طرز تهیه پاستا با سوسیس


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


هایده ابراهیم زاده

هایده ابراهیم زاده

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۶

clapping

۰

cooking

۰

پاستا با سوسیس

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


پاستا با سوسیس یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. همانطور که مطمئنا می دانید پاستا یکی از محبوب ترین غذاهای کشور ایتالیا است که با مواد و سس های بسیار متنوعی سرو می شود، یکی از دستورهای جدید پخت پاستا استفاده از سوسیس و پنیر پارمزان در کنار این غذا است که طعم فوق العاده خوشمزه را ایجاد می کند.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۳۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه پاستا با سوسیس دودی ابتدا گوجه فرنگی ها را تمیز می شوییم و پوست روی آن ها را می گیریم و رنده ریز می کنیم و کنار می گذاریم.فلفل دلمه ای را می شوییم و کلاهک و تخمه های داخل آن را خارج می کنیم.

مرحله 2

سپس روی تخته آشپزخانه به صورت مکعب های ریز خرد می کنیم و داخل بشقابی می ریزیم.سوسیس ها را نیز مانند فلفل دلمه ای ها خرد می کنیم و کنار می گذاریم. بعد پوست پیاز و سیرها را می گیریم و آنها را می شوییم.

مرحله 3

سپس روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم.تابه ای را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن زیتون داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا روغن کمی گرم شود و پیازها را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک شوند

مرحله 4

بعد سیرها را اضافه می کنیم و آنها را خوب تفت می دهیم تا رنگ آن ها تغییر کند و در حال سرخ شدن باشند که پوره گوجه فرنگی را به آن ها می افزاییم و مجددا مواد را تفت می دهیم و اجازه می دهیم تا آب گوجه فرنگی ها تبخیر شود و سس قوام یابد.

مرحله 5

سپس داخل قابلمه ای متوسط تا نصفه آب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا زودتر به جوش بیاید و بعد کمی نمک به آن اضافه می کنیم و پاستاها را در حال جوشیدن آب اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا بپزند.

مرحله 6

تابه ای بزرگ را روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن داخل ان می ریزیم و تامل می کنیم تا کمی داغ شود و بعد فلفل دلمه ای ها را به همراه سس های خرد شده داخل آن می ریزیم و تفت می دهیم.

مرحله 7

در این مرحله به سس سر می زنیم و در صورت غلیظ شدن شعله را خاموش می کنیم و زمانیکه سوسیس ها و فلفل دلمه ای ها سرخ شدن، سس را به آن ها اضافه می کنیم. در ادامه به پاستا سر می زنیم و اگر پخته شده بودند آن ها را آبکشی می کنیم.

مرحله 8

سپس داخل تابه محتوی سس و مواد می ریزیم و آن ها را خوب زیر و رو می کنیم و آویشن روی پاستاها می پاشیم تا همه نقاط پاستاها کاملا با سس و مواد آغشته شوند. در آخر روی پاستاها پنیر پارمیزان رنده شده می ریزیم و در تابه را می گذاریم

مرحله 9

حالا اجازه می دهیم تا با حرارت بسیار ملایم پنیرها آب شوند.البته می توانید داخل فر هم قرار دهید تا به مدت 10 دقیقه پنیر کاملا روی پاستاها ذوب شود.پاستا سوسیس دودی آماده که شد داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و سرو میکنیم.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی پاستا با سوسیس

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۶۷.۲۱ - %
چربی کل ۵.۶۱ - %
    چربی اشباع شده ۲.۳۳ - %
    چربی ترانس ۰.۱۶ - %
کلسترول ۱۳.۰۰ - %
سدیم ۱۵۳.۸۴ ۱۰ %
کربوهیدرات کل ۲۰.۸۸ ۱۶ %
    فیبر رژیمی ۱.۴۲ - %
    قند ۰.۹۱ - %
پروتئین ۷.۹۵ ۱۴ %
ویتامین A ۱۲۰.۴۹ ۱۳ %
کلسیم ۵۱.۵۴ ۵ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.