خوب است یا بد؟

بازدید 71

چکیده :

هویج دارای مواد مغذی ضروری است که بدن شما برای بازیابی بهینه عضلات (مانند پتاسیم یا آنتی اکسیدان ها) به آن نیاز دارد، به این معنی که می تواند به طور غیر مستقیم به رشد عضلات کمک کند. ما در این مقاله از سری مقالات سلامتی من قصد داریم با شما در خصوص مزایای هویج برای بدنسازان صحبت کنیم.

کالری هویجحجیم کردن | درشت مغذی ها | ریزمغذی ها | 3مزیت برای بدنساران | قبل از تمرین | بعد از تمرین

کالری هویج برای بدنسازان

هویج در مقایسه با سایر منابع گیاهی مانند سیب زمینی، یک غذای کم کالری محسوب می شود. در 100 گرم هویج، 40 کیلو کالری وجود دارد، در حالی که از 100 گرم سیب زمینی ، 110 کیلو کالری دریافت می کنید. یک غذای کم کالری و پر فیبر برای آن دسته از بدنسازان که در مرحله کات هستند مزایای زیادی دارد. این نوع غذاها بدون افزودن کالری، اثر سیر کنندگی بیشتری دارند، این برای زمانی که سعی می‌ کنید کالری کمتری بخورید، بسیار مهم است. حتی اگر هویج کالری یکسانی را در مقایسه با غذاهای دیگر به شما بدهد، به همان اندازه بر میزان گرسنگی شما تأثیر نمی گذارد، به عنوان مثال یک فنجان سیب زمینی 177 کیلو کالری دارد. برای رسیدن به این میزان کالری که هویج تامین می کند، باید بیش از 3 فنجان هویج بخورید. خوردن سه فنجان هویج از خوردن یک فنجان سیب زمینی سیر کننده تر است.

کالری هویج برای بدنسازان

 حجیم کردن

غذاهای کم کالری برای یک بدنساز که در مرحله حجیم کردن است مناسب نیست، با این حال، شما همچنان به آن ها نیاز دارید زیرا غذاهای کم کالری اغلب آن هایی هستند که دارای مواد مغذی بیشتری هستند. اگر در مرحله حجیم شدن عضلات هستید و می‌ خواهید کالری هویج را افزایش دهید ، می‌ توانید فرآیند پخت آن را تغییر دهید، مانند اضافه کردن روغن و کره به ظرف خود

درشت مغذی ها در هویج

کربوهیدرات ها

هویج کربوهیدرات زیادی ندارد. در 100 گرم کربوهیدرات، شما فقط 9.6 گرم کربوهیدرات کل و 2.8 گرم فیبر دریافت می کنید. این امر باعث می شود هویج به یک ماده غذایی با فیبر بسیار بالا تبدیل شود زیرا یک فنجان از آن  14 درصد از مصرف روزانه توصیه شده را تشکیل می دهد.

پروتئین

هویج مقدار قابل توجهی پروتئین ندارد. در 100 گرم هویج، شما کمتر از 1 گرم پروتئین دریافت می کنید که برای رسیدن به پروتئین مورد نیاز بدنسازان کافی نیست. بنابراین، اگر به دنبال افزایش پروتئین گیاهی خود هستید، ممکن است از غذاهایی مانند عدس ، کینوا یا لوبیا استفاده کنید.

چربی

هویج مقدار قابل توجهی چربی ندارد.

هویج برای بدنسازی

ریز مغذی ها در هویج

هویج از نظر مواد مغذی بسیار غنی است، به این معنی که شما مواد مغذی زیادی را در مقدار کمی غذا دریافت می کنید. در اینجا سه ​​ماده مغذی برتری که می توانید در هویج پیدا کنید و اینکه چگونه آن ها می توانند برای بدنسازان مفید باشند، آورده شده است.

ویتامین A که یک آنتی اکسیدان قوی است و به کاهش التهاب در بدن کمک می کند نیز سیستم ایمنی شما را تقویت می کند .

ویتامین K نقش مهمی در سلامت استخوان دارد . داشتن استخوان‌ های قوی‌ تر به این معنی است که احتمال آسیب کمتری در طول تمرین وجود دارد.

پتاسیم  به داشتن تعادل صحیح مایعات کمک می کند، ریتم قلب را خوب نگه می دارد و به انقباض عضلات کمک می کند . کمبود پتاسیم می تواند منجر به گرفتگی عضلات شود.

3 مزیت خوردن هویج برای بدنسازی

1. هویج سرشار از آنتی اکسیدان است

هویج سرشار از آنتی اکسیدان است، به ویژه آن هایی که کاروتنوئید نامیده می شوند ، زیرا به کاهش التهاب در بدن کمک می کنند و منجر به ریکاوری بهتر عضلات می شوند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان دیگری به نام لیکوپن موجود در هویج می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. به نظر می رسد پختن هویج باعث افزایش جذب کاروتنوئیدها می شود.

2. هویج سرشار از فیبر است

فیبر نقش مهمی در سلامتی ما دارد، این به کاهش سطح کلسترول ، حفظ سلامت روده کمک می کند ، با یبوست مبارزه و به افزایش سطح سیری کمک می کند.

3. هویج برای تهیه غذا آسان است

یکی از فواید هویج این است که به راحتی آماده می شود. می‌ توانید هویج لعاب‌ شده را با کره یا عسل درست کنید تا کالری دریافتی آن‌ ها را برای کسانی که در مرحله حجیم هستند افزایش دهید .

مزایای هویج برای بدنسازی

آیا می توانید قبل از تمرین هویج بخورید؟

هویج بهترین گزینه برای مصرف قبل از تمرین نیست. اگرچه کربوهیدرات بیشتری نسبت به سایر سبزیجات (مانند قارچ و مارچوبه) دارد، اما تنها 6.8 گرم در هر 100 گرم برای تامین سوخت بدن شما قبل از تمرین کافی نیست. بنابراین، شما باید سایر غذاهای پر کربوهیدرات مانند میوه‌ ها، گرانولا یا برنج را مصرف کنید. اگر هنگام خوردن هویج از نفخ شکم رنج می برید، بهتر است از آن اجتناب کنید. اما اگر اینطور نیست، می توانید آن ها را در یک غذای پر کربوهیدرات بگنجانید. به عنوان مثال، می توانید برنج را با مقداری هویج خرد شده میل کنید.

آیا می توانید هویج را بعد از تمرین بخورید؟

هویج یک گزینه عالی برای بعد از تمرین است. آن ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که به کاهش التهاب در بدن (بازیابی بهتر عضلات) کمک می کنند. همچنین، پتاسیم بالایی دارند، یک الکترولیت ضروری برای جلوگیری از گرفتگی عضلات. بعد از تمرین، باید سطح گلیکوژن خود را دوباره بالا ببرید، این امر با گنجاندن یک منبع کربوهیدرات مانند برنج، عدس و نخود به دست می آید. بنابراین، داشتن یک منبع پر کربوهیدرات هنگام اضافه کردن هویج ضروری است. علاوه بر این، برای کمک به ترمیم و رشد عضلات، پس از تمرین باید پروتئین مصرف کنید. بنابراین، مطمئن شوید که مرغ، تخم مرغ ، گوشت یا ماهی را اضافه کنید تا بهترین بهبودی را داشته باشید.

نتیجه گیری :

هویج به شما کمک نمی کند که کالری اضافی داشته باشید یا به پروتئین مورد نیاز خود برسید. با این حال، آنها دارای مواد مغذی ضروری هستند که بدن شما برای بازیابی بهینه عضلات (مانند پتاسیم یا آنتی اکسیدان ها) به آن نیاز دارد، به این معنی که می توانند به طور غیر مستقیم به رشد عضلات کمک کنند.

منابع :

منبع

برچسب‌ها:, ,

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید