کالری و ارزش غذایی راویولی قارچ


راویولی قارچ کالری و ارزش غذایی راویولی قارچ
راویولی قارچ راویولی قارچ
  • A
  • A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • C
  • C-
  • چرا؟ D+
  • D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم راویولی قارچ : (kc) ۲۲۰.۸۲

پروتئین

11.03 g / 56 g (20%)

۱۱.۰۳ g / ۵۶ g ( ۲۰%)

چربی

14.86 g / 81.1 g (18%)

۱۴.۸۶ g / ۸۱.۱ g ( ۱۸%)

کربوهیدرات

11.01 g / 130 g (8%)

۱۱.۰۱ g / ۱۳۰ g ( ۸%)

انرژی

220.82 kc / 1474 kc (15%)

۲۲۰.۸۲ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۱۵%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم راویولی قارچ را بسوزانم؟

معادل ۶۳ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۲۸ دقیقه
دویدن
معادل ۱۱۰ دقیقه
پیاده روی
معادل ۳۲ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی راویولی قارچ

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۲۲۰.۸۲ - %
چربی کل ۱۴.۸۶ - %
    چربی اشباع شده ۵.۳۲ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۱۶۳.۰۱ - %
سدیم ۶۳۳.۳۵ ۴۲ %
کربوهیدرات کل ۱۱.۰۱ ۸ %
    فیبر رژیمی ۰.۹۹ - %
    قند ۰.۳۰ - %
پروتئین ۱۱.۰۳ ۲۰ %
ویتامین A ۲۱۸.۴۴ ۲۴ %
کلسیم ۱۴۵.۰۵ ۱۵ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۴۵.۰۵ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۵۳.۹ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۵.۳۲ گرم اسیدهای چرب اشباع می باشد میزان تاثیر (۱۲.۲ %)

چربی‌های اشباع شده در طی یک فرآیند شیمیایی به نام هیدروژنه کردن Hydrogenation به وجود می‌آیند، فرآیندی که در آن هیدروژن به روغن اضافه شده و در دمای زیادی گرم می‌شود. این کار عمر مفید چربی را افزایش می‌دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۶۳۳.۳۵ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۸.۷ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۱.۰۳ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۷.۴ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲۱۸.۴۴ IU ویتامین A می باشد میزان تاثیر (۶.۷ %)

ویتامین آ برای محافظت از پوست، مخاط بینی، سینوس ها و سلامت دهان بسیار مفید است. این ویتامین در عملکرد سیستم ایمنی، رشد، تشکیل استخوان، باروری، ترمیم زخم و جراحت نقش بسزایی دارد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۴.۸۶ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۴.۳ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۶۳.۰۱ میلی گرم کلسترول می باشد میزان تاثیر (۳.۵ %)

اگرچه کلسترول برای براي توليد هورمون، ويتامين D و اسيدهاي لازم براي هضم غذا مورد نیاز است اما میزان زیاد آن باعث رسوب در جداره هاي سرخرگ ها مي شود که علت عمده حمله قلبي و سکته است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۹۹ گرم فیبر می باشد میزان تاثیر (۳ %)

مصرف فیبر به میزان کافی، احتمال بروز مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱.۵۰ میکرو گرم ویتامین C می باشد میزان تاثیر (۰.۱ %)

بدن شما خودش ویتامین C تولید نمی‌کند و حتی قادر هم نیست که این ویتامین را ذخیره کند؛ درنتیجه بسیار مهم است که در رژیم غذایی روزانه‌تان مقدار زیادی میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C مصرف کنید. مزایای ویتامین C عبارت‌اند از: جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی؛ محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی؛ محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی؛ محافظت در برابر بیماری‌های چشم؛ پیشگیری از چروک شدن پوست.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۸۴ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۰.۱ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۳۰ گرم شکرها می باشد میزان تاثیر (۰ %)

مضرات زیاده روی در مصرف این مغذی به قدری است که کاها از آن به اسم سفید یاد می شود.

ویتامین ها - موجود در راویولی قارچ

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
ویتامین C ۱.۵۰ میکرو گرم ۲ %
لیکوپن ۰.۰۵ میکرو گرم ۱۰۰ %
آلفا-کاروتن ۲.۶۸ میکرو گرم ۱۰۰ %
ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۰.۸۸ میکرو گرم ۳۷ %
ویتامین ب۶ ۰.۰۸ میلی گرم ۶ %
ویتامین ب۳( نیاسین) ۱.۴۶ میلی گرم ۹ %
ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۰۷ میلی گرم ۶ %
ویتامین E ۰.۴۳ میلی گرم ۳ %
لوتئین + زآگزانتین ۱۴۴.۳۶ میکرو گرم ۱۰۰ %
بتا-کریپتوزانتین ۴.۲۱ میکرو گرم ۱۰۰ %
رتینول ۹۴.۰۶ میکرو گرم ۱۰۰ %
ویتامین ب9 (فولات) ۳۰.۲۱ میکرو گرم ۸ %
ویتامین ب۷(بیوتین) ۵.۸۲ میکرو گرم ۱۹ %
ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۱.۰۲ میلی گرم ۲۰ %
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۳۵ میلی گرم ۲۷ %
ویتامین D (D2 + D3) ۳۷.۵۷ IU ۱۰۰ %
بتا-کاروتن ۲۲.۳۰ میکرو گرم ۱۰۰ %
ویتامین A ۲۱۸.۴۴ IU ۲۴ %
ویتامین K ۲۰.۵۴ میکرو گرم ۱۷ %
ویتامین ب ۴ (کولین) ۱۲۳.۶۲ میلی گرم ۲۲ %
گاما-توکوفرول ۰.۲۹ میلی گرم ۱۰۰ %
بتا-توکوفرول ۰.۰۱ میلی گرم ۱۰۰ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
هیستیدین ۰.۲۵ گرم ۱۰۰ %
تیروزین ۰.۴۳ گرم ۱۰۰ %
سیستین ۰.۱۲ گرم ۱۰۰ %
لیزین ۰.۵۴ گرم ۱۰۰ %
ایزولوسین ۰.۵۳ گرم ۱۰۰ %
تریپتوفان ۰.۱۸ گرم ۱۰۰ %
والین ۰.۶۴ گرم ۱۰۰ %
فنیل‌آلانین ۰.۴۹ گرم ۱۰۰ %
متیونین ۰.۲۵ گرم ۱۰۰ %
لوسین ۰.۸۴ گرم ۱۰۰ %
ترئونین ۰.۴۶ گرم ۱۰۰ %
پروتئین ۱۱.۰۳ گرم ۲۰ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
آب ۶۰.۳۴ گرم ۲ %
انرژی ۲۲۰.۸۲ کیلو کالری ۱۵ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
سلنیوم ۲۱.۸۱ میکرو گرم ۴۰ %
مس ۰.۱۳ میلی گرم ۰ %
فسفر ۱۹۰.۱۹ میلی گرم ۲۷ %
منگنز ۰.۱۵ میلی گرم ۷ %
روی ۱.۳۳ میلی گرم ۱۲ %
منیزیم ۱۴.۰۰ میلی گرم ۴ %
سدیم ۶۳۳.۳۵ میلی گرم ۴۲ %
آهن ۰.۸۴ میلی گرم ۱۱ %
پتاسیم ۲۰۱.۶۱ میلی گرم ۶ %
کلسیم ۱۴۵.۰۵ میلی گرم ۱۵ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
فیبر ۰.۹۹ گرم ۱۰۰ %
شکرها ۰.۳۰ گرم ۱۰۰ %
کربوهیدرات ها ۱۱.۰۱ گرم ۸ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
کلسترول ۱۶۳.۰۱ میلی گرم ۱۰۰ %
اسیدهای چرب اشباع ۵.۳۲ گرم ۱۰۰ %
چربی اشباع نشده چندگانه ۱.۳۹ گرم ۱۰۰ %
چربی اشباع نشده یگانه ۷.۱۰ گرم ۱۰۰ %
امگا 3 ۰.۱۵ گرم ۹ %
امگا 6 ۱.۲۲ گرم ۷ %
چربی ها ۱۴.۸۶ گرم ۱۰۰ %

راویولی قارچ

راویولی قارچ از دسته متفرقه است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۲۲۰.۸۲ کیلو کالری انرژی و ۱۱.۰۱ گرم کربوهیدرات و ۱۱.۰۳ گرم پروتئین و ۱۴.۸۶ گرم چربی است.


این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۱.۵۰ میکرو گرم ویتامین C ۰.۸۸ میکرو گرم ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۰.۰۸ میلی گرم ویتامین ب۶ ۱.۴۶ میلی گرم ویتامین ب۳( نیاسین) ۰.۰۷ میلی گرم ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۴۳ میلی گرم ویتامین E ۳۰.۲۱ میکرو گرم ویتامین ب9 (فولات) ۵.۸۲ میکرو گرم ویتامین ب۷(بیوتین) ۱.۰۲ میلی گرم ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۳۵ میلی گرم ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۳۷.۵۷ IU ویتامین D (D2 + D3) ۲۱۸.۴۴ IU ویتامین A ۲۰.۵۴ میکرو گرم ویتامین K ۱۲۳.۶۲ میلی گرم ویتامین ب ۴ (کولین)

مواد معدنی این غذا چقدره؟

۲۱.۸۱ میکرو گرم سلنیوم ۰.۱۳ میلی گرم مس ۱۹۰.۱۹ میلی گرم فسفر ۰.۱۵ میلی گرم منگنز ۱.۳۳ میلی گرم روی ۱۴.۰۰ میلی گرم منیزیم ۶۳۳.۳۵ میلی گرم سدیم ۰.۸۴ میلی گرم آهن ۲۰۱.۶۱ میلی گرم پتاسیم ۱۴۵.۰۵ میلی گرم کلسیم

این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۰.۹۹ گرم فیبر ۰.۳۰ گرم شکرها ۱۱.۰۱ گرم کربوهیدرات ها

این غذا چقدر چربی داره؟

۰.۰۰ گرم گلوکز ۱۶۳.۰۱ میلی گرم کلسترول ۵.۳۲ گرم اسیدهای چرب اشباع ۱.۳۹ گرم چربی اشباع نشده چندگانه ۷.۱۰ گرم چربی اشباع نشده یگانه ۰.۱۵ گرم امگا 3 ۱.۲۲ گرم امگا 6 ۱۴.۸۶ گرم چربی ها

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از راویولی قارچ حاوی ۲۲۰.۸۲ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۶۳ دقیقه دوچرخه سواری ، ۲۸ دقیقه دویدن ، ۱۱۰ دقیقه پیاده روی ، ۳۲ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم راویولی قارچ رو بسوزونید

منبع : برچسب غذای روی کالا