کالری و ارزش غذایی کره بادام زمینی خامه ای(با امگا 3)


کره بادام زمینی خامه ای(با امگا 3) کالری و ارزش غذایی کره بادام زمینی خامه ای(با امگا 3)
کره بادام زمینی خامه ای(با امگا 3) کره بادام زمینی خامه ای(با امگا 3)
  • A
  • A-
  • B+
  • B
  • چرا؟ B-
  • C+
  • C
  • C-
  • D+
  • D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم کره بادام زمینی خامه ای(با امگا 3) : (kc) ۶۰۸.۰۰

پروتئین

24.47 g / 56 g (44%)

۲۴.۴۷ g / ۵۶ g ( ۴۴%)

چربی

54.17 g / 81.1 g (67%)

۵۴.۱۷ g / ۸۱.۱ g ( ۶۷%)

کربوهیدرات

17 g / 130 g (13%)

۱۷.۰۰ g / ۱۳۰ g ( ۱۳%)

انرژی

608 kc / 1474 kc (41%)

۶۰۸.۰۰ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۴۱%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم کره بادام زمینی خامه ای(با امگا 3) را بسوزانم؟

معادل ۱۷۴ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۷۷ دقیقه
دویدن
معادل ۳۰۴ دقیقه
پیاده روی
معادل ۸۸ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی کره بادام زمینی خامه ای(با امگا 3)

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۶۰۸.۰۰ - %
چربی کل ۵۴.۱۷ - %
    چربی اشباع شده ۹.۶۹ - %
    چربی ترانس ۰.۰۴ - %
کلسترول ۰.۰۰ - %
سدیم ۳۵۶.۰۰ ۲۴ %
کربوهیدرات کل ۱۷.۰۰ ۱۳ %
    فیبر رژیمی ۶.۱۰ - %
    قند ۳.۱۱ - %
پروتئین ۲۴.۴۷ ۴۴ %
ویتامین A ۰.۰۰ ۰ %
کلسیم ۴۵.۰۰ ۵ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۹.۶۹ گرم اسیدهای چرب اشباع می باشد میزان تاثیر (۲۳.۴ %)

چربی‌های اشباع شده در طی یک فرآیند شیمیایی به نام هیدروژنه کردن Hydrogenation به وجود می‌آیند، فرآیندی که در آن هیدروژن به روغن اضافه شده و در دمای زیادی گرم می‌شود. این کار عمر مفید چربی را افزایش می‌دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۶.۱۰ گرم فیبر می باشد میزان تاثیر (۱۹.۵ %)

مصرف فیبر به میزان کافی، احتمال بروز مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۴۵.۰۰ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۱۷.۶ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲۴.۴۷ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۱۷.۲ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۵۴.۱۷ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۱۶.۶ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۳۵۶.۰۰ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۵.۲ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۳.۱۱ گرم شکرها می باشد میزان تاثیر (۰.۴ %)

مضرات زیاده روی در مصرف این مغذی به قدری است که کاها از آن به اسم سفید یاد می شود.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱.۶۷ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۰.۲ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

ویتامین ها - موجود در کره بادام زمینی خامه ای(با امگا 3)

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
دلتا-توکوفرول ۰.۹۶ میلی گرم ۱۰۰ %
ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۰۶ میلی گرم ۵ %
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۰۹ میلی گرم ۷ %
بتا-توکوفرول ۰.۲۸ میلی گرم ۱۰۰ %
گاما-توکوفرول ۱۳.۴۴ میلی گرم ۱۰۰ %
ویتامین ب۳( نیاسین) ۱۲.۸۸ میلی گرم ۸۰ %
ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۸۷ میلی گرم ۱۷ %
ویتامین ب۶ ۰.۲۹ میلی گرم ۲۲ %
ویتامین ب ۴ (کولین) ۹۴.۵۰ میلی گرم ۱۷ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
منیزیم ۱۹۱.۰۰ میلی گرم ۴۸ %
فسفر ۴۲۶.۰۰ میلی گرم ۶۱ %
سدیم ۳۵۶.۰۰ میلی گرم ۲۴ %
مس ۰.۴۸ میلی گرم ۰ %
منگنز ۱.۸۵ میلی گرم ۸۰ %
آهن ۱.۶۷ میلی گرم ۲۱ %
کلسیم ۴۵.۰۰ میلی گرم ۵ %
پتاسیم ۷۸۰.۰۰ میلی گرم ۲۳ %
روی ۳.۰۸ میلی گرم ۲۸ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
پروتئین ۲۴.۴۷ گرم ۴۴ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
اسیدهای چرب ترانس ۰.۰۴ گرم ۱۰۰ %
اسیدهای چرب اشباع ۹.۶۹ گرم ۱۰۰ %
چربی ها ۵۴.۱۷ گرم ۱۰۰ %
امگا 6 ۳.۸۴ گرم ۲۳ %
امگا 3 ۲.۹۳ گرم ۱۰۰ %
چربی اشباع نشده یگانه ۳۶.۶۱ گرم ۱۰۰ %
چربی اشباع نشده چندگانه ۶.۹۵ گرم ۱۰۰ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
نشاسته ۳.۳۲ گرم ۱۰۰ %
فیبر ۶.۱۰ گرم ۱۰۰ %
کربوهیدرات ها ۱۷.۰۰ گرم ۱۳ %
شکرها ۳.۱۱ گرم ۱۰۰ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
انرژی ۶۰۸.۰۰ کیلو کالری ۴۱ %
آب ۰.۹۹ گرم ۰ %

گروه های غذایی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
گروه چربی ۱.۰۰ واحد ۱۰۰ %

کره بادام زمینی خامه ای(با امگا 3)

کره بادام زمینی خامه ای(با امگا 3) از دسته حبوبات و محصولات حبوبات است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۶۰۸.۰۰ کیلو کالری انرژی و ۱۷.۰۰ گرم کربوهیدرات و ۲۴.۴۷ گرم پروتئین و ۵۴.۱۷ گرم چربی است.


مواد معدنی این غذا چقدره؟

۱۹۱.۰۰ میلی گرم منیزیم ۴۲۶.۰۰ میلی گرم فسفر ۳۵۶.۰۰ میلی گرم سدیم ۰.۴۸ میلی گرم مس ۱.۸۵ میلی گرم منگنز ۱.۶۷ میلی گرم آهن ۴۵.۰۰ میلی گرم کلسیم ۷۸۰.۰۰ میلی گرم پتاسیم ۳.۰۸ میلی گرم روی

این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۰.۰۶ میلی گرم ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۰۹ میلی گرم ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۱۲.۸۸ میلی گرم ویتامین ب۳( نیاسین) ۰.۸۷ میلی گرم ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۲۹ میلی گرم ویتامین ب۶ ۹۴.۵۰ میلی گرم ویتامین ب ۴ (کولین)

این غذا چقدر چربی داره؟

۰.۰۴ گرم اسیدهای چرب ترانس ۹.۶۹ گرم اسیدهای چرب اشباع ۵۴.۱۷ گرم چربی ها ۰.۰۰ گرم گلوکز ۳.۸۴ گرم امگا 6 ۲.۹۳ گرم امگا 3 ۳۶.۶۱ گرم چربی اشباع نشده یگانه ۶.۹۵ گرم چربی اشباع نشده چندگانه

این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۳.۳۲ گرم نشاسته ۶.۱۰ گرم فیبر ۱۷.۰۰ گرم کربوهیدرات ها ۳.۱۱ گرم شکرها

۱.۰۰ واحد گروه چربی

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از کره بادام زمینی خامه ای(با امگا ۳) حاوی ۶۰۸.۰۰ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۱۷۴ دقیقه دوچرخه سواری ، ۷۷ دقیقه دویدن ، ۳۰۴ دقیقه پیاده روی ، ۸۸ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم کره بادام زمینی خامه ای(با امگا 3) رو بسوزونید

منبع : USDA