مطالب جدید فناوری

 فناوری می‌تواند دانش تکنیک‌ها، فرایندها و مواردی از این دست باشد، یا می‌تواند در ماشین‌ها تعبیه شود تا بدون اطلاع دقیق از عملکرد آنها، امکان کار را فراهم کند. سیستم‌هایی که از تکنولوژی برای دریافت یک ورودی، و سپس تغییر آن با توجه به کاربرد، و تولید خروجی استفاده می‌کنند به عنوان سیستم‌های تکنولوژیک یا سیستم‌های تکنولوژی شناخته می‌شوند.

آیا با بیماری کلیوی می توانید قهوه بنوشید؟

برای بسیاری از افراد، برنامه روزانه آنها با ریختن یک فنجان قهوه در صبح شروع می شود. کافئین موجود در قهوه به ما انرژی می دهد تا بتوانیم روزمان را شروع کنیم. اگر با بیماری کلیوی زندگی می کنید، ممکن است از خود بپرسید که آیا قهوه برای کلیه های شما مضر است و آیا می توانید با بیماری کلیوی قهوه بنوشید یا خیر؟ درست است که هنگام زندگی با بیماری کلیوی باید تغییراتی در آنچه که می خورید و می نوشید انجام دهید تا از عملکرد کلیه خود محافظت کنید، با این حال، قهوه را می توان در حد اعتدال میل کرد. توجه به آنچه که به قهوه خود اضافه می کنید، مانند خامه و شکر، و میزان نوشیدنی خود، کلیدی برای تهیه یک فنجان قهوه مناسب کلیه است. در ادامه این مقاله مفید در وب سایت «سلامتی من» بیشتر راجب این نکات خوردن قهوه با بیماری کلیوی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

10 مورد از بهترین الگوهای غذایی کاهش وزن برای مردان

از دست دادن چربی اضافی و رسیدن به وزن سالم ممکن است به طرق مختلف برای سلامت مردان مفید باشد. به عنوان مثال، وزن سالم ممکن است خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها، از جمله بیماری قلبی، دیابت، برخی سرطان ها و بیماری های کبدی را کاهش دهد.در واقع، مردان چاق نسبت به زنان چاق بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های مزمن هستند، زیرا مردان تمایل به مصرف چربی احشایی بیشتری دارند، این در حالی است که چربی احشایی نوعی چربی شکمی است که با افزایش خطر بیماری ها مرتبط است. کاهش وزن همچنین ممکن است به بهبود اختلال عملکرد جنسی، تحرک، علائم افسردگی و کیفیت کلی زندگی مردان کمک کند. با این حال، کاهش وزن به روش صحیح بسیار مهم است، اگرچه رژیم های غذایی محدود کننده ممکن است باعث کاهش وزن کوتاه مدت شوند، اما هرگز انتخاب مناسبی برای حفظ وزن طولانی مدت نیستند. در این مقاله از مجموعه مقالات سلامتی من، انواع رژیم غذایی کاهش وزن مردان آورده شده است.

دیابت و صبحانه؛ چگونه یک صبحانه سالم داشته باشیم؟

خوردن یک صبحانه متعادل برای همه افراد و به ویژه افراد مبتلا به دیابت اهمیت بسیاری دارد. داشتن یک الگوی تغذیه ای که شما را در مورد انتخاب دقیق مواد غذایی راهنمایی کند، علاوه بر صرفه جویی در وقت، از افزایش قند خونتان نیز جلوگیری می کند.
در این مقاله به اهمیت صبحانه در رژیم غذایی می پردازیم و اینکه چگونه می توان در شرایط دیابت یک وعده غذایی سالم برای صبحانه داشت.

15غذای عضله ساز که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

اگر می خواهید عضله بدون چربی به دست آورید، هم تغذیه و هم فعالیت بدنی هر دو ضروری هستند. ضروری است که بدن خود را از طریق فعالیت بدنی به چالش بکشید، اما بدون حمایت تغذیه ای مناسب، پیشرفت شما متوقف خواهد شد. غذاهای پر پروتئین برای عضله سازی بسیار مهم هستند، اما کربوهیدرات ها و چربی ها نیز منابع ضروری انرژی هستند. اگر هدف شما به دست آوردن عضله بدون چربی است، باید روی ورزش منظم و خوردن کالری بیشتر در روز از غذاهای عضله ساز تمرکز کنید.

10 غذایی که باید در رژیم غذایی سالم کبد گنجانده شود

بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) یکی از شایع ترین بیماری کبدی در دنیا است، این وضعیتی است که در آن چربی اضافی در کبد ذخیره می شود و در صورت عدم درمان می تواند منجر به سیروز و نارسایی کبد شود . در یک بدن سالم، کبد سموم را دفع می کند و صفرا تولید می کند، پروتئینی که چربی ها را به اسیدهای چرب تجزیه می کند تا هضم شوند. بیماری کبد چرب به کبد آسیب می رساند و از عملکرد آن جلوگیری می کند، اما تغییر سبک زندگی می تواند از بدتر شدن آن جلوگیری کند، برای مبتلایان به NAFLD در اینجا چند غذا وجود دارد که باید در رژیم غذایی سالم کبد خود بگنجانید، در ادامه با ما همراه باشید.

باید ها و نباید ها در رژیم غذایی کبد چرب

بیماری کبد چرب همانطور که از نامش پیداست یک بیماری پزشکی است که در اثر تجمع چربی در کبد ایجاد می شود. دو نوع اصلی وجود دارد: الکلی (ناشی از مصرف بیش از حد الکل) و غیر الکلی (حتی اگر هرگز مشروب نخورده باشید رخ می دهد)، این شایع ترین بیماری کبدی در کودکان است و شکل شدیدتر آن استئاتوهپاتیت کبد چرب غیر الکلی (NASH) نامیده می شود که ممکن است به شرایط جدی تری مانند سیروز و سرطان کبد پیشرفت کند. صرف نظر از نوع شما، بهترین درمان تغییر در شیوه زندگی است ، از جمله کاهش وزن، اجتناب از الکل و خوردن رژیم غذایی کبد چرب، برای معکوس کردن وضعیت کبد. در ادامه با برخی از این رژیم های غذایی آشنا می شویم.

رژیم غذایی کودک چیست و آیا به کاهش وزن کمک می کند؟

رژیم غذایی کودک شامل جایگزینی صبحانه، ناهار و میان وعده ها با 14 ظرف غذای کودک است. سپس یک شام معمولی در شب میل می شود. این رژیم به مدت 3 روز ادامه دارد.
رژیم غذایی کودک در حدود سال 2010 محبوبیت پیدا کرد. شایعه شده است که جنیفر آنیستون بازیگر، با کمک مربی مشهور خود، از این رژیم برای کاهش وزن 7 پوندی در یک هفته در طول فیلمبرداری فیلم «فقط برو با آن» استفاده کرد. ایده از دست دادن یک پوند در روز می تواند وسوسه انگیز به نظر برسد، اما رژیم غذایی کودک در رده یک رژیم غذایی مد روز قرار می گیرد. بسیاری از رژیم های غذایی مد روز می توانند به لاغری و کاهش وزن در کوتاه مدت کمک کنند، اما معمولا پیروی از آنها برای مدت طولانی دشوار است. در این مقاله، نگاه دقیق‌تری به رژیم غذایی کودک و همچنین مزایا و معایب این برنامه غذایی خواهیم داشت که در ادامه این مقاله از سری مقالات سلامتی من می خوانید.

آیا آب درمانی ژاپنی به کاهش وزن کمک می کند؟

آب درمانی ژاپنی عبارت است از نوشیدن چندین لیوان آب با دمای اتاق در اول صبح و همچنین غذا خوردن سخت 15 دقیقه ای را با وقفه های طولانی بین وعده های غذایی و میان وعده ها را تشویق می کند. در حالی که برخی از افراد معتقدند که این عادت جنبه های خاصی از سلامت آنها را بهبود بخشیده است، ولی بسیاری از آنها نمی پرسند که آیا این یک ابزار موثر برای کاهش وزن است یا خیر. این مقاله مفید و کاربردی در وب سایت سلامتی من توضیح می دهد که آیا آب درمانی ژاپنی برای کاهش وزن موثر است یا خیر که در ادامه می خوانید.

فسفر، پروتئین و نکات تغذیه در بیماران کلیوی

بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی به تدریج توانایی دفع فسفر را از دست می دهند. ارتباط نزدیکی بین دریافت پروتئین و فسفر وجود دارد. در بیماری مزمن کلیوی، محتوای کم پروتئین در رژیم غذایی، پیشرفت بیماری کلیوی را به ویژه در بیماران مبتلا به پروتئینوری کاهش می دهد و عرضه فسفر را کاهش می دهد، که مستقیماً با پیشرفت بیماری کلیوی و با بقای بیمار ارتباط دارد. با این حال، همه پروتئین های حیوانی و سبزیجات دارای نسبت یکسانی از فسفر در ترکیب خود نیستند. برچسب زدن کافی بودن غذا مستلزم نشان دادن نسبت فسفر به پروتئین است. رژیم غذایی در بیماران مبتلا به CKD در مرحله پیشرفته بحث برانگیز بوده است، زیرا رژیم غذایی با محتوای پروتئین بسیار کم می تواند به سوء تغذیه و افزایش عوارض و مرگ و میر کمک کند. در ادامه این مقاله مفید در وب سایت«سلامتی من» بیشتر راجب به تغذیه در بیماران کلیوی صحبت خواهیم کرد.

علائم و نشانه های اولیه دیابت نوع 2 که همه باید بشناسند

دیابت نوع 2 یکی از بیماری های مزمن شایع در سرتاسر جهان است. این بیماری حدود 537 میلیون نفر از جمعیت20 تا 79 ساله جهان را در سال 2021 درگیر کرده است و پیش بینی می شود تا سال 2030 این آمار به 643 میلیون نفر برسد. علاوه بر این آمار افزایشی، شمار افرادی که در مرحله پیش دیابت هستند نیز رقم قابل توجهی است.
افراد مبتلا به پیش دیابت سطح قند خون بالایی را تجربه می کنند و در صورت عدم توجه و درمان پیش دیابت ظرف 5 سال آینده این وضعیت، به دیابت نوع 2 تبدیل خواهد شد. دیابت نوع 2 می تواند با علائم اولیه خفیف و به تدریج شروع شود، بدون این که فرد متوجه این عارضه شود.
در این مقاله به علائم و نشانه های اولیه دیابت نوع 2 و لزوم تشخیص زود هنگام آن می پردازیم. همچنین عوامل خطر بروز این بیماری را ذکر می کنیم.

دیابت و بینایی؛ بیماری های چشمی مرتبط با دیابت کدامند؟

دیابت و بینایی با هم مرتبط هستند و ممکن است چشم های یک فرد دیابتی به مروز زمان دچار آسیب و بیماری های چشمی، کم بینایی یا حتی نابینایی شود. اما مدیریت صحیح دیابت و معاینات منظم چشم می تواند در پیشگیری از آسیب های چشمی و شدت بیماری های چشمی ناشی از دیابت موثر باشد.
در این مقاله به تاثیر دیابت بر بینایی و مشکلات بینایی که فرد مبتلا به دیابت بیشتر در معرض ابتلا به آن ها قرار دارد، می پردازیم. آگاهی از آن ها به شما کمک می کند از کاهش بینایی ناشی از دیابت پیشگیری نمایید.
دیابت عوارض مختلفی بر بدن فرد دیابتی دارد. چشم های یکی از مهمترین قسمت های بدن هستند که می توانند تحت تاثیر دیابت آسیب ببینند. بیماری های چشمی مرتبط با دیابت به شرح زیر است:

آیا دویدن باعث لاغری ران می شود؟

بسیاری از افرادی که ران های چاق دارند به امید داشتن پاهای لاغرتر و خوش فرم تر شروع به دویدن می کنند. این موضوعی است که اغلب مورد بحث است و یکی از رایج ترین سوالات این است که “آیا دویدن باعث لاغری ران می شود؟”
همه ورزشکارانی که به طور حرفه ای به ورزش دو می پردازند، پاهای لاغر و باریک دارند. آن ها با دویدن در مسافت های طولانی اندامی لاغر و چربی بدنی کمی به دست می آورند. برای آن ها ورزش دو یکی از بهترین تمرینات برای کاهش چربی بدن و کاهش سایز عضلات پاها است.
اما آیا برای افرادی که حرفه ای نیستند، هنوز جای امیدواری وجود دارد و “آیا دویدن باعث لاغری ران می شود؟” پاسخ بله است ولی فرآیند کمی پیچیده است. زیرا مواردی وجود دارد که میزان کاهش وزن با دویدن را کنترل می کند و بر داشتن پاهای کشیده و باریک تاثیر می گذارد. در این مقاله از وبسایت سلامتی من به شرح عوامل موثر بر لاغری ران با کمک دویدن می پردازیم.

همه آنچه درباره شاخص گلیسمی (Glycemic Index) باید بدانید

شاخص گلیسمی (Glycemic Index: GI) ابزاری است که اغلب به منظور مدیریت بهینه قند خون به کار می رود. عوامل زیادی مانند ترکیب مواد مغذی، روش پخت، میزان رسیدگی، نوع قند موجود در آن و میزان فرآوی مواد غذایی بر این شاخص موثر هستند.
شاخص گلیسمی غذاهای سرخ شده به دلیل محتوای چربی، کاهش می یابد و جذب قند در جریان خون کند می شود. برشته کردن و پختن غذاهایی مثل سیب زمینی و حبوبات باعث افزایش GI می شود. آب پز کردن نیز GI را کاهش می دهد.
برنج و ماکارونی و غذاهای مشابه با پخت بیشتر، GI بالاتری پیدا خواهند کرد. بنابراین آن ها را تا حدی بپزید که دیگر سفت نباشد.
درجه رسیدگی بیشتر، به دلیل کاهش نشاسته مقاوم منجر به افزایش شاخص گلیسمی می شود. به طور مثال موز کاملا رسیده دارای شاخص گلیسیمی 51 و موز نارس دارای GI 30 است.
شاخص گلایسیمک علاوه بر این که می تواند افراد را در مورد غذای مصرفی راهنمایی کند، در کاهش وزن، کاهش سطح کلسترول و قند خون نیز تاثیر گذار است.
در این مقاله با شاخص گلیسمی به طور دقیق آشنا خواهیم شد. اینکه شاخص گلیسمی چیست؟ چه تاثیری بر سلامتی دارد و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

اصول پیاده روی صحیح | چگونه یک پیاده روی ایمن داشته باشیم؟

پیاده روی یکی از بهترین، ارزان ترین و راحت ترین تمرینات برای رسیدن به سلامتی است. پیاده روی منظم به صورت روزانه یا چند روز از هفته می تواند خطر بیماری قلبی و سکته، دیابت، فشار خون بالا و سرطان را کاهش دهد. علاوه بر این به کاهش وزن و بهبود خلق و خو نیز کمک می کند.
با تمام ین اوصاف پیاده روی زمانی تاثیر مثبت خواهد داشت که به شیوه ای درست انجام شود. بنا به اهمیت این موضوع، در این مقاله از وبسایت سلامتی من به طور جامع به اصول پیاده روی صحیح می پردازیم.