کالری و ارزش غذایی سبزی قورمه سبزی


سبزی قورمه سبزی کالری و ارزش غذایی سبزی قورمه سبزی
سبزی قورمه سبزی سبزی قورمه سبزی
  • چرا؟ A
  • A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • C
  • C-
  • D+
  • D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم سبزی قورمه سبزی : (kc) ۱۹۹.۲۵

پروتئین

2.84 g / 56 g (5%)

۲.۸۴ g / ۵۶ g ( ۵%)

چربی

15.73 g / 81.1 g (19%)

۱۵.۷۳ g / ۸۱.۱ g ( ۱۹%)

کربوهیدرات

13.63 g / 130 g (10%)

۱۳.۶۳ g / ۱۳۰ g ( ۱۰%)

انرژی

199.25 kc / 1474 kc (14%)

۱۹۹.۲۵ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۱۴%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم سبزی قورمه سبزی را بسوزانم؟

معادل ۵۷ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۲۵ دقیقه
دویدن
معادل ۱۰۰ دقیقه
پیاده روی
معادل ۲۹ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی سبزی قورمه سبزی

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۹۹.۲۵ - %
چربی کل ۱۵.۷۳ - %
    چربی اشباع شده ۰.۰۰ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۰.۰۰ - %
سدیم ۳۸.۷۶ ۳ %
کربوهیدرات کل ۱۳.۶۳ ۱۰ %
    فیبر رژیمی ۳.۳۸ - %
    قند ۳.۰۲ - %
پروتئین ۲.۸۴ ۵ %
ویتامین A ۲۵۷.۰۳ ۲۹ %
کلسیم ۱۲۳.۹۳ ۱۲ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۲۳.۹۳ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۵۹.۴ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۳.۳۸ گرم فیبر می باشد میزان تاثیر (۱۳.۳ %)

مصرف فیبر به میزان کافی، احتمال بروز مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲۵۷.۰۳ IU ویتامین A می باشد میزان تاثیر (۱۰.۱ %)

ویتامین آ برای محافظت از پوست، مخاط بینی، سینوس ها و سلامت دهان بسیار مفید است. این ویتامین در عملکرد سیستم ایمنی، رشد، تشکیل استخوان، باروری، ترمیم زخم و جراحت نقش بسزایی دارد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۷۳.۰۶ میکرو گرم ویتامین C می باشد میزان تاثیر (۷ %)

بدن شما خودش ویتامین C تولید نمی‌کند و حتی قادر هم نیست که این ویتامین را ذخیره کند؛ درنتیجه بسیار مهم است که در رژیم غذایی روزانه‌تان مقدار زیادی میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C مصرف کنید. مزایای ویتامین C عبارت‌اند از: جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی؛ محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی؛ محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی؛ محافظت در برابر بیماری‌های چشم؛ پیشگیری از چروک شدن پوست.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۵.۷۳ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۵.۹ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲.۸۴ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۲.۴ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۳۸.۷۶ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۰.۷ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۴.۷۷ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۰.۶ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۳.۰۲ گرم شکرها می باشد میزان تاثیر (۰.۵ %)

مضرات زیاده روی در مصرف این مغذی به قدری است که کاها از آن به اسم سفید یاد می شود.

ویتامین ها - موجود در سبزی قورمه سبزی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
ویتامین ب9 (فولات) ۶۸.۱۰ میکرو گرم ۱۷ %
ویتامین ب ۴ (کولین) ۱۱.۴۰ میلی گرم ۲ %
ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۲۴ میلی گرم ۵ %
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۰۷ میلی گرم ۵ %
ویتامین C ۷۳.۰۶ میکرو گرم ۸۱ %
ویتامین A ۲۵۷.۰۳ IU ۲۹ %
ویتامین K ۸۶۱.۱۷ میکرو گرم ۱۰۰ %
ویتامین ب۶ ۰.۱۴ میلی گرم ۱۱ %
ویتامین ب۳( نیاسین) ۰.۸۲ میلی گرم ۵ %
ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۰۸ میلی گرم ۷ %
ویتامین E ۷.۰۰ میلی گرم ۴۷ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
روی ۰.۶۰ میلی گرم ۵ %
پتاسیم ۳۷۴.۳۴ میلی گرم ۱۱ %
منیزیم ۳۹.۷۷ میلی گرم ۱۰ %
کلسیم ۱۲۳.۹۳ میلی گرم ۱۲ %
سلنیوم ۰.۵۴ میکرو گرم ۱ %
مس ۰.۱۳ میلی گرم ۰ %
سدیم ۳۸.۷۶ میلی گرم ۳ %
فسفر ۴۷.۴۲ میلی گرم ۷ %
آهن ۴.۷۷ میلی گرم ۶۰ %
منگنز ۰.۳۲ میلی گرم ۱۴ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
پروتئین ۲.۸۴ گرم ۵ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
چربی ها ۱۵.۷۳ گرم ۱۰۰ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
شکرها ۳.۰۲ گرم ۱۰۰ %
فیبر ۳.۳۸ گرم ۱۰۰ %
کربوهیدرات ها ۱۳.۶۳ گرم ۱۰ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
انرژی ۱۹۹.۲۵ کیلو کالری ۱۴ %
آب ۶۴.۹۰ گرم ۲ %

گروه های غذایی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
گروه سبزیجات ۱.۰۰ واحد ۱۰۰ %

سبزی قورمه سبزی

سبزی قورمه سبزی از دسته سبزیجات است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۱۹۹.۲۵ کیلو کالری انرژی و ۱۳.۶۳ گرم کربوهیدرات و ۲.۸۴ گرم پروتئین و ۱۵.۷۳ گرم چربی است.


مواد معدنی این غذا چقدره؟

۰.۶۰ میلی گرم روی ۳۷۴.۳۴ میلی گرم پتاسیم ۳۹.۷۷ میلی گرم منیزیم ۱۲۳.۹۳ میلی گرم کلسیم ۰.۵۴ میکرو گرم سلنیوم ۰.۱۳ میلی گرم مس ۳۸.۷۶ میلی گرم سدیم ۴۷.۴۲ میلی گرم فسفر ۴.۷۷ میلی گرم آهن ۰.۳۲ میلی گرم منگنز

این غذا چقدر چربی داره؟

۱۵.۷۳ گرم چربی ها

این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۳.۰۲ گرم شکرها ۳.۳۸ گرم فیبر ۱۳.۶۳ گرم کربوهیدرات ها

این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۶۸.۱۰ میکرو گرم ویتامین ب9 (فولات) ۱۱.۴۰ میلی گرم ویتامین ب ۴ (کولین) ۰.۲۴ میلی گرم ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۰۷ میلی گرم ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۷۳.۰۶ میکرو گرم ویتامین C ۲۵۷.۰۳ IU ویتامین A ۸۶۱.۱۷ میکرو گرم ویتامین K ۰.۱۴ میلی گرم ویتامین ب۶ ۰.۸۲ میلی گرم ویتامین ب۳( نیاسین) ۰.۰۸ میلی گرم ویتامین ب۱ (تیامین) ۷.۰۰ میلی گرم ویتامین E

۱.۰۰ واحد گروه سبزیجات

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از سبزی قورمه سبزی حاوی ۱۹۹.۲۵ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۵۷ دقیقه دوچرخه سواری ، ۲۵ دقیقه دویدن ، ۱۰۰ دقیقه پیاده روی ، ۲۹ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم سبزی قورمه سبزی رو بسوزونید

منبع : برچسب غذای روی کالا