طرز تهیه خورشت هویج با مرغ


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


زهرا ساعدی

زهرا ساعدی

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

clapping

۰

cooking

۰

خورشت هویج با مرغ

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


خورش هویج با گوشت مرغ از آن دسته خورش هایی است که زود و راحت درست میشود چون می دانید که گوشت مرغ در مقایسه با گوشت قرمز زود تر پخته می شود.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۳۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۱۲۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

ابتدا پیاز را پوست گرفته و تمیز شسته و خیلی ریز در داخل قابلمه نچسب و مناسبی خرد می کنیم سپس روغن سرخ کردنی را اضافه نموده و قابلمه را روی حرارت با شعله متوسط می گذاریم و پیاز را تفت می دهیم بعد از دو الی سه دقیقه که از خامی در آمد و سبک شد گوشت مرغ را در اندازه های کوچک تری خرد کرده و تمیز شسته سپس به همراه مقداری نمک و فلفل و زرد چوبه اضافه می کنیم و مواد را هم زده و زیر و رو می کنیم تا کم کم رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله 2

بعد در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و مجددا مواد را هم زده و زیر و رو می کنیم تا هم رب گوجه فرنگی با سایر مواد قاطی شود و هم از خامی در آمده و کمی سرخ شود.

مرحله 3

حال در ادامه هویج ها را بعد از پدست گرفتن و تمیز شستن آن ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و همراه کره به مواد مخلوطی اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کره ذوب شود و تا با سایر مواد ترکیب شده و هویج خرد شده را کمی نرم کند. کره در خوش طعم کردن خورش هویج خیلی تاثیر دارد.

مرحله 4

سپس آلو بخارا ها را بعد از شستن و آبکشی که بهتر است حدود 40 الی 50 دقیقه قبل در ظرف پر از آبی بریزیم تا خیس بخورد و نرم شود را به مواد در حال تفت اضافه می کنیم و خوب زیر و رو کرده و هم می زنیم.

مرحله 5

سپس برای این که گوشت مرغ و هویج خرد شده به همراه سایر مواد خوب پخته و مزه دار شوند یک الی دو لیوان آب اضافه می کنیم و بعد از 5 دقیقه قل زدن درب قابلمه را گذاشته و حرارت را ملایم کرده تا خورش هویج به مدت 40 دقیقه بپزد.

مرحله 6

بعد در این فاصله زعفران را با استفاده از هاونگ سنگی پوره می کنیم و در داخل ظرف درب داری ریخته و آب جوش را اضافه نموده و ظرف را روی حرارت ملایم مانند بخار آب گذاشته تا به مدت 10 دقیقه دم بکشد. سپس زعفران دم کرده را به خورش هویج اضافه می کنیم و مواد را هم می زنیم و اجازه می دهیم 10 الی 15 دقیقه دیگر خورش بجوشد تا به غلظت کافی برسد.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی خورشت هویج با مرغ

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۸۸.۸۲ - %
چربی کل ۱۲.۰۲ - %
    چربی اشباع شده ۴.۲۳ - %
    چربی ترانس ۰.۶۶ - %
کلسترول ۳۴.۹۰ - %
سدیم ۳۸۷.۶۶ ۲۶ %
کربوهیدرات کل ۱۲.۱۸ ۹ %
    فیبر رژیمی ۲.۱۳ - %
    قند ۶.۵۷ - %
پروتئین ۹.۲۲ ۱۶ %
ویتامین A ۵۰۲۷.۹۰ ۵۵۹ %
کلسیم ۲۴.۵۹ ۲ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.