صفحه اصلی > ورزش و تناسب اندام : چرا بدنسازان فقط سفیده تخم مرغ می خورند؟

چرا بدنسازان فقط سفیده تخم مرغ می خورند؟

فهرست مطالب

چکیده :

در کنار سینه مرغ و شیک های پروتئینی، سفیده تخم مرغ (نه زرده) یکی از منابع اصلی پروتئین در رژیم غذایی بدنسازان است. حالا چرا بدنسازان فقط سفیده تخم مرغ می خورند؟ سفیده تخم مرغ دارای پروتئین بالا و چربی کم است و به رشد عضلانی کمک می کند بدون اینکه بر ترکیب بدن بدنساز تاثیر بگذارد. زرده ها نیز مملو از کولین هستند که فواید زیادی برای بدنسازان دارد (در ادامه با جزئیات بیشتر توضیح داده شده است). بنابراین اگر بدنساز هستید که به دنبال خوردن فقط سفیده تخم مرغ هستید، باید مطمئن شوید که سایر منابع غنی کولین مانند ماهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

.1سفیده تخم مرغ منبع پروتئین کم چرب است

سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است و برای بدنسازانی که عضله سازی می کنند ضروری است. از آنجایی که در تخم مرغ مقدار چربی کم است، تنها با خوردن سفیده تخم مرغ، می توانید پروتئین کافی را بدون تاثیر بر ترکیب بدن خود دریافت کنید.

برای داشتن اندامی متناسب که بیشتر بدنسازان به دنبال آن هستند، تحقیقات نشان می دهد که ما باید به ازای هر 1 گرم چربی، 5 گرم پروتئین مصرف کنیم، این یعنی چربی مورد نیاز برای هورمون های سالم و همچنین پروتئین کافی برای به حداکثر رساندن عضله سازی دریافت می کنید.

دو عدد تخم مرغ حاوی 11 گرم پروتئین و 9 گرم چربی است، این نسبت 5 به 4 (5 گرم پروتئین به 4 گرم چربی) است که بسیار با موارد توصیه شده فاصله دارد، از طرف دیگر سفیده تخم مرغ فقط پروتئین است، بنابراین در محدوده مورد نظر قرار دارد، مصرف 4 سفیده تخم مرغ به ازای هر 1 تخم مرغ کامل، راهی عالی برای ماندن در این محدوده مطلوب است.

سفیده تخم مرغ منبع پروتئین

.2سفیده تخم مرغ یک غذای کم کالری و با حجم بالا است

یک فنجان کامل سفیده تخم‌ مرغ، که حجم آن هنگام پختن افزایش می‌ یابد، تنها 127 کالری دارد و آن را انتخابی عالی برای بدنسازان می‌ کند تا از نظر جسمی احساس سیری بیشتری داشته باشند.

در مرحله کات ( کات کردن در بدنسازی) ، کالری شما کمتر از کالری است که در یک روز می سوزانید، این احتمالاً باعث گرسنگی در طول روز می شود، بهترین راه برای به حداقل رساندن این گرسنگی این است که غذاهایی را انتخاب کنید که حجم بالایی دارند اما کالری کمی دارند تا به شما کمک کنند از نظر جسمی احساس سیری بیشتری داشته باشید.

  یک فنجان سفیده تخم مرغ تنها 127 کالری دارد که در مقایسه با دو تخم مرغ کامل تقریباً کالری یکسانی دارد اما از نظر فیزیکی بسیار کوچک تر است. علاوه بر این، سفیده تخم‌ مرغ هنگام پختن پف می‌ کند و حجم آن افزایش می‌ یابد و به شما کمک می‌ کند تا از نظر جسمی ایجاد احساس سیری بیشتری داشته باشید و راحت‌ تر به رژیم غذایی خود پایبند باشید.

.3سفیده تخم مرغ همه کاره تر از تخم مرغ کامل است

سفیده تخم مرغ نسبتاً بی طعم است، به این معنی که می توان از آن در دستور العمل های شیرین یا خوش طعم استفاده کرد، این می تواند به بدنسازان کمک کند مصرف پروتئین خود را افزایش دهند و در عین حال تنوع را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

در حالی که بسیاری از مردم از سفیده تخم مرغ برای تهیه املت خوش طعم استفاده می کنند، می توان از آن در دستور پخت های شیرینی مانند پنکیک پروتئینی یا اضافه کردن به بلغور جو دوسر نیز استفاده کرد. این می تواند راهی عالی برای بدنسازان برای ارضای هوس های شیرین باشد و در عین حال اطمینان حاصل شود که پروتئین کافی دریافت می کنند.

این می تواند به ویژه برای بدنسازانی که در حال کاهش وزن هستند مفید باشد زیرا سایر خوراکی های شیرین کالری بالایی دارند و پروتئین کمی دارند (مانند نوتلا ).

افزودن یک دستور غذای شیرین حاوی پروتئین بعد از شام می تواند تضمین کند که کالری مورد نیاز برای عضله سازی را دریافت می کنید و در عین حال از غذای خود لذت می برید.

فواید سفیده تخم مرغ

.4زرده تخم مرغ ممکن است التهاب را افزایش دهد

زرده تخم مرغ حاوی نسبت بالایی از امگا 6 به امگا 3 است که می تواند التهاب را افزایش دهد و سازگاری و ریکاوری بعد از تمرین را برای بدن دشوارتر کند. معمولاً باید نسبت امگا 6 به امگا 3 به میزان 1 به 1 باشد. با این حال، تخم مرغ حاوی نسبت بالاتری از امگا 6 به 3 است که می تواند تعادل ما را از بین ببرد و منجر به التهاب اضافی شود.

چرا این موضوع برای بدنسازان مهم است؟ التهاب بخشی طبیعی از تمرین با وزنه است و به بدن ما اجازه می‌ دهد تا خود را با شرایط تطبیق داده و بازیابی کند با این حال، اگر التهاب بیش از حد بالا باشد، متوجه کاهش عملکرد خواهید شد زیرا بدن شما هرگز قادر به بهبودی کامل نیست بنابراین، ما به عنوان بدنسازان، باید روی دریافت چربی‌ هایمان از غذاهای سرشار از امگا 3 مانند آووکادو تمرکز کنیم.

5.زرده تخم مرغ حاوی چربی اشباع شده است

تخم مرغ حاوی چربی اشباع شده است که می تواند بر سلامت قلب و در نتیجه عملکردتان در باشگاه تاثیر بگذارد. چربی های اشباع شده می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد که برای بدنسازانی که به دنبال بهینه سازی بدن خود هستند، مطلوب نیست. 

برای بدنسازانی که رژیم غذایی 2000 کالری دارند، این 200 کالری یا 22 گرم چربی از منابع اشباع شده است. با خوردن فقط سفیده تخم مرغ، می توانید چربی های خود را از منابع غیراشباع مانند مغزها، دانه ها و روغن زیتون تامین کنید و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید و بدن خود را در بهترین حالت خود نگه دارید.

زرده تخم مرغ و چربی اشباع

نتیجه گیری :

از آنجایی که سفیده تخم مرغ در درجه اول پروتئین است، راهی آسان برای همه بدنسازان برای رسیدن به هدف پروتئین خود بدون دریافت کالری روزانه از چربی اضافی مصرفی است. همانطور که کالری افزایش می یابد، مهم است که کالری پروتئین را نیز افزایش دهید تا مطمئن شوید بدن شما هم کالری و هم پروتئین مورد نیاز برای ترمیم و ساخت عضله را دارد، افزودن منابع پروتئینی کم‌ چرب مانند سفیده تخم‌ مرغ می‌ تواند به بدنسازان اطمینان حاصل کند که پروتئین مورد نیاز برای به حداکثر رساندن رشد عضلانی را دریافت می‌ کنند.

منابع :

منبع

بهناز اشرفی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید