کالری و ارزش غذایی آجیل ترکیب شده


آجیل ترکیب شده، بر پایه گندم، طعم دار نشده، با نمک کالری و ارزش غذایی آجیل ترکیب شده، بر پایه گندم، طعم دار نشده، با نمک
آجیل ترکیب شده، بر پایه گندم، طعم دار نشده، با نمک آجیل ترکیب شده، بر پایه گندم، طعم دار نشده، با نمک
  • A
  • A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • C
  • C-
  • چرا؟ D+
  • D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم آجیل ترکیب شده، بر پایه گندم، طعم دار نشده، با نمک : (kc) ۶۲۲.۰۰

پروتئین

13.82 g / 56 g (25%)

۱۳.۸۲ g / ۵۶ g ( ۲۵%)

چربی

57.7 g / 81.1 g (71%)

۵۷.۷۰ g / ۸۱.۱ g ( ۷۱%)

کربوهیدرات

23.68 g / 130 g (18%)

۲۳.۶۸ g / ۱۳۰ g ( ۱۸%)

انرژی

622 kc / 1474 kc (42%)

۶۲۲.۰۰ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۴۲%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم آجیل ترکیب شده، بر پایه گندم، طعم دار نشده، با نمک را بسوزانم؟

معادل ۱۷۸ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۷۹ دقیقه
دویدن
معادل ۳۱۱ دقیقه
پیاده روی
معادل ۹۰ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی آجیل ترکیب شده، بر پایه گندم، طعم دار نشده، با نمک

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۶۲۲.۰۰ - %
چربی کل ۵۷.۷۰ - %
    چربی اشباع شده ۸.۷۰ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۰.۰۰ - %
سدیم ۵۰۵.۰۰ ۳۴ %
کربوهیدرات کل ۲۳.۶۸ ۱۸ %
    فیبر رژیمی ۵.۲۰ - %
    قند ۰.۰۰ - %
پروتئین ۱۳.۸۲ ۲۵ %
ویتامین A ۱.۰۰ ۰ %
کلسیم ۲۶.۰۰ ۳ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۸.۷۰ گرم اسیدهای چرب اشباع می باشد میزان تاثیر (۲۵.۴ %)

چربی‌های اشباع شده در طی یک فرآیند شیمیایی به نام هیدروژنه کردن Hydrogenation به وجود می‌آیند، فرآیندی که در آن هیدروژن به روغن اضافه شده و در دمای زیادی گرم می‌شود. این کار عمر مفید چربی را افزایش می‌دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۵۷.۷۰ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۲۱.۴ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۵.۲۰ گرم فیبر می باشد میزان تاثیر (۲۰.۱ %)

مصرف فیبر به میزان کافی، احتمال بروز مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲۶.۰۰ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۱۲.۳ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۳.۸۲ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۱۱.۷ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۵۰۵.۰۰ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۸.۸ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲.۴۰ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۰.۳ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱.۰۰ IU ویتامین A می باشد میزان تاثیر (۰ %)

ویتامین آ برای محافظت از پوست، مخاط بینی، سینوس ها و سلامت دهان بسیار مفید است. این ویتامین در عملکرد سیستم ایمنی، رشد، تشکیل استخوان، باروری، ترمیم زخم و جراحت نقش بسزایی دارد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۱۰ میکرو گرم ویتامین C می باشد میزان تاثیر (۰ %)

بدن شما خودش ویتامین C تولید نمی‌کند و حتی قادر هم نیست که این ویتامین را ذخیره کند؛ درنتیجه بسیار مهم است که در رژیم غذایی روزانه‌تان مقدار زیادی میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C مصرف کنید. مزایای ویتامین C عبارت‌اند از: جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی؛ محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی؛ محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی؛ محافظت در برابر بیماری‌های چشم؛ پیشگیری از چروک شدن پوست.

ویتامین ها - موجود در آجیل ترکیب شده، بر پایه گندم، طعم دار نشده، با نمک

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
ویتامین ب۳( نیاسین) ۱.۵۰ میلی گرم ۹ %
ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۳۱ میلی گرم ۶ %
ویتامین ب۶ ۰.۳۹ میلی گرم ۳۰ %
ویتامین C ۰.۱۰ میکرو گرم ۰ %
ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۳۰ میلی گرم ۲۵ %
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۳۰ میلی گرم ۲۳ %
ویتامین ب9 (فولات) ۱۴۲.۰۰ میکرو گرم ۳۶ %
ویتامین A ۱.۰۰ IU ۰ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
ایزولوسین ۰.۵۶ گرم ۱۰۰ %
لوسین ۰.۹۹ گرم ۱۰۰ %
لیزین ۰.۹۱ گرم ۱۰۰ %
سیستین ۰.۲۵ گرم ۱۰۰ %
والین ۰.۷۳ گرم ۱۰۰ %
هیستیدین ۰.۳۹ گرم ۱۰۰ %
پروتئین ۱۳.۸۲ گرم ۲۵ %
تریپتوفان ۰.۱۶ گرم ۱۰۰ %
ترئونین ۰.۵۸ گرم ۱۰۰ %
متیونین ۰.۲۸ گرم ۱۰۰ %
فنیل‌آلانین ۰.۶۰ گرم ۱۰۰ %
تیروزین ۰.۴۸ گرم ۱۰۰ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
انرژی ۶۲۲.۰۰ کیلو کالری ۴۲ %
آب ۲.۵۰ گرم ۰ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
کلسیم ۲۶.۰۰ میلی گرم ۳ %
پتاسیم ۳۱۸.۰۰ میلی گرم ۹ %
روی ۲.۹۴ میلی گرم ۲۷ %
آهن ۲.۴۰ میلی گرم ۳۰ %
منیزیم ۵۸.۰۰ میلی گرم ۱۵ %
فسفر ۳۷۱.۰۰ میلی گرم ۵۳ %
سدیم ۵۰۵.۰۰ میلی گرم ۳۴ %
مس ۰.۱۸ میلی گرم ۰ %
منگنز ۷.۹۲ میلی گرم ۱۰۰ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
چربی ها ۵۷.۷۰ گرم ۱۰۰ %
امگا 6 ۲۰.۹۷ گرم ۱۰۰ %
امگا 3 ۱.۶۹ گرم ۱۰۰ %
چربی اشباع نشده یگانه ۲۳.۵۵ گرم ۱۰۰ %
چربی اشباع نشده چندگانه ۲۲.۷۱ گرم ۱۰۰ %
اسیدهای چرب اشباع ۸.۷۰ گرم ۱۰۰ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
کربوهیدرات ها ۲۳.۶۸ گرم ۱۸ %
فیبر ۵.۲۰ گرم ۱۰۰ %

گروه های غذایی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
گروه چربی ۱.۰۰ واحد ۱۰۰ %

آجیل ترکیب شده، بر پایه گندم، طعم دار نشده، با نمک

آجیل ترکیب شده، بر پایه گندم، طعم دار نشده، با نمک از دسته آجیل و محصولات دانه ای است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۶۲۲.۰۰ کیلو کالری انرژی و ۲۳.۶۸ گرم کربوهیدرات و ۱۳.۸۲ گرم پروتئین و ۵۷.۷۰ گرم چربی است.


این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۰.۰۰ IU ویتامین D (D2 + D3) ۱.۵۰ میلی گرم ویتامین ب۳( نیاسین) ۰.۳۱ میلی گرم ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۳۹ میلی گرم ویتامین ب۶ ۰.۱۰ میکرو گرم ویتامین C ۰.۳۰ میلی گرم ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۳۰ میلی گرم ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۰۰ میکرو گرم ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۱۴۲.۰۰ میکرو گرم ویتامین ب9 (فولات) ۱.۰۰ IU ویتامین A

مواد معدنی این غذا چقدره؟

۲۶.۰۰ میلی گرم کلسیم ۳۱۸.۰۰ میلی گرم پتاسیم ۲.۹۴ میلی گرم روی ۲.۴۰ میلی گرم آهن ۵۸.۰۰ میلی گرم منیزیم ۳۷۱.۰۰ میلی گرم فسفر ۵۰۵.۰۰ میلی گرم سدیم ۰.۱۸ میلی گرم مس ۷.۹۲ میلی گرم منگنز

این غذا چقدر چربی داره؟

۵۷.۷۰ گرم چربی ها ۲۰.۹۷ گرم امگا 6 ۱.۶۹ گرم امگا 3 ۲۳.۵۵ گرم چربی اشباع نشده یگانه ۲۲.۷۱ گرم چربی اشباع نشده چندگانه ۰.۰۰ میلی گرم کلسترول ۸.۷۰ گرم اسیدهای چرب اشباع

این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۲۳.۶۸ گرم کربوهیدرات ها ۵.۲۰ گرم فیبر

۱.۰۰ واحد گروه چربی

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از آجیل ترکیب شده، بر پایه گندم، طعم دار نشده، با نمک حاوی ۶۲۲.۰۰ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۱۷۸ دقیقه دوچرخه سواری ، ۷۹ دقیقه دویدن ، ۳۱۱ دقیقه پیاده روی ، ۹۰ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم آجیل ترکیب شده، بر پایه گندم، طعم دار نشده، با نمک رو بسوزونید

منبع : USDA