طرز تهیه پلو مکزیکی با مرغ


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


نسرین کاردان

نسرین کاردان

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۱

clapping

۰

cooking

۰

پلو مکزیکی با مرغ

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


پلو مکزیکی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور مکزیک است که ترکیبی از برنج و سبزیجات دلخواه می باشد.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۳۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۱۵۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۲ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه پلو مکزیکی خوشمزه ابتدا برنج را به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کاسه را تا نیمه پر از آب می کنیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۲۰ دقیقه درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله 2

حالا جعفری را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی آن خارج شود. در ادامه فلفل دلمه ای و فلفل قلمی را می شوییم، سپس فلفل دلمه ای را یه صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله 3

در این مرحله فلفل قلمی را به صورت حلقه ای برش می زنیم. در ادامه قارچ را می شوییم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم. حالا جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم.

مرحله 4

حالا پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله 5

در این مرحله پیاز خرد شده را به تابه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه سینه مرغ را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ بدهد.

مرحله 6

حالا نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. در ادامه کنسرو نخود فرنگی را به همراه کنسرو ذرت درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله 7

در این مرحله فلفل دلمه ای را به سینه مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای گرفته شود، سپس ذرت و نخود فرنگی را به همراه فلفل درون تابه اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود.

مرحله 8

حالا سیر ریز خرد شده را به مخلوط مواد مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود، سپس قارچ را به مخلوط مرغ اضافه می کنیم و اجازه می دهیم قارچ نرم شود. حالا آویشن، پودر پاپریکا و زیره را اضافه می کنیم.

مرحله 9

در این مرحله به تفت دادن مخلوط مواد ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها به طور کامل آزاد شود، سپس جعفری خرد شده را به مواد اضافه می کنیم و به تفت دادن روی حرارت ادامه می دهیم تا جعفری تغییر رنگ بدهد.

مرحله 10

حالا زعفران را به همراه رب گوجه فرنگی به مواد میانی اضافه می کنیم، سپس رب را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. در این مرحله برای درست کردن برنج ابتدا یک قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله 11

در این مرحله اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد، سپس برنج را به همراه مقدار کمی زردچوبه درون قابلمه آب جوش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

مرحله 12

حالا زمانی که اطراف برنج نرم شد و مغز آن کمی گیر داشت آن را آبکشی می کنیم. در ادامه درون یک قابلمه مناسب کمی روغن می ریزیم، سپس مقداری از برنج درون قابلمه می ریزیم و از مواد میانی روی آن به صورت پخش می ریزیم.

مرحله 13

در این مرحله مجددا روی مواد میانی را با برنج می پوشانیم و این مراحل را به همین ترتیب انجام می دهیم تا مواد تمام شود. در ادامه درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس درب قابلمه را می گذاریم.

مرحله 14

حالا روی حرارت را شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۴۵ دقیقه کاملا دم بکشد. در آخر پلو را درون ظرف مورد نظر می ریزیم و به همراه سالاد یا ترشی سرو می کنیم.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی پلو مکزیکی با مرغ

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۱۳.۱۷ - %
چربی کل ۱.۱۶ - %
    چربی اشباع شده ۰.۲۱ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۸.۵۰ - %
سدیم ۱۸۱.۷۵ ۱۲ %
کربوهیدرات کل ۱۹.۹۶ ۱۵ %
    فیبر رژیمی ۱.۰۹ - %
    قند ۱.۱۴ - %
پروتئین ۵.۵۲ ۱۰ %
ویتامین A ۳۷۴.۲۵ ۴۲ %
کلسیم ۱۷.۲۶ ۲ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.