سالاد سیب زمینی

سالاد سیب زمینی

سالاد سیب زمینی یکی از سالادهایی است که به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا آن را تهیه و سرو می کنند. این سالاد به روش های مختلف تهیه می شود و طبق ذائقه می توان تنوع مواد را کم یا زیاد کرد اما چیزی که در همه سالاد های سیب زمینی ثابت است، سیب زمینی و شوید است. ...

به این غذا امتیاز دهید

مدت زمان آماده‌سازی مواد اولیه:

۳۰ دقیقه

مدت زمان پخت:

۳۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای:

۴ نفر

اطلاعات کامل ارزش غذایی سالاد سیب زمینی

مراحل آماده‌سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه سالاد سیب زمینی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی در ابتدای کار، سیب زمینی ها را شسته و با مقداری آب درون قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. سپس حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم.

مرحله 2

حالا اجازه می دهیم تا سیب زمینی ها به طور کامل پخته شوند، سپس پوست آن ها را کنده و به صورت مکعبی خرد می کنیم و درون یک کاسه می ریزیم. هویج پخته را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به سیب زمینی ها اضافه می کنیم.

مرحله 3

ذرت پخته و نخود فرنگی پخته شده را هم اضافه می کنیم. در صورت تمایل برای سرعت بخشیدن به کار می توانیم از کنسرو ذرت و کنسرو نخود فرنگی آماده استفاده کنیم. در ادامه کالباس را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به سالاد اضافه می کنیم.

مرحله 4

در این مرحله برای تهیه سس مخصوص یک کاسه دیگر انتخاب می کنیم، سپس سس مایونز را به همراه ماست خامه ای و شوید به آن اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا سس یکدست شود.

مرحله 5

در این مرحله سس را به سالاد اضافه کرده و به آرامی مخلوط می کنیم تا سس همه مواد را پوشش دهد. در ادامه سالاد را در یخچال به مدت ۱ الی ۲ ساعت قرار می دهیم تا استراحت کند و مزه ها به خورد هم برود. سپس آن را سرو می کنیم.