کالری و ارزش غذایی ساندویچ ژامبون با گوجه و کاهو


ساندویچ ژامبون با گوجه و کاهو کالری و ارزش غذایی ساندویچ ژامبون با گوجه و کاهو
ساندویچ ژامبون با گوجه و کاهو ساندویچ ژامبون با گوجه و کاهو
  • A
  • A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • چرا؟ C
  • C-
  • D+
  • D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم ساندویچ ژامبون با گوجه و کاهو : (kc) ۲۰۱.۴۲

پروتئین

7.09 g / 56 g (13%)

۷.۰۹ g / ۵۶ g ( ۱۳%)

چربی

13.73 g / 81.1 g (17%)

۱۳.۷۳ g / ۸۱.۱ g ( ۱۷%)

کربوهیدرات

12.07 g / 130 g (9%)

۱۲.۰۷ g / ۱۳۰ g ( ۹%)

انرژی

201.42 kc / 1474 kc (14%)

۲۰۱.۴۲ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۱۴%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم ساندویچ ژامبون با گوجه و کاهو را بسوزانم؟

معادل ۵۸ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۲۵ دقیقه
دویدن
معادل ۱۰۱ دقیقه
پیاده روی
معادل ۲۹ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی ساندویچ ژامبون با گوجه و کاهو

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۲۰۱.۴۲ - %
چربی کل ۱۳.۷۳ - %
    چربی اشباع شده ۳.۳۹ - %
    چربی ترانس ۰.۰۲ - %
کلسترول ۲۴.۶۶ - %
سدیم ۷۰۴.۰۲ ۴۷ %
کربوهیدرات کل ۱۲.۰۷ ۹ %
    فیبر رژیمی ۰.۹۵ - %
    قند ۲.۰۸ - %
پروتئین ۷.۰۹ ۱۳ %
ویتامین A ۳۷۵.۲۸ ۴۲ %
کلسیم ۳۲.۸۵ ۳ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۳۲.۸۵ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۲۲.۶ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۳۷۵.۲۸ IU ویتامین A می باشد میزان تاثیر (۲۱.۲ %)

ویتامین آ برای محافظت از پوست، مخاط بینی، سینوس ها و سلامت دهان بسیار مفید است. این ویتامین در عملکرد سیستم ایمنی، رشد، تشکیل استخوان، باروری، ترمیم زخم و جراحت نقش بسزایی دارد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۷۰۴.۰۲ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۱۸ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۳.۳۹ گرم اسیدهای چرب اشباع می باشد میزان تاثیر (۱۴.۴ %)

چربی‌های اشباع شده در طی یک فرآیند شیمیایی به نام هیدروژنه کردن Hydrogenation به وجود می‌آیند، فرآیندی که در آن هیدروژن به روغن اضافه شده و در دمای زیادی گرم می‌شود. این کار عمر مفید چربی را افزایش می‌دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۷.۰۹ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۸.۸ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۳.۷۳ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۷.۴ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۹۵ گرم فیبر می باشد میزان تاثیر (۵.۴ %)

مصرف فیبر به میزان کافی، احتمال بروز مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲۴.۶۶ میلی گرم کلسترول می باشد میزان تاثیر (۱ %)

اگرچه کلسترول برای براي توليد هورمون، ويتامين D و اسيدهاي لازم براي هضم غذا مورد نیاز است اما میزان زیاد آن باعث رسوب در جداره هاي سرخرگ ها مي شود که علت عمده حمله قلبي و سکته است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲.۰۸ گرم شکرها می باشد میزان تاثیر (۰.۵ %)

مضرات زیاده روی در مصرف این مغذی به قدری است که کاها از آن به اسم سفید یاد می شود.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۳.۱۹ میکرو گرم ویتامین C می باشد میزان تاثیر (۰.۴ %)

بدن شما خودش ویتامین C تولید نمی‌کند و حتی قادر هم نیست که این ویتامین را ذخیره کند؛ درنتیجه بسیار مهم است که در رژیم غذایی روزانه‌تان مقدار زیادی میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C مصرف کنید. مزایای ویتامین C عبارت‌اند از: جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی؛ محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی؛ محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی؛ محافظت در برابر بیماری‌های چشم؛ پیشگیری از چروک شدن پوست.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱.۰۵ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۰.۲ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

ویتامین ها - موجود در ساندویچ ژامبون با گوجه و کاهو

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
ویتامین D (D2 + D3) ۸.۴۴ IU ۵۶ %
آلفا-کاروتن ۲۲.۷۱ میکرو گرم ۱۰۰ %
لیکوپن ۴۷۸.۲۹ میکرو گرم ۱۰۰ %
بتا-کریپتوزانتین ۹.۵۸ میکرو گرم ۱۰۰ %
بتا-کاروتن ۱۹۶.۱۶ میکرو گرم ۱۰۰ %
رتینول ۶.۴۲ میکرو گرم ۱۰۰ %
ویتامین A ۳۷۵.۲۸ IU ۴۲ %
لوتئین + زآگزانتین ۷۶.۵۲ میکرو گرم ۱۰۰ %
ویتامین C ۳.۱۹ میکرو گرم ۴ %
ویتامین ب ۴ (کولین) ۲۹.۶۹ میلی گرم ۵ %
ویتامین ب۶ ۰.۱۱ میلی گرم ۸ %
ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۲۱ میلی گرم ۴ %
ویتامین ب۳( نیاسین) ۲.۲۲ میلی گرم ۱۴ %
گاما-توکوفرول ۳.۴۱ میلی گرم ۱۰۰ %
بتا-توکوفرول ۰.۰۸ میلی گرم ۱۰۰ %
دلتا-توکوفرول ۰.۹۴ میلی گرم ۱۰۰ %
ویتامین ب9 (فولات) ۱۴.۴۱ میکرو گرم ۴ %
ویتامین K ۲۷.۵۰ میکرو گرم ۲۳ %
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۱۱ میلی گرم ۸ %
ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۳۴ میلی گرم ۲۸ %
ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۰.۳۴ میکرو گرم ۱۴ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
انرژی ۲۰۱.۴۲ کیلو کالری ۱۴ %
آب ۶۴.۲۱ گرم ۲ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
کلسترول ۲۴.۶۶ میلی گرم ۱۰۰ %
چربی ها ۱۳.۷۳ گرم ۱۰۰ %
امگا 3 ۰.۶۰ گرم ۳۸ %
امگا 6 ۴.۳۷ گرم ۲۶ %
گلوکز ۰.۶۴ گرم ۱۰۰ %
چربی اشباع نشده چندگانه ۵.۰۰ گرم ۱۰۰ %
چربی اشباع نشده یگانه ۴.۶۳ گرم ۱۰۰ %
اسیدهای چرب اشباع ۳.۳۹ گرم ۱۰۰ %
اسیدهای چرب ترانس ۰.۰۲ گرم ۱۰۰ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
تیروزین ۰.۱۶ گرم ۱۰۰ %
فنیل‌آلانین ۰.۲۰ گرم ۱۰۰ %
متیونین ۰.۱۴ گرم ۱۰۰ %
ترئونین ۰.۲۳ گرم ۱۰۰ %
تریپتوفان ۰.۰۵ گرم ۱۰۰ %
هیستیدین ۰.۱۸ گرم ۱۰۰ %
والین ۰.۲۴ گرم ۱۰۰ %
سیستین ۰.۰۶ گرم ۱۰۰ %
لیزین ۰.۴۳ گرم ۱۰۰ %
لوسین ۰.۳۹ گرم ۱۰۰ %
ایزولوسین ۰.۲۲ گرم ۱۰۰ %
پروتئین ۷.۰۹ گرم ۱۳ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
کربوهیدرات ها ۱۲.۰۷ گرم ۹ %
شکرها ۲.۰۸ گرم ۱۰۰ %
نشاسته ۶.۵۴ گرم ۱۰۰ %
فیبر ۰.۹۵ گرم ۱۰۰ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
آهن ۱.۰۵ میلی گرم ۱۳ %
سلنیوم ۱۱.۱۲ میکرو گرم ۲۰ %
روی ۰.۷۶ میلی گرم ۷ %
پتاسیم ۱۸۹.۱۵ میلی گرم ۶ %
کلسیم ۳۲.۸۵ میلی گرم ۳ %
منگنز ۰.۱۴ میلی گرم ۶ %
مس ۰.۰۷ میلی گرم ۰ %
سدیم ۷۰۴.۰۲ میلی گرم ۴۷ %
فسفر ۷۸.۸۷ میلی گرم ۱۱ %
منیزیم ۱۳.۳۱ میلی گرم ۳ %

ساندویچ ژامبون با گوجه و کاهو

ساندویچ ژامبون با گوجه و کاهو از دسته ساندویچ ها است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۲۰۱.۴۲ کیلو کالری انرژی و ۱۲.۰۷ گرم کربوهیدرات و ۷.۰۹ گرم پروتئین و ۱۳.۷۳ گرم چربی است.


این غذا چقدر چربی داره؟

۲۴.۶۶ میلی گرم کلسترول ۱۳.۷۳ گرم چربی ها ۰.۶۰ گرم امگا 3 ۴.۳۷ گرم امگا 6 ۰.۶۴ گرم گلوکز ۵.۰۰ گرم چربی اشباع نشده چندگانه ۴.۶۳ گرم چربی اشباع نشده یگانه ۳.۳۹ گرم اسیدهای چرب اشباع ۰.۰۲ گرم اسیدهای چرب ترانس

این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۱۲.۰۷ گرم کربوهیدرات ها ۲.۰۸ گرم شکرها ۶.۵۴ گرم نشاسته ۰.۹۵ گرم فیبر

این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۸.۴۴ IU ویتامین D (D2 + D3) ۳۷۵.۲۸ IU ویتامین A ۳.۱۹ میکرو گرم ویتامین C ۲۹.۶۹ میلی گرم ویتامین ب ۴ (کولین) ۰.۱۱ میلی گرم ویتامین ب۶ ۰.۲۱ میلی گرم ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۲.۲۲ میلی گرم ویتامین ب۳( نیاسین) ۱۴.۴۱ میکرو گرم ویتامین ب9 (فولات) ۲۷.۵۰ میکرو گرم ویتامین K ۰.۱۱ میلی گرم ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۳۴ میلی گرم ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۳۴ میکرو گرم ویتامین ب۱۲ (کوبالامین)

مواد معدنی این غذا چقدره؟

۱.۰۵ میلی گرم آهن ۱۱.۱۲ میکرو گرم سلنیوم ۰.۷۶ میلی گرم روی ۱۸۹.۱۵ میلی گرم پتاسیم ۳۲.۸۵ میلی گرم کلسیم ۰.۱۴ میلی گرم منگنز ۰.۰۷ میلی گرم مس ۷۰۴.۰۲ میلی گرم سدیم ۷۸.۸۷ میلی گرم فسفر ۱۳.۳۱ میلی گرم منیزیم

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از ساندویچ ژامبون با گوجه و کاهو حاوی ۲۰۱.۴۲ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۵۸ دقیقه دوچرخه سواری ، ۲۵ دقیقه دویدن ، ۱۰۱ دقیقه پیاده روی ، ۲۹ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم ساندویچ ژامبون با گوجه و کاهو رو بسوزونید

منبع : برچسب غذای روی کالا