صفحه اصلی > ورزش و تناسب اندام : 5 ورزش برای افزایش قد

5 ورزش برای افزایش قد

5 ورزش برای افزایش قد

فهرست مطالب

داشتن قد بلند رویای بسیاری از افراد است، خصوصا کسانی که شغل یا حرفه ای را می خواهند که نیاز به حداقل قد دارد. جدا از تغذیه هایی که برای بلندتر شدن قدتان می توانید آن ها را مصرف کنید ورزش هایی وجود دارد که در این راستا به شما کمک زیادی می کند. ما در این مقاله به شما چند ورزش برای افزایش قد معرفی می کنیم.

پرش نقطه ای

این تمرین، یک تمرین اساسی است و اغلب در مدارس استفاده می شود. انجام این حرکت بسیار آسان است، در ابتدا باید بدن خود را در حالت اسکات قرار بدهید سپس تا آنجا که برایتان ممکن است پرش کنید و دوباره چمباتمه بزنید، این تمرین می تواند استخوان های پای شما را گسترش دهد.

بسکتبال برای افزایش قد

بسکتبال ورزشی است که همیشه به عنوان یک ورزش برای افزایش قد شناخته شده است، این ورزش مختص مردان نیست و زنان هم علاقه ی زیادی به آن نشان می دهند، حرکات پرش و پرتاب در این ورزش می تواند رشد استخوان ها را تحریک کرده و باعث افزایش قد شود.

بسکتبال برای افزایش قد

شنا

اگر شما از آن دسته کسانی هستید که به شنا کردن علاقه دارید خوشحال باشید چون این ورزش برای افزایش قد، تحریک رشد استخوان بسیار موثر است. اگر از قبل شنا کردن را بلد باشید پس قطعا این کار برای شما دشوار نخواهد بود. می توانید این کار را به صورت منظم حداقل 3 بار در هفته انجام دهید.

[form_bmi]

حرکت ترامپولین

برای افزایش قد، پرش یکی از ساده ترین ورزش هاست، شما این کار را در هرزمان می توانید انجام دهید همچنین این حرکت را بدون دستگاه و هم با دستگاه می توان انجام داد.

این تمرین را میتوانید در صبح به طور منظم انجام دهید این کار به افزایش قد شما کمک می کند. ترامپولین را بیرون از اتاق بگذارید تا سر شما به سقف نخورد و آزادانه بپرید.

ترامپولین ورزش برای افزایش قد

صخره نوردی

حتما تا به حال کسانی را دیده اید که صخره نوردی می کنند، آن ها در راه خود  از زمین به سمت بالا باید از دست و پاهای خود بیشتر استفاده کنند و هنگام آویزان شدن روی بازوها جاذبه تاثیر کمی بر بدن شما می گذارد این امر باعث می شود ستون فقرات شما از حالت فشرده خارج شود و باعث طولانی شدن آن شود.

بنابراین، این کار باعث بلند شدن کمر آنها می شود، برای همین است کوهنوردی هم برای کسانی که به افزایش قد علاقه دارند بسیار عالی و تاثیرگذار است به ویژه اگر به طور منظم در برنامه گنجانده شود.

بخوانید: 7 فایده ورزش منظم

صخره نوردی

ورزش هایی که قد شما را کوتاه می کند

ورزش هایی مثل:

  • ژیمناستیک
  • دویدن طولانی مدت
  • کشتی
  • MMA
  • وزنه برداری.

مخلص کلام; معرفی چند ورزش برای افزایش قد

همانگونه که در مقاله مطالعه کردید ورزش برای افزایش قد شما موثر است به ویژه اگر در انجام آن منظم باشید و آن را در برنامه  و روتین خود جای دهید. ورزش به تحریک استخوان ها کمک می کند تا باعث تکثیر سلول های غضروف، استخوان بندی و رشد آن ها شود و در آخر، ورزش تنها عاملی نیست که بر وضعیت بدن شما تاثیر بگذارد و عوامل ژنتیکی، جنسیت، شرایط سلامتی و همچنین مواد مغذی که به بدن شما وارد می شود همه در تعیین قد شما نقش دارند.

منابع :

منبع1 | منبع2 | منبع3

بهناز اشرفی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید