کالری و ارزش غذایی نان لواش


نان لواش کالری و ارزش غذایی نان لواش
نان لواش نان لواش
  • چرا؟ A
  • A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • C
  • C-
  • D+
  • D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم نان لواش : (kc) ۲۹۱.۰۰

پروتئین

8 g / 56 g (14%)

۸.۰۰ g / ۵۶ g ( ۱۴%)

چربی

0.7 g / 81.1 g (1%)

۰.۷۰ g / ۸۱.۱ g ( ۱%)

کربوهیدرات

64 g / 130 g (49%)

۶۴.۰۰ g / ۱۳۰ g ( ۴۹%)

انرژی

291 kc / 1474 kc (20%)

۲۹۱.۰۰ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۲۰%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم نان لواش را بسوزانم؟

معادل ۸۳ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۳۷ دقیقه
دویدن
معادل ۱۴۶ دقیقه
پیاده روی
معادل ۴۲ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی نان لواش

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۲۹۱.۰۰ - %
چربی کل ۰.۷۰ - %
    چربی اشباع شده ۰.۱۰ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۰.۰۰ - %
سدیم ۵۳۰.۰۰ ۳۵ %
کربوهیدرات کل ۶۴.۰۰ ۴۹ %
    فیبر رژیمی ۲.۳۰ - %
    قند ۰.۸۰ - %
پروتئین ۸.۰۰ ۱۴ %
ویتامین A ۰.۰۰ ۰ %
کلسیم ۳۳.۰۰ ۳ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۳۳.۰۰ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۳۷.۵ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۵۳۰.۰۰ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۲۲.۳ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲.۳۰ گرم فیبر می باشد میزان تاثیر (۲۱.۴ %)

مصرف فیبر به میزان کافی، احتمال بروز مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۸.۰۰ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۱۶.۳ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲.۳۶ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۰.۷ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۱۰ گرم اسیدهای چرب اشباع می باشد میزان تاثیر (۰.۷ %)

چربی‌های اشباع شده در طی یک فرآیند شیمیایی به نام هیدروژنه کردن Hydrogenation به وجود می‌آیند، فرآیندی که در آن هیدروژن به روغن اضافه شده و در دمای زیادی گرم می‌شود. این کار عمر مفید چربی را افزایش می‌دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۷۰ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۰.۶ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۸۰ گرم شکرها می باشد میزان تاثیر (۰.۳ %)

مضرات زیاده روی در مصرف این مغذی به قدری است که کاها از آن به اسم سفید یاد می شود.

ویتامین ها - موجود در نان لواش

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
ویتامین ب۳( نیاسین) ۴.۶۰ میلی گرم ۲۹ %
ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۳۶ میلی گرم ۳۰ %
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۴۰ میلی گرم ۳۱ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
آهن ۲.۳۶ میلی گرم ۳۰ %
کلسیم ۳۳.۰۰ میلی گرم ۳ %
سدیم ۵۳۰.۰۰ میلی گرم ۳۵ %
سدیم ۵۳۰.۰۰ میلی گرم ۳۵ %
کلسیم ۳۳.۰۰ میلی گرم ۳ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
پروتئین ۸.۰۰ گرم ۱۴ %
پروتئین ۸.۰۰ گرم ۱۴ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
چربی ها ۰.۷۰ گرم ۱۰۰ %
اسیدهای چرب اشباع ۰.۱۰ گرم ۱۰۰ %
چربی ها ۰.۷۰ گرم ۱۰۰ %
اسیدهای چرب اشباع ۰.۱۰ گرم ۱۰۰ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
کربوهیدرات ها ۶۴.۰۰ گرم ۴۹ %
فیبر ۲.۳۰ گرم ۱۰۰ %
شکرها ۰.۸۰ گرم ۱۰۰ %
کربوهیدرات ها ۶۴.۰۰ گرم ۴۹ %
فیبر ۲.۳۰ گرم ۱۰۰ %
شکرها ۰.۸۰ گرم ۱۰۰ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
آب ۲۴.۶۰ گرم ۱ %
انرژی ۲۹۱.۰۰ کیلو کالری ۲۰ %
انرژی ۲۹۱.۰۰ کیلو کالری ۲۰ %

نان لواش

نان لواش از دسته نان و غلات است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۲۹۱.۰۰ کیلو کالری انرژی و ۶۴.۰۰ گرم کربوهیدرات و ۸.۰۰ گرم پروتئین و ۰.۷۰ گرم چربی است.


مواد معدنی این غذا چقدره؟

۲.۳۶ میلی گرم آهن ۳۳.۰۰ میلی گرم کلسیم ۵۳۰.۰۰ میلی گرم سدیم ۵۳۰.۰۰ میلی گرم سدیم ۳۳.۰۰ میلی گرم کلسیم

این غذا چقدر چربی داره؟

۰.۷۰ گرم چربی ها ۰.۱۰ گرم اسیدهای چرب اشباع ۰.۰۰ گرم اسیدهای چرب ترانس ۰.۰۰ میلی گرم کلسترول ۰.۷۰ گرم چربی ها ۰.۱۰ گرم اسیدهای چرب اشباع ۰.۰۰ گرم اسیدهای چرب ترانس ۰.۰۰ میلی گرم کلسترول

این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۶۴.۰۰ گرم کربوهیدرات ها ۲.۳۰ گرم فیبر ۰.۸۰ گرم شکرها ۶۴.۰۰ گرم کربوهیدرات ها ۲.۳۰ گرم فیبر ۰.۸۰ گرم شکرها

این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۴.۶۰ میلی گرم ویتامین ب۳( نیاسین) ۰.۳۶ میلی گرم ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۴۰ میلی گرم ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین )

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از نان لواش حاوی ۲۹۱.۰۰ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۸۳ دقیقه دوچرخه سواری ، ۳۷ دقیقه دویدن ، ۱۴۶ دقیقه پیاده روی ، ۴۲ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم نان لواش رو بسوزونید

منبع : برچسب غذای روی کالا