آخرین مطالب تکنولوژی

مجموع تکنیک‌ها، مهارت‌ها، روش‌ها و فرایندهایی است که در تولید کالاها یا خدمات یا تحقق اهداف مانند تحقیقات علمی استفاده می‌شود. فناوری می‌تواند دانش تکنیک‌ها، فرایندها و مواردی از این دست باشد، یا می‌تواند در ماشین‌ها تعبیه شود تا بدون اطلاع دقیق از عملکرد آنها، امکان کار را فراهم کند.

روش های پخت خشک غذا

استفاده از شیوه های درست برای پخت غذا در ارتقاء سلامت انسان نقش بسزایی دارد. پس اگر شما هم به دنبال عمری طولانی و سالم هستید، می بایست توجه بیشتری به چگونگی پخت غذا و نحوه خوردن داشته باشید و از خوراکی های سالم استفاده کنید. اعمال تغییرات آسان در فرایند پخت غذا می تواند بر سلامت قلب، سیستم ایمنی بدن و دیگر اعضا و اندام های بدن نقش موثری داشته باشد. به همین جهت ما در این نوشتار سعی داریم به شما در خصوص روش های پخت خشک غذا آموزش هایی را ارائه دهیم. پس اگر شما هم به دنبال شناخت انواع شیوه های پخت غذا هستید، بهتر است این مقاله کاربردی و مفید را به دقت تا انتها مطالعه کنید.

تمرینات اصلی وزن بدن که می توانید همین الان انجام دهید

شما می توانید از وزن بدن خود به عنوان مقاومت در برابر تمرینات قدرتی استفاده کنید. این تمرینات، تمریناتی هستند که از وزن بدن شما به عنوان مقاومت استفاده می کنند، معمولاً عضلات زیادی را هدف قرار می دهند و به ایجاد ثبات و قدرت کمک می کنند. شما در انجام این تمرینات به هیچ ماشین یا وزنه ای نیاز ندارید، بنابراین می توانید آن ها را تقریباً در هر مکان و زمانی انجام دهید. شما همچنین می توانید این تمرینات را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید، بنابراین چه مبتدی یا متخصص باشید، می توانید از مزایای آن بهره مند شوید. در ادامه با 11 مورد از تمرینات با وزن بدن، با ما همراه باشید

رژیم روزه داری متناوب آری یا خیر؟

وقتی صحبت از روزه و روزه داری به میان می آید، ناخودآگاه ذهن به سمت ماه رمضان می رود و روزه ای که شامل پرهیز از خوردن و آشامیدن از سحر تا غروب خورشید است. اگر چه این نوع روزه بیشتر به اعتقادات معنوی وابسته است. با این وجود هستند افرادی که، روزه را با هدف سلامتی انتخاب می کنند و معتقدند که روزه داری برای سلامتی مفید است.

برپی چقدر کالری می سوزاند؟

اگر می ‌دانید برپی چیست یا درباره آن‌ ها شنیده ‌اید، می ‌دانید که اکثریت افراد در دنیای تناسب اندام نظرات قوی زیادی در مورد آن ها دارند. به طور کلی، این نوع تمرین هم برای مبتدیان و هم برای افراد حرفه ای که مایل به کاهش وزن و چربی سریع هستند فوق العاده است. این تمرین هر چه تمرینات سخت تر باشد، قوی تر می شوید و استقامت عضلانی بیشتری بدست می آورید.

چه مقدار قهوه بنوشیم تا سلامت ما به خطر نیفتد؟

قهوه حاوی صدها ترکیب زیست فعال است. در واقع، قهوه بزرگترین منبع آنتی اکسیدان برای بسیاری از افراد است. مطالعات نشان می دهد که مصرف کنندگان قهوه در خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت نوع 2، اختلالات عصبی و بیماری های کبدی قرار دارند.
با این حال، ممکن است تعجب کنید که چقدر قهوه برای نوشیدن بی خطر است و آیا مصرف بیش از حد آن خطری دارد یا خیر؟ این مقاله توضیح می دهد که تا چه اندازه قهوه را می توانید با خیال راحت بنوشید تا برایتان بی خطر باشد.

خواص انبه

انبه نوعی میوه گرمسیری است. طعم آن شیرین است و سرشار از ویتامین و مواد معدنی مغذی فراوان می باشد، که برای حفظ سلامت پوست، قلب، سیستم‌گوارش، سیستم ایمنی و چشم های انسان بسیار مفید است. در حقیقت انبه حاوی ۲۰ ویتامین و مواد معدنی معدنی می باشد. یک واحد انبه دارای ۲۰۷ کالری است. بهتر است بگوییم یک فنجان انبه خرد شده دارای ۱۶۵ کالری است که این مقدار حدوداً ۷۰ درصد ویتامین سی مورد نیاز روزانه افراد را تامین می کند. با توجه به خواص فراوانی این میوه ما موضوع مقاله حاضر را به بررسی خواص انبه اختصاص داده ایم. برای کسب اطلاعات در این زمینه ما را همراهی کنید.

چگونه هوس خوردن به شیرینجات و مواد قندی را کاهش دهیم؟

بسیاری از مردم به طور منظم مصرف مواد قندی و شیرینجات را تجربه می کنند. متخصصان تغذیه بر این باورند که این موضوع یکی از دلایل اصلی سخت بودن پیروی از یک رژیم غذایی سالم است. هوس، ناشی از نیاز مغز شما به «پاداش» است نه نیاز بدن شما به غذا. بنابراین اگر می‌توانید فقط یک لقمه از هر چیزی که هوس کردید بخورید و در همانجا خوردن آن را متوقف کنید.
اگر به محض چشیدن طعم غذاهای شیرین تمایل به پرخوری پیدا کردید، بدترین کاری است که می توانید انجام دهید تسلیم شدن به آن هوس های غذایی است. در اینجا یک برنامه 3 مرحله ای ساده برای جلوگیری از هوس قند و شیرینی جات را ذکر می کنیم که در ادامه می خوانید.

7 راهکار ناب برای زدودن سموم میوه و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات دارای ارزش غذایی فراوانی هستند اما متاسفانه در مواجهه با آفت کش ها، فلزات سنگین و آلودگی‌های میکروبی ایجاد شده بر اثر استفاده از کودهای حیوانی قرار دارند. اما خبر خوش آن است که راهکارهای آسان و مناسبی برای دفع باقیمانده آفت کش ها از میوه ها و سبزیجات وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم به شما راهکارهای زدودن سموم میوه و سبزیجات را آموزش دهیم. پس برای بالا بردن دانش خود در خصوص این موضوع کاربردی و مفید، مقاله جذاب حاضر را به دقت تا انتها مطالعه کنید.

آیا پاکسازی کبد راهی موثر است؟

بسیاری از محصولات پاک کننده های کبد وعده پاکسازی بدن از سموم و ناخالصی ها را می دهند، اما ادعاها بحث برانگیز هستند زیرا شواهد علمی کمی برای تایید استفاده از آن ها وجود دارد. محصولاتی که ادعا می کنند کبد را سم زدایی می کنند حتی ممکن است خطرناک باشند.
سازمان غذا و دارو اکثر آنها را تایید نمی کند. در این مقاله، به این می‌ پردازیم که آیا پاکسازی کبد می تواند برای بیمار کبد چرب موثر باشد و از جنبه های مختلف این موضوع را بررسی می کنیم.

چگونه شاد بودن شما را سالم تر می کند؟

شادی یک اصطلاح گسترده است که تجربه احساسات مثبت، مانند شادی و رضایت را توصیف می کند. تحقیقات نوظهور نشان می‌دهد که شاد بودن نه تنها باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید، بلکه در واقع مزایای بالقوه‌ای برای سلامتی به همراه دارد. این مقاله راه هایی را بررسی می کند که شاد بودن ممکن است شما را سالم تر کند که در ادامه می خوانید.

همه آنچه درباره شاخص گلیسمی (Glycemic Index) باید بدانید

شاخص گلیسمی (Glycemic Index: GI) ابزاری است که اغلب به منظور مدیریت بهینه قند خون به کار می رود. عوامل زیادی مانند ترکیب مواد مغذی، روش پخت، میزان رسیدگی، نوع قند موجود در آن و میزان فرآوی مواد غذایی بر این شاخص موثر هستند.
شاخص گلیسمی غذاهای سرخ شده به دلیل محتوای چربی، کاهش می یابد و جذب قند در جریان خون کند می شود. برشته کردن و پختن غذاهایی مثل سیب زمینی و حبوبات باعث افزایش GI می شود. آب پز کردن نیز GI را کاهش می دهد.
برنج و ماکارونی و غذاهای مشابه با پخت بیشتر، GI بالاتری پیدا خواهند کرد. بنابراین آن ها را تا حدی بپزید که دیگر سفت نباشد.
درجه رسیدگی بیشتر، به دلیل کاهش نشاسته مقاوم منجر به افزایش شاخص گلیسمی می شود. به طور مثال موز کاملا رسیده دارای شاخص گلیسیمی 51 و موز نارس دارای GI 30 است.
شاخص گلایسیمک علاوه بر این که می تواند افراد را در مورد غذای مصرفی راهنمایی کند، در کاهش وزن، کاهش سطح کلسترول و قند خون نیز تاثیر گذار است.
در این مقاله با شاخص گلیسمی به طور دقیق آشنا خواهیم شد. اینکه شاخص گلیسمی چیست؟ چه تاثیری بر سلامتی دارد و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

8 فایده چشمگیر ماهی سالمون برای سلامتی

ماهی سالمون یکی از مغذی ترین غذاهای روی کره زمین است. این ماهی چرب محبوب نه تنها سرشار از مواد مغذی است، بلکه در برخی موارد می تواند برخی از عوامل خطر برای چندین بیماری مختلف را کاهش دهد. در اینجا 8 مزیت شگفت انگیز سالمون برای سلامتی آورده شده است که در ادامه می خوانید

عوارض دیابت بارداری برای مادر و جنین

نوعی از دیابت که در دوران بارداری بروز می کند و با تولد نوزاد پایان می یابد، به دیابت بارداری معروف است . این نوع دیابت همانند سایر انواع دیابت همراه با عوارضی است و در واقع بارداری و سلامت جنین را تحت تاثیرقرار می دهد.
بارداری دوران حساسی برای مادر و جنین است و عوارض دیابت بارداری همانند دیگر مشکلاتی که ممکن است در دوران بارداری ایجاد شود می تواند نگران کننده باشد اما خوشبختانه دیابت بارداری و عوارض آن با رژیم غذایی سالم، ورزش و مصرف داروها قابل کنترل است و مدیریت این نوع دیابت می تواند قند خون مادر را کنترل نماید و از زایمان سخت جلوگیری نماید و نوید بخش تولد کودکی سالم باشد.
در این مقاله سعی کرده ایم به شرح کاملی از عوارض دیابت بارداری برای مادر و جنین بپردازیم. همچنین روش های کاهش خطر ابتلا به این نوع دیابت را نیز ذکر کرده ایم.

چند غذا برای افزایش متابولیسم

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید یا آن را حفظ کنید، ممکن است به دنبال غذاهایی باشید که می توانند متابولیسم شما را افزایش دهند. برخی غذاها ممکن است به افزایش اندکی میزان متابولیسم شما کمک کنند، افزودن این غذاها به رژیم غذایی ممکن است کاهش چربی بدن را کمی آسان‌ تر کند یا از اضافه وزن جلوگیری کند، با این حال، خوردن بیشتر این غذاها تضمینی برای کاهش وزن شما نیست در عوض، آن ها به عنوان مکمل یک رژیم غذایی متعادل و با کالری محدود برای ترویج کاهش وزن عمل می کنند. در اینجا به بررسی انواع غذا برای افزایش متابولیسم پرداخته شده است.


Warning: Undefined array key "skin" in /home/salamir/laravel/public/mag/wp-content/themes/liosa/includes/elementor/widgets/blog/list/layout-1.php on line 12

Warning: Undefined array key "skin" in /home/salamir/laravel/public/mag/wp-content/themes/liosa/includes/elementor/widgets/blog/list/layout-1.php on line 12

Warning: Undefined array key "skin" in /home/salamir/laravel/public/mag/wp-content/themes/liosa/includes/elementor/widgets/blog/list/layout-1.php on line 12

Warning: Undefined array key "skin" in /home/salamir/laravel/public/mag/wp-content/themes/liosa/includes/elementor/widgets/blog/list/layout-1.php on line 12

Warning: Undefined array key "skin" in /home/salamir/laravel/public/mag/wp-content/themes/liosa/includes/elementor/widgets/blog/list/layout-1.php on line 12

Warning: Undefined array key "skin" in /home/salamir/laravel/public/mag/wp-content/themes/liosa/includes/elementor/widgets/blog/list/layout-1.php on line 12