طرز تهیه ته چین بادمجان


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


هایده ابراهیم زاده

هایده ابراهیم زاده

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

clapping

۰

cooking

۰

ته چین بادمجان

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


ته چین بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود. از ته چین بادمجان می توانید در مهمانی های خود استفاده کرده و از طعم لذیذ آن لذت ببرید

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۱۵۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه ته چین بادمجان مجلسی ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم، سپس به صورت حلقه ای خرد می کنیم. در ادامه مقداری نمک روی بادمجان ها می پاشیم و اجازه می دهیم به همین صورت به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند.

مرحله 2

در صورت استفاده از مرغ آنرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت ریز خرد می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله 3

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا پیاز و ادویه ها یکدست شوند، سپس ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را به همراه مرغ ریش ریش اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا یکدست شوند.

مرحله 4

در این مرحله بادمجان ها را آبکشی می کنیم، سپس با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. در ادامه بادمجان را سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. حالا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.

مرحله 5

پس از اینکه آب جوش امد برنج خیسانده شده را به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک و ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع به آب جوش اضافه می کنیم. پس از گذشت ۷ تا ۱۰ دقیقه که پخت اولیه برنج انجام شد، برنج را آبکشی می کنیم.

مرحله 6

در این مرحله زرده تخم مرغ را به همراه ماست، زعفران دم کرده و ۴ قاشق غذاخوری روغن مایع با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس برنج آبکش شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله 7

حالا نصف مخلوط برنج را کف یک قابلمه نچسب می ریزیم و با پشت قاشق به خوبی فشرده می کنیم، سپس مخلوط مرغ و بادمجان را به همراه کمی زرشک روی برنج می ریزیم. در ادامه برنج باقیمانده را روی مواد می ریزیم و فشرده می کنیم.

مرحله 8

حالا درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم با حرارت بسیار ملایم دم بکشد. برای اینکه ته چین نسوزد حتما زیر قابلمه شعله پخش کن قرار می دهیم. حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت برای دم کشدن ته چین نیاز است.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی ته چین بادمجان

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۳۰.۷۶ - %
چربی کل ۳.۹۴ - %
    چربی اشباع شده ۱.۱۵ - %
    چربی ترانس ۰.۸۲ - %
کلسترول ۱۹.۷۹ - %
سدیم ۹۷.۱۹ ۶ %
کربوهیدرات کل ۲۰.۹۸ ۱۶ %
    فیبر رژیمی ۰.۷۵ - %
    قند ۱.۰۱ - %
پروتئین ۲.۵۶ ۵ %
ویتامین A ۲۲.۳۵ ۲ %
کلسیم ۲۲.۲۹ ۲ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.