صفحه اصلی > ورزش و تناسب اندام : آیا یوگا می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

آیا یوگا می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

فهرست مطالب

چکیده :

یوگا به شما کمک می کند تا ذهن آگاهی را تمرین کنید، که این می تواند در پایبندی به تمام جنبه ها مانند برنامه غذایی و فعالیت بدنی موثر باشد. یوگا فواید زیادی برای سلامتی دارد، از تقویت عضلات گرفته تا بهبود خواب و کاهش استرس، اما آیا می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند؟

چند راه مختلف وجود دارد که یوگا می ‌تواند به کاهش وزن کمک کند، و این فقط مربوط به کالری‌ هایی که روی تشک یوگا می ‌سوزانید نیست، یوگا، اگر به درستی انجام شود، تبدیل به تغییر سبک زندگی می شود، که به نوبه خود می تواند به افزایش فعالیت بدنی و کاهش خوردن احساسی کمک کند.

آیا یوگا با کاهش وزن و حفظ آن مرتبط است؟

تحقیقات نشان می دهد که یوگا به دلیل عوامل متعددی با کاهش وزن و حفظ وزن مرتبط است، از جمله: مصرف انرژی در طول جلسات یوگا، تشویق به ورزش بیشتر با کاهش کمردرد و درد مفاصل، افزایش تمرکز حواس، بهبود خلق و خو و کاهش استرس، و … به یوگی ها کمک می کند تا با بدن، سیری و عادات غذایی خود ارتباط بیشتری برقرار کنند.

کاهش وزن با یوگا

یوگا چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

در زیر به برخی از مواردی که نشان می دهد یوگا می تواند به کاهش وزن کمک کند می پردازیم:

1. یوگا می تواند به خوردن آگاهانه کمک کند

 شما بیشتر ماهیچه ‌های خود را روی تشک یوگا تقویت می ‌کنید و وقتی برای مدت طولانی در وضعیتی قرار می ‌گیرید، با احساس بدن خود ارتباط برقرار می‌ کنید، ممکن است مربی شما از شما بخواهد که نفس خود را کنترل کنید و به آنچه ذهن و بدنتان به شما می گوید، که راهی برای یادگیری و تمرین ذهن آگاهی است، توجه کنید. تمرین تمرکز حواس روی تشک یوگا می تواند به تمرین عادات غذایی آگاهانه نیز کمک کند.

غذا خوردن آگاهانه، شناخت نشانه های گرسنگی و محدود کردن پرخوری است. با گذشت زمان (و با تمرین) حتی ممکن است متوجه شوید که کدام غذاها به شما احساس انرژی می ‌دهند و کدامیک اثرات منفی بیشتری دارند (مانند احساس بی‌حالی یا نفخ )، و همه این رفتارها هستند که می توانند به شما کمک کنند تا از رژیم غذایی یا برنامه غذایی کاهش وزن پیروی کنید، یا به طور کلی انتخاب های غذایی سالم تری داشته باشید.

خوردن آگاهانه به کمک یوگا

2. یوگا می تواند به شما در مدیریت استرس کمک کند

اطلاعات زیادی وجود دارد که نشان می دهد استرس می تواند به افزایش وزن کمک کند، به خصوص استرس مزمن کنترل نشده. یوگا می تواند به کاهش سطح استرس مزمن کمک کند، تنفس و مراقبه، سنگ بنای تمرین یوگا هستند، که هر دو به افزایش انرژی، بهبود خلق و خو و کاهش سطح استرس کمک می‌کنند.

استرس می ‌تواند کاهش وزن را بسیار دشوار کند، زیرا می‌ تواند باعث افزایش کورتیزول ، استرس خوردن و مشکلات خواب شود. تنفس عمیق به رفع استرس و معکوس کردن برخی از این اثرات منفی که می تواند کاهش وزن را دشوارتر کند (یا به افزایش وزن کمک کند) کمک می کند.

بخوانید : چند راه ساده برای کنار گذاشتن استرس

یوگا برای استرس

3. یوگا به عضله سازی کمک می کند

ساختن توده عضلانی روش دیگری است که یوگا به کاهش وزن و حفظ آن کمک می کند. وقتی به تقویت عضلات فکر می کنیم، با خود می گوییم که باید با دستگاه ها و وزنه ها کار کنیم، اما در یوگا، ما از وزن بدن خود به عنوان نوعی مقاومت استفاده می کنیم و تمام بدن برای حفظ تعادل کار می کند.

به این فکر کنید که بدن خود را در حالت پلانک در جای خود نگه دارید؛ شما از عضلات شانه ها، هسته مرکزی، باسن و پاها برای بالا نگه داشتن بدن خود استفاده می کنید و پس از بیرون آمدن از حالت پلانک، ممکن است به حالت سگ رو به پایین بروید و مجموعه دیگری از عضلات را در ساعد، شانه ها و پشت خود فعال کنید، که این عضله سازی کالری می سوزاند.

بخوانید: فواید یوگا برای ذهن و بدن

یوگا برای کاهش وزن

چگونه می توانم یوگا را بخشی از برنامه کاهش وزن خود کنم؟

اگر می ‌خواهید یوگا را به برنامه ‌های کاهش وزن خود اضافه کنید، نکات زیر را برای شروع به یاد داشته باشید:

به آرامی شروع کنید: کلید شروع یوگا یا هر شکلی از ورزش این است که با یک مقدمه شروع کنید، یعنی مبتدیان باید از سبک ‌های سخت ‌تر و سریع ‌تر یوگا اجتناب کنند، شما باید سبکی را انتخاب کنید که پیروی از آن آسان باشد و منجر به آسیب نشود تا بتوانید با خیال راحت انعطاف و قدرت خود را افزایش دهید. به دنبال کلاس های مبتدی باشید که به احتمال زیاد نحوه انجام ژست ها را توضیح می دهند.

سبک، کلاس و مربی مناسبی برای خود پیدا کنید: ممکن است لازم باشد چند کلاس مختلف، سبک ‌های یوگا و مربیان مختلف را تا زمانی که کلاس مناسب و کاملی را پیدا کنید، امتحان کنید. برخی بیشتر بر تمرینات تنفسی و مدیتیشن تمرکز می کنند، برخی بر روی حرکات تقویتی تمرکز می کنند و برخی دیگر با سرعت بیشتری حرکت می کنند، مهمترین چیز این است که در یک تمرین یوگا شرکت کنید که بتوانید آن را حفظ کنید و وقتی این کار را انجام دادید، متوجه خواهید شد که به تمرین ادامه داده و از مزایای بلند مدت آن بهره مند می شوید.

سایر اشکال ورزش را نیز بگنجانید: بیشتر سبک‌ های یوگا شامل تقویت عضلانی می ‌شوند، اما در هر کلاسی تمرین قلبی عروقی به شما ارائه نمی ‌شود، بنابراین یک تمرین منظم یوگا را با برخی ورزش های هوازی همراه کنید ، مانند پیاده روی، آهسته دویدن، دوچرخه سواری یا سایر فعالیت هایی که ضربان قلب شما را بالا می برند. تمرین یک سبک آرام یوگا به عنوان یک نوع ریکاوری فعال (برای کسانی که سایر تمرینات با شدت بالا را نیز انجام می دهند) پیشنهاد می شود.

فواید یوگا

آن را دنبال و به عادت تبدیل کنید: تمرین یوگا عادتی است که باید به آرامی آن را ایجاد کنید، هر تمرینی از یوگا را برای گنجاندن در برنامه ‌های کاهش وزن خود انتخاب کنید که فقط یک بار آن را انجام دهید، کارساز نخواهد بود. تمرینی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید و می توانید آن را به صورت هفتگی یا بیشتر انجام دهید.

مخلص کلام; کاهش وزن با یوگا

اگر یوگا به درستی انجام شود، علاوه بر تمرینات کالری سوزی که روی تشک انجام می شود، می تواند تبدیل به تغییر سبک زندگی شود، که این به نوبه خود می تواند به افزایش فعالیت بدنی و کاهش خوردن احساسی کمک کند. یوگا فواید زیادی برای سلامتی دارد، از تقویت عضلات گرفته تا بهبود خواب و کاهش استرس، یوگا همچنین به شما کمک می کند تا در پایبندی به تمام جنبه ها مانند برنامه غذایی و فعالیت بدنی موفق باشید.

منابع :

منبع

بهناز اشرفی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید