کالری و ارزش غذایی اوتمیل میوه


اوتمیل میوه کالری و ارزش غذایی اوتمیل میوه
اوتمیل میوه اوتمیل میوه
  • A
  • چرا؟ A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • C
  • C-
  • D+
  • D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم اوتمیل میوه : (kc) ۸۳.۹۸

پروتئین

2.03 g / 56 g (4%)

۲.۰۳ g / ۵۶ g ( ۴%)

چربی

1.87 g / 81.1 g (2%)

۱.۸۷ g / ۸۱.۱ g ( ۲%)

کربوهیدرات

15.72 g / 130 g (12%)

۱۵.۷۲ g / ۱۳۰ g ( ۱۲%)

انرژی

83.98 kc / 1474 kc (6%)

۸۳.۹۸ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۶%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم اوتمیل میوه را بسوزانم؟

معادل ۲۴ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۱۱ دقیقه
دویدن
معادل ۴۲ دقیقه
پیاده روی
معادل ۱۲ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی اوتمیل میوه

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۸۳.۹۸ - %
چربی کل ۱.۸۷ - %
    چربی اشباع شده ۰.۸۳ - %
    چربی ترانس ۰.۰۲ - %
کلسترول ۲.۴۱ - %
سدیم ۱۲.۵۹ ۱ %
کربوهیدرات کل ۱۵.۷۲ ۱۲ %
    فیبر رژیمی ۱.۸۳ - %
    قند ۸.۲۳ - %
پروتئین ۲.۰۳ ۴ %
ویتامین A ۴۳.۰۱ ۵ %
کلسیم ۳۶.۷۸ ۴ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۳۶.۷۸ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۵۲.۹ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱.۸۳ گرم فیبر می باشد میزان تاثیر (۲۱.۵ %)

مصرف فیبر به میزان کافی، احتمال بروز مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۸۳ گرم اسیدهای چرب اشباع می باشد میزان تاثیر (۷.۴ %)

چربی‌های اشباع شده در طی یک فرآیند شیمیایی به نام هیدروژنه کردن Hydrogenation به وجود می‌آیند، فرآیندی که در آن هیدروژن به روغن اضافه شده و در دمای زیادی گرم می‌شود. این کار عمر مفید چربی را افزایش می‌دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲.۰۳ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۵.۲ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۴۳.۰۱ IU ویتامین A می باشد میزان تاثیر (۵.۱ %)

ویتامین آ برای محافظت از پوست، مخاط بینی، سینوس ها و سلامت دهان بسیار مفید است. این ویتامین در عملکرد سیستم ایمنی، رشد، تشکیل استخوان، باروری، ترمیم زخم و جراحت نقش بسزایی دارد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۸.۲۳ گرم شکرها می باشد میزان تاثیر (۴.۲ %)

مضرات زیاده روی در مصرف این مغذی به قدری است که کاها از آن به اسم سفید یاد می شود.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱.۸۷ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۲.۱ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۲.۵۹ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۰.۷ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱.۷۰ میکرو گرم ویتامین C می باشد میزان تاثیر (۰.۵ %)

بدن شما خودش ویتامین C تولید نمی‌کند و حتی قادر هم نیست که این ویتامین را ذخیره کند؛ درنتیجه بسیار مهم است که در رژیم غذایی روزانه‌تان مقدار زیادی میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C مصرف کنید. مزایای ویتامین C عبارت‌اند از: جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی؛ محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی؛ محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی؛ محافظت در برابر بیماری‌های چشم؛ پیشگیری از چروک شدن پوست.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲.۴۱ میلی گرم کلسترول می باشد میزان تاثیر (۰.۲ %)

اگرچه کلسترول برای براي توليد هورمون، ويتامين D و اسيدهاي لازم براي هضم غذا مورد نیاز است اما میزان زیاد آن باعث رسوب در جداره هاي سرخرگ ها مي شود که علت عمده حمله قلبي و سکته است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۴۹ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۰.۲ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

ویتامین ها - موجود در اوتمیل میوه

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
گاما-توکوفرول ۰.۰۵ میلی گرم ۱۰۰ %
لیکوپن ۰.۰۶ میکرو گرم ۱۰۰ %
آلفا-کاروتن ۴.۷۶ میکرو گرم ۱۰۰ %
ویتامین C ۱.۷۰ میکرو گرم ۲ %
لوتئین + زآگزانتین ۷۸.۵۳ میکرو گرم ۱۰۰ %
بتا-کریپتوزانتین ۲.۵۹ میکرو گرم ۱۰۰ %
ویتامین ب ۴ (کولین) ۹.۶۷ میلی گرم ۲ %
ویتامین ب۶ ۰.۰۹ میلی گرم ۷ %
ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۲۷ میلی گرم ۵ %
ویتامین ب۳( نیاسین) ۰.۲۶ میلی گرم ۲ %
ویتامین K ۰.۹۴ میکرو گرم ۱ %
ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۰.۰۹ میکرو گرم ۴ %
ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۰۴ میلی گرم ۳ %
رتینول ۵.۳۹ میکرو گرم ۱۰۰ %
بتا-کاروتن ۱۱.۳۳ میکرو گرم ۱۰۰ %
ویتامین A ۴۳.۰۱ IU ۵ %
ویتامین ب9 (فولات) ۷.۶۹ میکرو گرم ۲ %
ویتامین D (D2 + D3) ۱.۲۶ IU ۸ %
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۰۶ میلی گرم ۵ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
پروتئین ۲.۰۳ گرم ۴ %
تیروزین ۰.۰۷ گرم ۱۰۰ %
فنیل‌آلانین ۰.۰۹ گرم ۱۰۰ %
متیونین ۰.۰۴ گرم ۱۰۰ %
ترئونین ۰.۰۸ گرم ۱۰۰ %
تریپتوفان ۰.۰۳ گرم ۱۰۰ %
هیستیدین ۰.۰۵ گرم ۱۰۰ %
والین ۰.۱۱ گرم ۱۰۰ %
سیستین ۰.۰۴ گرم ۱۰۰ %
لیزین ۰.۱۲ گرم ۱۰۰ %
لوسین ۰.۱۶ گرم ۱۰۰ %
ایزولوسین ۰.۰۸ گرم ۱۰۰ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
کافئین ۱.۰۶ میلی گرم ۱۰۰ %
آب ۷۹.۸۷ گرم ۲ %
انرژی ۸۳.۹۸ کیلو کالری ۶ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
فیبر ۱.۸۳ گرم ۱۰۰ %
نشاسته ۵.۴۰ گرم ۱۰۰ %
کربوهیدرات ها ۱۵.۷۲ گرم ۱۲ %
شکرها ۸.۲۳ گرم ۱۰۰ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
اسیدهای چرب ترانس ۰.۰۲ گرم ۱۰۰ %
گلوکز ۱.۴۱ گرم ۱۰۰ %
چربی ها ۱.۸۷ گرم ۱۰۰ %
کلسترول ۲.۴۱ میلی گرم ۱۰۰ %
اسیدهای چرب اشباع ۰.۸۳ گرم ۱۰۰ %
امگا 3 ۰.۰۲ گرم ۱ %
امگا 6 ۰.۲۶ گرم ۲ %
چربی اشباع نشده چندگانه ۰.۲۷ گرم ۱۰۰ %
چربی اشباع نشده یگانه ۰.۵۱ گرم ۱۰۰ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
فسفر ۵۸.۸۱ میلی گرم ۸ %
منیزیم ۲۰.۶۱ میلی گرم ۵ %
سلنیوم ۳.۰۵ میکرو گرم ۶ %
روی ۰.۵۴ میلی گرم ۵ %
پتاسیم ۱۵۱.۶۲ میلی گرم ۴ %
کلسیم ۳۶.۷۸ میلی گرم ۴ %
منگنز ۰.۳۶ میلی گرم ۱۶ %
مس ۰.۰۵ میلی گرم ۰ %
سدیم ۱۲.۵۹ میلی گرم ۱ %
آهن ۰.۴۹ میلی گرم ۶ %

اوتمیل میوه

اوتمیل میوه از دسته متفرقه است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۸۳.۹۸ کیلو کالری انرژی و ۱۵.۷۲ گرم کربوهیدرات و ۲.۰۳ گرم پروتئین و ۱.۸۷ گرم چربی است.


این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۱.۷۰ میکرو گرم ویتامین C ۹.۶۷ میلی گرم ویتامین ب ۴ (کولین) ۰.۰۹ میلی گرم ویتامین ب۶ ۰.۲۷ میلی گرم ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۲۶ میلی گرم ویتامین ب۳( نیاسین) ۰.۹۴ میکرو گرم ویتامین K ۰.۰۹ میکرو گرم ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۰.۰۴ میلی گرم ویتامین ب۱ (تیامین) ۴۳.۰۱ IU ویتامین A ۷.۶۹ میکرو گرم ویتامین ب9 (فولات) ۱.۲۶ IU ویتامین D (D2 + D3) ۰.۰۶ میلی گرم ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین )

این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۱.۸۳ گرم فیبر ۵.۴۰ گرم نشاسته ۱۵.۷۲ گرم کربوهیدرات ها ۸.۲۳ گرم شکرها

این غذا چقدر چربی داره؟

۰.۰۲ گرم اسیدهای چرب ترانس ۱.۴۱ گرم گلوکز ۱.۸۷ گرم چربی ها ۲.۴۱ میلی گرم کلسترول ۰.۸۳ گرم اسیدهای چرب اشباع ۰.۰۲ گرم امگا 3 ۰.۲۶ گرم امگا 6 ۰.۲۷ گرم چربی اشباع نشده چندگانه ۰.۵۱ گرم چربی اشباع نشده یگانه

مواد معدنی این غذا چقدره؟

۵۸.۸۱ میلی گرم فسفر ۲۰.۶۱ میلی گرم منیزیم ۳.۰۵ میکرو گرم سلنیوم ۰.۵۴ میلی گرم روی ۱۵۱.۶۲ میلی گرم پتاسیم ۳۶.۷۸ میلی گرم کلسیم ۰.۳۶ میلی گرم منگنز ۰.۰۵ میلی گرم مس ۱۲.۵۹ میلی گرم سدیم ۰.۴۹ میلی گرم آهن

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از اوتمیل میوه حاوی ۸۳.۹۸ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۲۴ دقیقه دوچرخه سواری ، ۱۱ دقیقه دویدن ، ۴۲ دقیقه پیاده روی ، ۱۲ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم اوتمیل میوه رو بسوزونید

منبع : برچسب غذای روی کالا