طرز تهیه آش شلغم


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


زهرا ساعدی

زهرا ساعدی

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۶

clapping

۰

cooking

۰

آش شلغم

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


آش شلغم از آش های بسیار خوشمزه و سالم ایرانی است که معمولا برای درمان سرماخوردگی استفاده می شود.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۳۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۱۲۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه آش شلغم خوشمزه ابتدای کار برنج، بلغور جو و عدس را به خوبی می شوییم و آبکشی می کنیم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله 2

حالا اجازه می دهیم مخلوط برنج به مدت ۲۰ دقیقه بپزد. در ادامه سبزی آش را (جعفری، تره، گشنیز، اسفناج) می شوییم، سپس آبکش می کنیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه سبزی آش را به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله 3

در این مرحله شلغم را تمیز می شوییم، سپس قسمت بالا و پایین آنرا جدا می کنیم و به اندازه دلخواه خرد می کنیم. توجه داشته باشید وقتی شلغم زیاد پخته شود، کمی از حجم آن کاسته شده و آب میرود، بهتر است کمی درشت خرد کنید.

مرحله 4

پس از گذشت ۲۰ دقیقه وقتی مواد درون قابلمه نیم پز شد، سبزی آش را به همراه تکه های شلغم درون قابلمه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آش به مدت ۴۵ دقیقه بپزد و خوب جا بیفتد تا بلغور جو لعاب بدهد.

مرحله 5

در این مرحله سیر داغ را درست می کنیم. ابتدا پوست سیر را جدا می کنیم، سپس به اندازه دلخواه خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله 6

حالا سیر را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا سیر تغییر رنگ دهد. در ادامه مقدار زیادی زردچوبه را به سیر اضافه می کنیم تا آش خوش رنگ تر بشود، سپس کمی فلفل سیاه را به همراه نعناع خشک اضافه می کنیم.

مرحله 7

توجه داشته باشید تفت دادن زیاد نعناع خشک باعث می شود بسوزد و تلخ شود. در ادامه مخلوط سیر داغ را درون آش می ریزیم، سپس هم می زنیم تا سیر داغ و نعناع داغ به خورد آش برود و با دیگر مواد یکدست شوند.

مرحله 8

برای طعم دادن به آش می توانیم از قره قوروت یا آبغوره استفاده کنیم. پس از اضافه کردن قره قوروت یا آبغوره اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه دیگر بجوشد. در پایان این آش خوشمزه را درون ظرف مورد نظر می ریزیم و با کشک تزئین می کنیم. نوش جان.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی آش شلغم

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۶۹.۶۱ - %
چربی کل ۲.۸۲ - %
    چربی اشباع شده ۰.۰۱ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۰.۰۰ - %
سدیم ۵۳.۸۴ ۴ %
کربوهیدرات کل ۸.۸۹ ۷ %
    فیبر رژیمی ۱.۹۳ - %
    قند ۱.۵۷ - %
پروتئین ۲.۷۸ ۵ %
ویتامین A ۷۲.۶۴ ۸ %
کلسیم ۶۰.۳۸ ۶ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.