کالری و ارزش غذایی خوراک گوشت و سبزیجات


خوراک گوشت و سبزیجات کالری و ارزش غذایی خوراک گوشت و سبزیجات
خوراک گوشت و سبزیجات خوراک گوشت و سبزیجات
  • چرا؟ A
  • A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • C
  • C-
  • D+
  • D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم خوراک گوشت و سبزیجات : (kc) ۱۴۰.۰۸

پروتئین

13.28 g / 56 g (24%)

۱۳.۲۸ g / ۵۶ g ( ۲۴%)

چربی

4.65 g / 81.1 g (6%)

۴.۶۵ g / ۸۱.۱ g ( ۶%)

کربوهیدرات

11.08 g / 130 g (9%)

۱۱.۰۸ g / ۱۳۰ g ( ۹%)

انرژی

140.08 kc / 1474 kc (10%)

۱۴۰.۰۸ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۱۰%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم خوراک گوشت و سبزیجات را بسوزانم؟

معادل ۴۰ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۱۸ دقیقه
دویدن
معادل ۷۰ دقیقه
پیاده روی
معادل ۲۰ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی خوراک گوشت و سبزیجات

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۴۰.۰۸ - %
چربی کل ۴.۶۵ - %
    چربی اشباع شده ۱.۰۸ - %
    چربی ترانس ۰.۵۲ - %
کلسترول ۵۰.۵۲ - %
سدیم ۱۸۷.۲۹ ۱۲ %
کربوهیدرات کل ۱۱.۰۸ ۹ %
    فیبر رژیمی ۱.۲۱ - %
    قند ۱.۰۵ - %
پروتئین ۱۳.۲۸ ۲۴ %
ویتامین A ۱۹۵۰.۵۳ ۲۱۷ %
کلسیم ۲۱.۴۶ ۲ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۹۵۰.۵۳ IU ویتامین A می باشد میزان تاثیر (۶۷.۵ %)

ویتامین آ برای محافظت از پوست، مخاط بینی، سینوس ها و سلامت دهان بسیار مفید است. این ویتامین در عملکرد سیستم ایمنی، رشد، تشکیل استخوان، باروری، ترمیم زخم و جراحت نقش بسزایی دارد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۳.۲۸ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۱۰.۱ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲۱.۴۶ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۹ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱.۲۱ گرم فیبر می باشد میزان تاثیر (۴.۲ %)

مصرف فیبر به میزان کافی، احتمال بروز مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۸۷.۲۹ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۲.۹ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱.۰۸ گرم اسیدهای چرب اشباع می باشد میزان تاثیر (۲.۸ %)

چربی‌های اشباع شده در طی یک فرآیند شیمیایی به نام هیدروژنه کردن Hydrogenation به وجود می‌آیند، فرآیندی که در آن هیدروژن به روغن اضافه شده و در دمای زیادی گرم می‌شود. این کار عمر مفید چربی را افزایش می‌دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۴.۶۵ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۱.۵ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۵۰.۵۲ میلی گرم کلسترول می باشد میزان تاثیر (۱.۲ %)

اگرچه کلسترول برای براي توليد هورمون، ويتامين D و اسيدهاي لازم براي هضم غذا مورد نیاز است اما میزان زیاد آن باعث رسوب در جداره هاي سرخرگ ها مي شود که علت عمده حمله قلبي و سکته است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۶.۰۴ میکرو گرم ویتامین C می باشد میزان تاثیر (۰.۵ %)

بدن شما خودش ویتامین C تولید نمی‌کند و حتی قادر هم نیست که این ویتامین را ذخیره کند؛ درنتیجه بسیار مهم است که در رژیم غذایی روزانه‌تان مقدار زیادی میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C مصرف کنید. مزایای ویتامین C عبارت‌اند از: جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی؛ محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی؛ محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی؛ محافظت در برابر بیماری‌های چشم؛ پیشگیری از چروک شدن پوست.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱.۰۵ گرم شکرها می باشد میزان تاثیر (۰.۲ %)

مضرات زیاده روی در مصرف این مغذی به قدری است که کاها از آن به اسم سفید یاد می شود.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۷۹ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۰.۱ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

ویتامین ها - موجود در خوراک گوشت و سبزیجات

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
آلفا-کاروتن ۴۳۲.۲۷ میکرو گرم ۱۰۰ %
بتا-کاروتن ۹۵۴.۱۳ میکرو گرم ۱۰۰ %
لیکوپن ۰.۰۲ میکرو گرم ۱۰۰ %
بتا-کریپتوزانتین ۰.۱۵ میکرو گرم ۱۰۰ %
ویتامین A ۱۹۵۰.۵۳ IU ۱۰۰ %
لوتئین + زآگزانتین ۷۹.۲۵ میکرو گرم ۱۰۰ %
گاما-توکوفرول ۰.۶۸ میلی گرم ۱۰۰ %
ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۰.۵۸ میکرو گرم ۲۴ %
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۱۶ میلی گرم ۱۲ %
ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۰۸ میلی گرم ۷ %
ویتامین C ۶.۰۴ میکرو گرم ۷ %
ویتامین ب۶ ۰.۲۹ میلی گرم ۲۲ %
ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۶۸ میلی گرم ۱۴ %
ویتامین ب۳( نیاسین) ۳.۴۹ میلی گرم ۲۲ %
ویتامین ب9 (فولات) ۱۰.۹۸ میکرو گرم ۳ %
ویتامین ب ۴ (کولین) ۷.۶۰ میلی گرم ۱ %
ویتامین K ۴.۸۷ میکرو گرم ۴ %
دلتا-توکوفرول ۰.۱۹ میلی گرم ۱۰۰ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
سلنیوم ۵.۶۸ میکرو گرم ۱۰ %
منگنز ۰.۱۶ میلی گرم ۷ %
مس ۰.۱۳ میلی گرم ۰ %
سدیم ۱۸۷.۲۹ میلی گرم ۱۲ %
فسفر ۱۱۱.۷۰ میلی گرم ۱۶ %
منیزیم ۲۲.۰۲ میلی گرم ۶ %
آهن ۰.۷۹ میلی گرم ۱۰ %
روی ۲.۲۶ میلی گرم ۲۱ %
پتاسیم ۳۱۶.۹۱ میلی گرم ۹ %
کلسیم ۲۱.۴۶ میلی گرم ۲ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
فیبر ۱.۲۱ گرم ۱۰۰ %
کربوهیدرات ها ۱۱.۰۸ گرم ۹ %
شکرها ۱.۰۵ گرم ۱۰۰ %
نشاسته ۰.۰۲ گرم ۱۰۰ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
اسیدهای چرب ترانس ۰.۵۲ گرم ۱۰۰ %
گلوکز ۰.۳۱ گرم ۱۰۰ %
کلسترول ۵۰.۵۲ میلی گرم ۱۰۰ %
اسیدهای چرب اشباع ۱.۰۸ گرم ۱۰۰ %
امگا 3 ۰.۰۹ گرم ۶ %
امگا 6 ۰.۸۶ گرم ۵ %
چربی اشباع نشده چندگانه ۱.۰۱ گرم ۱۰۰ %
چربی اشباع نشده یگانه ۱.۷۴ گرم ۱۰۰ %
چربی ها ۴.۶۵ گرم ۱۰۰ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
تیروزین ۰.۴۲ گرم ۱۰۰ %
فنیل‌آلانین ۰.۵۳ گرم ۱۰۰ %
متیونین ۰.۲۹ گرم ۱۰۰ %
ترئونین ۰.۵۸ گرم ۱۰۰ %
تریپتوفان ۰.۱۳ گرم ۱۰۰ %
پروتئین ۱۳.۲۸ گرم ۲۴ %
هیستیدین ۰.۴۶ گرم ۱۰۰ %
والین ۰.۷۲ گرم ۱۰۰ %
سیستین ۰.۱۶ گرم ۱۰۰ %
لیزین ۱.۰۵ گرم ۱۰۰ %
لوسین ۱.۰۲ گرم ۱۰۰ %
ایزولوسین ۰.۶۴ گرم ۱۰۰ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
آب ۶۹.۴۲ گرم ۲ %
انرژی ۱۴۰.۰۸ کیلو کالری ۱۰ %

خوراک گوشت و سبزیجات

خوراک گوشت و سبزیجات از دسته خورشت ها است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۱۴۰.۰۸ کیلو کالری انرژی و ۱۱.۰۸ گرم کربوهیدرات و ۱۳.۲۸ گرم پروتئین و ۴.۶۵ گرم چربی است.


این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۱۹۵۰.۵۳ IU ویتامین A ۰.۵۸ میکرو گرم ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۰.۱۶ میلی گرم ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۰۸ میلی گرم ویتامین ب۱ (تیامین) ۶.۰۴ میکرو گرم ویتامین C ۰.۲۹ میلی گرم ویتامین ب۶ ۰.۶۸ میلی گرم ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۳.۴۹ میلی گرم ویتامین ب۳( نیاسین) ۱۰.۹۸ میکرو گرم ویتامین ب9 (فولات) ۷.۶۰ میلی گرم ویتامین ب ۴ (کولین) ۴.۸۷ میکرو گرم ویتامین K ۰.۰۰ میلی گرم ویتامین E

مواد معدنی این غذا چقدره؟

۵.۶۸ میکرو گرم سلنیوم ۰.۱۶ میلی گرم منگنز ۰.۱۳ میلی گرم مس ۱۸۷.۲۹ میلی گرم سدیم ۱۱۱.۷۰ میلی گرم فسفر ۲۲.۰۲ میلی گرم منیزیم ۰.۷۹ میلی گرم آهن ۲.۲۶ میلی گرم روی ۳۱۶.۹۱ میلی گرم پتاسیم ۲۱.۴۶ میلی گرم کلسیم

این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۱.۲۱ گرم فیبر ۱۱.۰۸ گرم کربوهیدرات ها ۱.۰۵ گرم شکرها ۰.۰۲ گرم نشاسته

این غذا چقدر چربی داره؟

۰.۵۲ گرم اسیدهای چرب ترانس ۰.۳۱ گرم گلوکز ۵۰.۵۲ میلی گرم کلسترول ۱.۰۸ گرم اسیدهای چرب اشباع ۰.۰۹ گرم امگا 3 ۰.۸۶ گرم امگا 6 ۱.۰۱ گرم چربی اشباع نشده چندگانه ۱.۷۴ گرم چربی اشباع نشده یگانه ۴.۶۵ گرم چربی ها

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از خوراک گوشت و سبزیجات حاوی ۱۴۰.۰۸ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۴۰ دقیقه دوچرخه سواری ، ۱۸ دقیقه دویدن ، ۷۰ دقیقه پیاده روی ، ۲۰ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم خوراک گوشت و سبزیجات رو بسوزونید

منبع : برچسب غذای روی کالا