خورشت هویج با مرغ

خورشت هویج با مرغ

خورش هویج با گوشت مرغ از آن دسته خورش هایی است که زود و راحت درست میشود چون می دانید که گوشت مرغ در مقایسه با گوشت قرمز زود تر پخته می شود. ...

به این غذا امتیاز دهید

مدت زمان آماده‌سازی مواد اولیه:

۳۰ دقیقه

مدت زمان پخت:

۱۲۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای:

۴ نفر

اطلاعات کامل ارزش غذایی خورشت هویج با مرغ

مراحل آماده‌سازی و پخت

مرحله 1

ابتدا پیاز را پوست گرفته و تمیز شسته و خیلی ریز در داخل قابلمه نچسب و مناسبی خرد می کنیم سپس روغن سرخ کردنی را اضافه نموده و قابلمه را روی حرارت با شعله متوسط می گذاریم و پیاز را تفت می دهیم بعد از دو الی سه دقیقه که از خامی در آمد و سبک شد گوشت مرغ را در اندازه های کوچک تری خرد کرده و تمیز شسته سپس به همراه مقداری نمک و فلفل و زرد چوبه اضافه می کنیم و مواد را هم زده و زیر و رو می کنیم تا کم کم رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله 2

بعد در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و مجددا مواد را هم زده و زیر و رو می کنیم تا هم رب گوجه فرنگی با سایر مواد قاطی شود و هم از خامی در آمده و کمی سرخ شود.

مرحله 3

حال در ادامه هویج ها را بعد از پدست گرفتن و تمیز شستن آن ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و همراه کره به مواد مخلوطی اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کره ذوب شود و تا با سایر مواد ترکیب شده و هویج خرد شده را کمی نرم کند. کره در خوش طعم کردن خورش هویج خیلی تاثیر دارد.

مرحله 4

سپس آلو بخارا ها را بعد از شستن و آبکشی که بهتر است حدود 40 الی 50 دقیقه قبل در ظرف پر از آبی بریزیم تا خیس بخورد و نرم شود را به مواد در حال تفت اضافه می کنیم و خوب زیر و رو کرده و هم می زنیم.

مرحله 5

سپس برای این که گوشت مرغ و هویج خرد شده به همراه سایر مواد خوب پخته و مزه دار شوند یک الی دو لیوان آب اضافه می کنیم و بعد از 5 دقیقه قل زدن درب قابلمه را گذاشته و حرارت را ملایم کرده تا خورش هویج به مدت 40 دقیقه بپزد.

مرحله 6

بعد در این فاصله زعفران را با استفاده از هاونگ سنگی پوره می کنیم و در داخل ظرف درب داری ریخته و آب جوش را اضافه نموده و ظرف را روی حرارت ملایم مانند بخار آب گذاشته تا به مدت 10 دقیقه دم بکشد. سپس زعفران دم کرده را به خورش هویج اضافه می کنیم و مواد را هم می زنیم و اجازه می دهیم 10 الی 15 دقیقه دیگر خورش بجوشد تا به غلظت کافی برسد.