طرز تهیه پلو سبزیجات به روش مکزیکی


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


زهرا ساعدی

زهرا ساعدی

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۳۱

clapping

۰

cooking

۰

پلو سبزیجات به روش مکزیکی

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


پلو سبزیجات یا سبزیجات پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این پلوی خوشمزه نوعی قاطی پلو محسوب می شود که به صورت گیاهی تهیه می شود و در تهیه ان از هیچگونه گوشتی استفاده نمی شود.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۳۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۱۵۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه پلوی سبزیجات خوشرنگ و مجلسی ابتدا گوجه فرنگی ها را می شوییم و پوست می گیریم و رنده ریز می کنیم و کنار می گذاریم.پیاز را نیز پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله 2

در این مرحله فلفل دلمه ای و فلفل را می شوییم و کلاهک و هسته های آن ها را جدا می کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت مکعب های ریز خرد می کنیم.سیرها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و خرد می کنیم.

مرحله 3

سپس قابلمه ای را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم و پیاز ،سیرها را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک شوند و آنوقت رب گوجه فرنگی را می افزاییم و به مدت ۱ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله 4

بعد پوره گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و آویشن را به همراه فلفل سفید،کاری و نمک روی مواد می پاشیم و تفت می دهیم و درب قابلمه را می گذاریم تا با حرارت بسیار ملایم به مدت ۱۵ دقیقه مواد بپزند و آب پوره گوجه فرنگی تبخیر شود.

مرحله 5

در این مدت قارچ ها را پوست می گیریم و می شوییم و از وسط نصف می کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت ورقه های خرد می کنیم. سپس برنج را می شوییم و آب آن را خالی می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.

مرحله 6

سپس آب نیز متناسب با مقدار برنج بلافاصله اضافه می کنیم (مانند دم انداختن برنج) و مواد را هم می زنیم و روی قابلمه را با فویل می پوشانیم و بعد در قابلمه را می گذاریم تا به مدت 20 دقیقه برنج به خوبی بپزد.

مرحله 7

در این مدت تابه ای را روی حرارت قرار می دهیم و کره را داخل آن می اندازیم و قارچ ها ی خرد شده را اضافه می کنیم و کمی آویشن،فلفل،پودر سیر و نمک روی آن ها می پاشیم و مداوم به مدت 5 دقیقه قارچ ها را با ادویه ها تفت می دهیم.

مرحله 8

پس از آماده کردن قارچ های تفت داده را داخل بشقابی می ریزیم و هویج ها را با پوست کن تمیز می کنیم و می شوییم و از وسط نصف می کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد می کنیم و داخل همان تابه می ریزیم.

مرحله 9

سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی تفت می دهیم تا نرم شودو بعد فلفل دلمه ای های خرد شده را به همراه فلفل سبز به هویج می افزاییم و تفت می دهیم تا سبک شوند و آنوقت نخودفرنگی و ذرت ها را نیز اضافه می کنیم.

مرحله 10

در این مرحله ادویه کاری، آویشن، پاپریکا، فلفل سیاه و مقداری نمک روی مواد می پاشیم و همگی مواد را زیر و رو می کنیم تا طعم ادویه ها به خورد مواد برود و مدام تفت می دهیم تا سبزیجات نرم شوند.

مرحله 11

بعد از گذشت زمان پخت پلو سبزیجات را به همراه قارچ های تفت داده به آن اضافه می کنیم و خوب با پلو مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم تا 15 دقیقه دیگر پلو با سبزیجات و قارچ ها بپزد.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی پلو سبزیجات به روش مکزیکی

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۱۰.۷۲ - %
چربی کل ۲.۳۳ - %
    چربی اشباع شده ۰.۸۵ - %
    چربی ترانس ۰.۳۰ - %
کلسترول ۲.۱۵ - %
سدیم ۹۶.۶۲ ۶ %
کربوهیدرات کل ۲۰.۱۷ ۱۶ %
    فیبر رژیمی ۰.۹۶ - %
    قند ۱.۳۵ - %
پروتئین ۲.۳۲ ۴ %
ویتامین A ۴۶۶.۶۷ ۵۲ %
کلسیم ۱۲.۶۶ ۱ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.