صفحه اصلی > رژیم گیاهخواری : وقتی سلبریتی های خارجی گیاهخواری را ترک می کنند

وقتی سلبریتی های خارجی گیاهخواری را ترک می کنند

فهرست مطالب

چکیده :

رژیم گیاهخواری سبکی از تغذیه یا بهتر بگوییم سبکی از زندگی است که روز به روز به طرفدارانش اضافه می شود و طی سال های اخیر شیب افزایش طرافدارنش تندتر و تندتر می شود.
هر سبک زندگی که شخص دنبال می کند باید با هدف نهایی سلامت گره خورده باشد، در غیر این صورت فرد از لذت یک زندگی عادی محروم خواهد شد.
افراد بنا به دلایل مختلف به رژیم گیاهخواری روی می آورند: از سلامتی گرفته تا درمان بیماری ها یا از حفظ محیط زیست تا حمایت از حقوق حیوانات و … .
اما ممکن است فردر در مرحله ای از گیاهخواری به دلیل اولویت سلامتی تصمیم به ترک آن بگیرد. در این مقاله با 3 تن از سلبریتی هایی که رژیم گیاهخواری را ترک کرده اند آشنا می شویم.

کدام سلبریتی ها گیاهخواری را ترک کردند؟

معایب گیاهخواری

شاید عجیب ترین علت روی آوردن به گیاهخواری را سعید داشته باشد: سعید یکی از شخصیت های سری داستان های رژیم گیاهخواری است.

او عاشق الگو گرفتن از زندگی سلبریتی هاست اما در مورد گیاهخوار شدنش الگو قرار دادن سلبریتی ها کمی سخت است، چون گوشتخواری تا به امروز لذت خیلی زیادی برایش داشته و ترک آن یا کاهش مصرف آن کاری است که از اراده سعید بعید به نظر می رسد.

با خودش فکر می کند: خب یک مدت گیاهخوار می شوم. فالور جمع می کنم بعد هم گیاهخواری را که کنار گذاشتم دوباره یکسری دیگر فالور جمع می شود.

اینستاگرام همین است دیگر. اول که گیاهخوار شدم کامنت می گذارند و تشویقم می کنند بعد که دوباره گوشتخوار شدم مخاطب های عصبانی کامنت می گذارند و اینجوری مشهور هم می شوم.

از سبک رژیم گیاهخواری مشهورترین گیاهخواران جهان پست می گذارم یا عکس سلبریتی های گیاهخوار را می زنم روی در دیوار اتاقم و حسابی غوغا می کنم.

رستوران گیاهخواران می روم کلی کار می شود کرد.

اما چطوری و با چه بهانه ای به این رژیم پایان بدهم؟

سعید کمی به فکر فرو می رود: راه در رو کجاست؟ آیا دنیای جذاب سلبریتی ها در این مورد هم می تواند کمک حالم باشد.

بهترین دوست انسان های درمانده، گوگل چه پیشنهادی می دهد؟

سعید به سراغ دنیای مجازی می رود تا شاید راه حل دنیای واقعی را در آن بیابد. با یک سرچ ساده عبارت “سلبریتی گیاهخوار” به چندین نتیجه می رسد که یکی از نتایج دقیقاً جواب سوال سعید است.

با صدای بلند فریاد می زند ایول گوگل و گوشی اش را چند بار می بوسد و  شروع می کند به مطالعه مقاله کدام سلبریتی ها رژیم گیاهخواری را ترک کردند؟ به جواب سوالش می رسد:

  1. الن دیجنرس Elen DeGeneres

  2. زویی دشانل   Zooey Deschnel

  3. ناتالی پورتمن Natalie Portman

علت ترک گیاهخواری آن ها چه بوده است؟

  • الن دیجنرس Elen DeGeneres

الن دیجنرس و ترک گیاهخواری

کمدین و مجری معروف بنا به دلایل اخلاقی وگان شده است. الن با تماشای مستند مربوط به حیوانات تصمیم به تغییر سبک زندگی اش کرد ولی بعد از هشت سال، با وجود این که علاقه زیادی به رژیم گیاهخواری داشته و احساس سلامت بیشتری می کرده است اما به یکباره شروع می کند به خوردن ماهی و … .

  • زویی دشانل   Zooey Deschnel

زویی دشانل و ترک گیاهخواری

بازیگری که فقط شش ماه وگان بود. زویی به دلیل حساسیت های غذایی به گندم و سویا و عدم دریافت کالری کافی از طریق رژیم گیاهخواری وگان گیاهخواری را ترک می کند.

  • ناتالی پورتمن Natalie Portman

ناتالی پورتمن و ترک گیاهخواری​​​​​​​

​​​​​​​ بازیگر و فیلم ساز آمریکایی یک تندرو وگان که خط تولید کفش وگان هم دارد.  وقتی رژیم گیاهخواری را شروع می کند متوجه می شود که آکنه صورتش کم کم در حال بهبود است اما با شروع بارداری اش احساس می کند که به منابع غذایی حیوانی از جمله گوشت و لبنیات احتیاج دارد و رژیم گیاهخواری محبوبش را کنار می گذارد. ناتالی بعدها رژیم وگان خود را از سر می گیرد.

سعید: نه این الگوی مناسبی برای من نیست.

خب تا اینجا به نظرم خانم الن می تواند الگوی خوبی برایم باشد.

از جا بر می خیزد تا تدارک یک شام گیاهی را ببنید.

مجدد از خود سوال می کند رژیم گیاهخواری فرزاد چه بود؟

تماس می گیرد و از فرزاد سوال می کند؟ فرزاد در جواب می گوید که وگان چطور؟!

سعید: هیچ همینجوری و قطع می کند و از اینترنت یک دستور غذایی مخصوص وگانسیم را می آورد تا امتحان کند که آیا قابل تحمل هست یا خیر؟

ازبین چند دستور غذایی بالاخره یکی را انتخاب می کند و بعد از خرید مواد غذایی آن را درست می کند و با ترس مشغول تجربه دنیای وگان ها می کند. کمی از غذا می چشد.

برای شروع بد نبود. با خودش می گوید مگر تا حالا نشده شام گوجه خیار بخوری؟! خب گیاهخواری هم مثل همین است دیگر فقط هرشب همین وضع با طعم های مختلف تکرار می شود.

تازه می توانی بدون دعوت بروی خانه فرزاد و از غذای وگان فرزاد هم لذت ببری. اصلاً از تجربه آشپزی او هم می توانی در رژیم گیاهخواریت استفاده کنی.

حالا که غذای گیاهی به دهن آقا سعید خوش آمده البته کمی تا قسمتی. نوبت علنی کردن این رژیم است. در محبوب ترین شبکه اجتماعی اش، اینستاگرام. پست و استوری از شامش و اعلام شروع گیاهخواری اش.

بعد از اعلام گیاهخواری اش اولین واکنش ها را فرزاد و سامان (دو تا شخصیت های داستان های گیاهخواری و دوست سعید) دارند.

این واکنش ها بیشتر جنبه مخالفتی دارند. چون سعید اخیرا تحت عمل جراحی بوده است و تامین کالری دریافتی و آهن با سبک وگانسیم برایش بعید به نظر می رسد.

اما از سعید اصرار و از آن ها مخالفت که سعید قرار نیست همه گیاهخوار شوند. آن هم با وضعی که تو داری.

و جرقه ای در ذهن سعید می زند: علت ترک گیاهخواری هم جور شد. یک هفته گیاهخوار و بعدش تا آخر عمر گوشتخوار.

نتیجه گیری :

با توجه به موضوع که سلامتی گران قیمت ترین دارایی هر فرد است. بنابراین نباید یک شبه و از روی احساسات رژیم غذایی خاصی را شروع کرد. بلکه باید از یک متخصص مشورت گرفت و در صورت صلاحدید وی، رژیم غذایی مد نظر را شروع و حتی ادامه داد یا در صورت نیاز آن رژیم را کنار گذاشت.

منابع :

منبع 1 | منبع 2 | منبع 3

خدیجه حسنی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید