کالری و ارزش غذایی ماهی خوش گوشت (اسکاپ) ، پخته


ماهی خوش گوشت(اسکاپ)، پخته در حرارت خشک کالری و ارزش غذایی ماهی خوش گوشت(اسکاپ)، پخته در حرارت خشک
ماهی خوش گوشت(اسکاپ)، پخته در حرارت خشک ماهی خوش گوشت(اسکاپ)، پخته در حرارت خشک
  • چرا؟ A
  • A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • C
  • C-
  • D+
  • D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم ماهی خوش گوشت(اسکاپ)، پخته در حرارت خشک : (kc) ۱۳۵.۰۰

پروتئین

24.21 g / 56 g (43%)

۲۴.۲۱ g / ۵۶ g ( ۴۳%)

چربی

3.5 g / 81.1 g (4%)

۳.۵۰ g / ۸۱.۱ g ( ۴%)

کربوهیدرات

0 g / 130 g (0%)

۰.۰۰ g / ۱۳۰ g ( ۰%)

انرژی

135 kc / 1474 kc (9%)

۱۳۵.۰۰ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۹%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم ماهی خوش گوشت(اسکاپ)، پخته در حرارت خشک را بسوزانم؟

معادل ۳۹ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۱۷ دقیقه
دویدن
معادل ۶۸ دقیقه
پیاده روی
معادل ۲۰ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی ماهی خوش گوشت(اسکاپ)، پخته در حرارت خشک

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۳۵.۰۰ - %
چربی کل ۳.۵۰ - %
    چربی اشباع شده ۰.۰۰ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۶۷.۰۰ - %
سدیم ۵۴.۰۰ ۴ %
کربوهیدرات کل ۰.۰۰ ۰ %
    فیبر رژیمی ۰.۰۰ - %
    قند ۰.۰۰ - %
پروتئین ۲۴.۲۱ ۴۳ %
ویتامین A ۱۰۴.۰۰ ۱۲ %
کلسیم ۵۱.۰۰ ۵ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۵۱.۰۰ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۴۵.۶ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲۴.۲۱ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۳۸.۹ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۰۴.۰۰ IU ویتامین A می باشد میزان تاثیر (۷.۶ %)

ویتامین آ برای محافظت از پوست، مخاط بینی، سینوس ها و سلامت دهان بسیار مفید است. این ویتامین در عملکرد سیستم ایمنی، رشد، تشکیل استخوان، باروری، ترمیم زخم و جراحت نقش بسزایی دارد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۶۷.۰۰ میلی گرم کلسترول می باشد میزان تاثیر (۳.۵ %)

اگرچه کلسترول برای براي توليد هورمون، ويتامين D و اسيدهاي لازم براي هضم غذا مورد نیاز است اما میزان زیاد آن باعث رسوب در جداره هاي سرخرگ ها مي شود که علت عمده حمله قلبي و سکته است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۳.۵۰ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۲.۵ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۵۴.۰۰ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۱.۸ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۶۸ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۰.۲ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

ویتامین ها - موجود در ماهی خوش گوشت(اسکاپ)، پخته در حرارت خشک

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
رتینول ۳۱.۰۰ میکرو گرم ۱۰۰ %
ویتامین ب۳( نیاسین) ۴.۹۹ میلی گرم ۳۱ %
ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۸۷ میلی گرم ۱۷ %
ویتامین ب۶ ۰.۳۵ میلی گرم ۲۷ %
ویتامین A ۱۰۴.۰۰ IU ۱۲ %
ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۱۳ میلی گرم ۱۱ %
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۱۲ میلی گرم ۹ %
ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۱.۶۲ میکرو گرم ۶۸ %
ویتامین ب9 (فولات) ۱۷.۰۰ میکرو گرم ۴ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
ایزولوسین ۱.۱۲ گرم ۱۰۰ %
لوسین ۱.۹۷ گرم ۱۰۰ %
لیزین ۲.۲۲ گرم ۱۰۰ %
سیستین ۰.۲۶ گرم ۱۰۰ %
والین ۱.۲۵ گرم ۱۰۰ %
هیستیدین ۰.۷۱ گرم ۱۰۰ %
پروتئین ۲۴.۲۱ گرم ۴۳ %
تریپتوفان ۰.۲۷ گرم ۱۰۰ %
ترئونین ۱.۰۶ گرم ۱۰۰ %
متیونین ۰.۷۲ گرم ۱۰۰ %
فنیل‌آلانین ۰.۹۵ گرم ۱۰۰ %
تیروزین ۰.۸۲ گرم ۱۰۰ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
انرژی ۱۳۵.۰۰ کیلو کالری ۹ %
آب ۶۸.۴۲ گرم ۲ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
کلسیم ۵۱.۰۰ میلی گرم ۵ %
پتاسیم ۳۶۸.۰۰ میلی گرم ۱۱ %
روی ۰.۶۲ میلی گرم ۶ %
آهن ۰.۶۸ میلی گرم ۹ %
منیزیم ۲۹.۰۰ میلی گرم ۷ %
فسفر ۲۳۷.۰۰ میلی گرم ۳۴ %
سدیم ۵۴.۰۰ میلی گرم ۴ %
مس ۰.۰۷ میلی گرم ۰ %
منگنز ۰.۰۵ میلی گرم ۲ %
سلنیوم ۴۶.۸۰ میکرو گرم ۸۵ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
چربی ها ۳.۵۰ گرم ۱۰۰ %
کلسترول ۶۷.۰۰ میلی گرم ۱۰۰ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه

گروه های غذایی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
گروه گوشت ۱.۰۰ واحد ۱۰۰ %

ماهی خوش گوشت(اسکاپ)، پخته در حرارت خشک

ماهی خوش گوشت(اسکاپ)، پخته در حرارت خشک از دسته گوشت ها است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۱۳۵.۰۰ کیلو کالری انرژی و ۰.۰۰ گرم کربوهیدرات و ۲۴.۲۱ گرم پروتئین و ۳.۵۰ گرم چربی است.


این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۴.۹۹ میلی گرم ویتامین ب۳( نیاسین) ۰.۸۷ میلی گرم ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۳۵ میلی گرم ویتامین ب۶ ۱۰۴.۰۰ IU ویتامین A ۰.۰۰ میکرو گرم ویتامین C ۰.۱۳ میلی گرم ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۱۲ میلی گرم ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۱.۶۲ میکرو گرم ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۱۷.۰۰ میکرو گرم ویتامین ب9 (فولات)

مواد معدنی این غذا چقدره؟

۵۱.۰۰ میلی گرم کلسیم ۳۶۸.۰۰ میلی گرم پتاسیم ۰.۶۲ میلی گرم روی ۰.۶۸ میلی گرم آهن ۲۹.۰۰ میلی گرم منیزیم ۲۳۷.۰۰ میلی گرم فسفر ۵۴.۰۰ میلی گرم سدیم ۰.۰۷ میلی گرم مس ۰.۰۵ میلی گرم منگنز ۴۶.۸۰ میکرو گرم سلنیوم

این غذا چقدر چربی داره؟

۳.۵۰ گرم چربی ها ۶۷.۰۰ میلی گرم کلسترول

این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۰.۰۰ گرم کربوهیدرات ها ۰.۰۰ گرم فیبر

۱.۰۰ واحد گروه گوشت

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از ماهی خوش گوشت(اسکاپ)، پخته در حرارت خشک حاوی ۱۳۵.۰۰ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۳۹ دقیقه دوچرخه سواری ، ۱۷ دقیقه دویدن ، ۶۸ دقیقه پیاده روی ، ۲۰ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم ماهی خوش گوشت(اسکاپ)، پخته در حرارت خشک رو بسوزونید

منبع : USDA