کالری و ارزش غذایی تاماگوایاکی ، سوشی تخم مرغ


تاماگوایاکی ، سوشی تخم مرغ کالری و ارزش غذایی تاماگوایاکی ، سوشی تخم مرغ
تاماگوایاکی ، سوشی تخم مرغ تاماگوایاکی ، سوشی تخم مرغ
  • A
  • A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • C
  • C-
  • D+
  • چرا؟ D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم تاماگوایاکی ، سوشی تخم مرغ : (kc) ۲۱۳.۸۳

پروتئین

9.84 g / 56 g (18%)

۹.۸۴ g / ۵۶ g ( ۱۸%)

چربی

7.54 g / 81.1 g (9%)

۷.۵۴ g / ۸۱.۱ g ( ۹%)

کربوهیدرات

26.21 g / 130 g (20%)

۲۶.۲۱ g / ۱۳۰ g ( ۲۰%)

انرژی

213.83 kc / 1474 kc (15%)

۲۱۳.۸۳ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۱۵%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم تاماگوایاکی ، سوشی تخم مرغ را بسوزانم؟

معادل ۶۱ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۲۷ دقیقه
دویدن
معادل ۱۰۷ دقیقه
پیاده روی
معادل ۳۱ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی تاماگوایاکی ، سوشی تخم مرغ

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۲۱۳.۸۳ - %
چربی کل ۷.۵۴ - %
    چربی اشباع شده ۲.۳۱ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۲۶۱.۷۲ - %
سدیم ۹۰۳.۲۲ ۶۰ %
کربوهیدرات کل ۲۶.۲۱ ۲۰ %
    فیبر رژیمی ۰.۲۶ - %
    قند ۱۸.۷۷ - %
پروتئین ۹.۸۴ ۱۸ %
ویتامین A ۱۰۴.۷۸ ۱۲ %
کلسیم ۳۷.۲۳ ۴ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۳۷.۲۳ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۲۶.۳ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۹۰۳.۲۲ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۲۳.۷ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۹.۸۴ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۱۲.۵ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲۶۱.۷۲ میلی گرم کلسترول می باشد میزان تاثیر (۱۰.۷ %)

اگرچه کلسترول برای براي توليد هورمون، ويتامين D و اسيدهاي لازم براي هضم غذا مورد نیاز است اما میزان زیاد آن باعث رسوب در جداره هاي سرخرگ ها مي شود که علت عمده حمله قلبي و سکته است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲.۳۱ گرم اسیدهای چرب اشباع می باشد میزان تاثیر (۱۰.۱ %)

چربی‌های اشباع شده در طی یک فرآیند شیمیایی به نام هیدروژنه کردن Hydrogenation به وجود می‌آیند، فرآیندی که در آن هیدروژن به روغن اضافه شده و در دمای زیادی گرم می‌شود. این کار عمر مفید چربی را افزایش می‌دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۰۴.۷۸ IU ویتامین A می باشد میزان تاثیر (۶.۱ %)

ویتامین آ برای محافظت از پوست، مخاط بینی، سینوس ها و سلامت دهان بسیار مفید است. این ویتامین در عملکرد سیستم ایمنی، رشد، تشکیل استخوان، باروری، ترمیم زخم و جراحت نقش بسزایی دارد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۸.۷۷ گرم شکرها می باشد میزان تاثیر (۴.۷ %)

مضرات زیاده روی در مصرف این مغذی به قدری است که کاها از آن به اسم سفید یاد می شود.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۷.۵۴ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۴.۲ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۲۶ گرم فیبر می باشد میزان تاثیر (۱.۵ %)

مصرف فیبر به میزان کافی، احتمال بروز مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۹۶ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۰.۲ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

ویتامین ها - موجود در تاماگوایاکی ، سوشی تخم مرغ

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۰.۷۸ میکرو گرم ۳۳ %
ویتامین E ۰.۷۲ میلی گرم ۵ %
گاما-توکوفرول ۰.۴۸ میلی گرم ۱۰۰ %
بتا-کریپتوزانتین ۷.۰۲ میکرو گرم ۱۰۰ %
رتینول ۱۰۳.۸۵ میکرو گرم ۱۰۰ %
ویتامین ب۷(بیوتین) ۱۴.۹۳ میکرو گرم ۵۰ %
دلتا-توکوفرول ۰.۰۱ میلی گرم ۱۰۰ %
ویتامین D (D2 + D3) ۶۱.۰۴ IU ۱۰۰ %
بتا-کاروتن ۷.۷۲ میکرو گرم ۱۰۰ %
ویتامین A ۱۰۴.۷۸ IU ۱۲ %
ویتامین ب9 (فولات) ۳۳.۴۰ میکرو گرم ۸ %
ویتامین ب ۴ (کولین) ۲۰۷.۱۶ میلی گرم ۳۸ %
لوتئین + زآگزانتین ۲۴۹.۴۳ میکرو گرم ۱۰۰ %
ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۰۶ میلی گرم ۵ %
ویتامین ب۶ ۰.۰۸ میلی گرم ۶ %
ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۱.۰۲ میلی گرم ۲۰ %
ویتامین ب۳( نیاسین) ۰.۱۶ میلی گرم ۱ %
ویتامین K ۰.۲۴ میکرو گرم ۰ %
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۳۶ میلی گرم ۲۸ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
آب ۵۳.۵۲ گرم ۱ %
انرژی ۲۱۳.۸۳ کیلو کالری ۱۵ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
اسیدهای چرب اشباع ۲.۳۱ گرم ۱۰۰ %
امگا 3 ۰.۰۵ گرم ۳ %
امگا 6 ۰.۹۶ گرم ۶ %
چربی اشباع نشده چندگانه ۱.۰۳ گرم ۱۰۰ %
چربی اشباع نشده یگانه ۲.۸۷ گرم ۱۰۰ %
چربی ها ۷.۵۴ گرم ۱۰۰ %
کلسترول ۲۶۱.۷۲ میلی گرم ۱۰۰ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
پروتئین ۹.۸۴ گرم ۱۸ %
تیروزین ۰.۳۹ گرم ۱۰۰ %
فنیل‌آلانین ۰.۵۲ گرم ۱۰۰ %
متیونین ۰.۲۹ گرم ۱۰۰ %
ترئونین ۰.۴۵ گرم ۱۰۰ %
تریپتوفان ۰.۱۲ گرم ۱۰۰ %
هیستیدین ۰.۲۳ گرم ۱۰۰ %
والین ۰.۵۸ گرم ۱۰۰ %
سیستین ۰.۲۲ گرم ۱۰۰ %
لیزین ۰.۶۵ گرم ۱۰۰ %
لوسین ۰.۸۳ گرم ۱۰۰ %
ایزولوسین ۰.۵۱ گرم ۱۰۰ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
فیبر ۰.۲۶ گرم ۱۰۰ %
کربوهیدرات ها ۲۶.۲۱ گرم ۲۰ %
شکرها ۱۸.۷۷ گرم ۱۰۰ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
فسفر ۱۳۱.۲۰ میلی گرم ۱۹ %
منیزیم ۹.۱۸ میلی گرم ۲ %
سلنیوم ۲۵.۰۲ میکرو گرم ۴۵ %
روی ۰.۸۱ میلی گرم ۷ %
پتاسیم ۹۹.۳۶ میلی گرم ۳ %
کلسیم ۳۷.۲۳ میلی گرم ۴ %
منگنز ۰.۰۹ میلی گرم ۴ %
مس ۰.۰۲ میلی گرم ۰ %
سدیم ۹۰۳.۲۲ میلی گرم ۶۰ %
آهن ۰.۹۶ میلی گرم ۱۲ %

تاماگوایاکی ، سوشی تخم مرغ

تاماگوایاکی ، سوشی تخم مرغ از دسته متفرقه است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۲۱۳.۸۳ کیلو کالری انرژی و ۲۶.۲۱ گرم کربوهیدرات و ۹.۸۴ گرم پروتئین و ۷.۵۴ گرم چربی است.


این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۰.۷۸ میکرو گرم ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۰.۷۲ میلی گرم ویتامین E ۱۴.۹۳ میکرو گرم ویتامین ب۷(بیوتین) ۶۱.۰۴ IU ویتامین D (D2 + D3) ۱۰۴.۷۸ IU ویتامین A ۳۳.۴۰ میکرو گرم ویتامین ب9 (فولات) ۲۰۷.۱۶ میلی گرم ویتامین ب ۴ (کولین) ۰.۰۶ میلی گرم ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۰۸ میلی گرم ویتامین ب۶ ۱.۰۲ میلی گرم ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۱۶ میلی گرم ویتامین ب۳( نیاسین) ۰.۲۴ میکرو گرم ویتامین K ۰.۳۶ میلی گرم ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین )

این غذا چقدر چربی داره؟

۲.۳۱ گرم اسیدهای چرب اشباع ۰.۰۵ گرم امگا 3 ۰.۹۶ گرم امگا 6 ۱.۰۳ گرم چربی اشباع نشده چندگانه ۲.۸۷ گرم چربی اشباع نشده یگانه ۷.۵۴ گرم چربی ها ۲۶۱.۷۲ میلی گرم کلسترول

این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۰.۲۶ گرم فیبر ۲۶.۲۱ گرم کربوهیدرات ها ۱۸.۷۷ گرم شکرها

مواد معدنی این غذا چقدره؟

۱۳۱.۲۰ میلی گرم فسفر ۹.۱۸ میلی گرم منیزیم ۲۵.۰۲ میکرو گرم سلنیوم ۰.۸۱ میلی گرم روی ۹۹.۳۶ میلی گرم پتاسیم ۳۷.۲۳ میلی گرم کلسیم ۰.۰۹ میلی گرم منگنز ۰.۰۲ میلی گرم مس ۹۰۳.۲۲ میلی گرم سدیم ۰.۹۶ میلی گرم آهن

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از تاماگوایاکی ، سوشی تخم مرغ حاوی ۲۱۳.۸۳ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۶۱ دقیقه دوچرخه سواری ، ۲۷ دقیقه دویدن ، ۱۰۷ دقیقه پیاده روی ، ۳۱ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم تاماگوایاکی ، سوشی تخم مرغ رو بسوزونید

منبع : برچسب غذای روی کالا