طرز تهیه سیب پلو


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


هایده ابراهیم زاده

هایده ابراهیم زاده

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

clapping

۰

cooking

۰

سیب پلو

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


سیب پلو یکی از انواع غذاهای سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر کرمانشاه می باشد. به ما همراه باشید ، سیب پلو را تهیه کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۹۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۲ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه سیب پلو کرمانشاهی ابتدا برنج را نسبت به نوع آن بین ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت با آب ولرم و مقداری نمک می خیسانیم. در همین حین سیب زمینی را پوست می گیریم، سپس به صورت حبه ای خرد می کنیم.

مرحله 2

در این مرحله سیب زمینی خرد شده را چند دقیقه درون آب سرد قرار می دهیم تا نشاسته اضافی روی سیب زمینی ها از بین برود. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و آنرا تا نیمه از آب پر می کنیم.

مرحله 3

پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، ۱ قاشق غذاخوری نمک و ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع به آب جوش اضافه می کنیم، سپس برنج خیسانده شده را به قابلمه اضافه می کنیم. سیب زمینی ها را هم آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 4

حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا برنج کمی نرم شود، سپس برنج و سیب زمینی ها را آبکشی می کنیم. در ادامه قابلمه ای که برای پخت سیب پلو در نظر گرفته ایم را روی حرات ملایم قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله 5

در این مرحله برای ته دیگ از سیب زمینی اسلایس شده یا نان لواش استفاده می کنیم و پس از قرار دادن ته دیگ، مخلوط برنج و سیب زمینی را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس در وسط برنج با دسته کفگیر یک حفره ایجاد می کنیم.

مرحله 6

در ادامه یک یا دو قاشق روغن مایع به همراه زعفران دم کرده را به صورت پخش روی برنج می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم. حالا حرارت زیر قابلمه را کمی زیاد می کنیم تا درون قابلمه بخار بپیچد سپس حرارت را ملایم می کنیم.

مرحله 7

حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت برای دم کشیده برنج زمان نیاز است. در کنار برنج هم می توانیم از گزینه های بسیار متفاوتی استفاده کنیم. به سلیقه خود می توانیم در کنار سیب پلو از خورش مرغ، گوشت قلقلی و … استفاده کنیم.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی سیب پلو

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۳۴.۳۹ - %
چربی کل ۱.۵۹ - %
    چربی اشباع شده ۰.۴۰ - %
    چربی ترانس ۰.۴۰ - %
کلسترول ۰.۰۰ - %
سدیم ۲۲۷.۳۸ ۱۵ %
کربوهیدرات کل ۲۶.۸۳ ۲۱ %
    فیبر رژیمی ۰.۶۵ - %
    قند ۰.۳۰ - %
پروتئین ۲.۶۵ ۵ %
ویتامین A ۳۵.۳۶ ۴ %
کلسیم ۲۰.۰۷ ۲ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.