طرز تهیه ته چین اسفناج با مرغ


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


نسرین کاردان

نسرین کاردان

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۳۱

clapping

۰

cooking

۰

ته چین اسفناج با مرغ

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


ته چین ها از جمله غذاهای سنتی ایرانی و محبوب هستند که با انواع و اقسام گوشت و مرغ و سبزیجات تهیه می شوند ، اما ترکیب اسفناج و مرغ بسیار خوشمزه می شود و شما می توانید از این ته چین برای مهمانی های خود استفاده کنید.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۱۲۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برای آماده سازی ته چین اسفناج با مرغ، ابتدا برنج را از چند ساعت قبل باید زمان دهیم تا خوب خیس بخورد. بنابراین برنج را به همراه ۸ پیمانه آب و ۱ قاشق غذا خوری نمک بر روی برنج بریزید و زمان بدهید تا برنج خیس بخورد.

مرحله 2

در این هنگام که برنج در حال خیس خوردن است، در یک قابلمه کمی روغن برزید و روی حرارت بگذارید و پیاز را به شکل نگینی خورد کنید و داخل قابلمه برزید تا به همراه روغن سرخ شود. سپس مرغ را به همراه برگ رزماری و ادویه های مورد نیازی که گفته شد به مرغ اضافه کنید و تفت دهید تا بوی ادویه ها بلند شود. سپس ۳ لیوان آب بر روی مرغ بریزید و زیر شعله را کم کنید تا مرغ بپزد.

مرحله 3

برگ های اسفناج را پاک کنید و خوب بشوئید. سپس آبکش کرده تا آب اضافی آن گرفته شود. می توانید اسفناج را جداگانه بخار پز کنید و یا اینکه در لابه لای برنج گذاشته و بخار پز شود تا خیلی ظاهر خود را از دست ندهد.

مرحله 4

برنجی که در این مدت خیس خورده را به همراه روغن نیمه جامد بر روی شعله قرار دهید تا آب برنج تمام شود. سپس آبکش کرده و به اندازه یک کاسه از برنج را بردارید و به همراه زعفران، تخم مرغ و همینطور ماست چکیده با هم مخلوط کنید. تا مایع ته چین شما آماده شود.

مرحله 5

در کف قابلمه مورد نظر کمی روغن مایع بریزید و مایه ته چین که آماده کرده اید را به کف قابلمه بریزید و با پشت قاشق پهن کنید. سپس برگ های اسفناج را بچینید و از تکه های مرغ آماده شده، بر روی برگ اسفناج بچیینید و دوباره برگ اسفناج را بر روی مرغ قرار دهید و برنج ساده را در آخر اضافه کنید و به درب قابلمه دم کش انداخته و بر روی قابلمه بگذارید و به مدت ۱ ساعت زمان دهید تا برنج دم بکشد.

مرحله 6

بعد از مدت پخت، برنج را با احتیاط در دیس برگردانید و با زرشک به دلخواه تزئین کنید و به همراه چاشنی مورد نظر نوش جان فرمائید.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی ته چین اسفناج با مرغ

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۲۷.۰۷ - %
چربی کل ۲.۶۰ - %
    چربی اشباع شده ۰.۷۵ - %
    چربی ترانس ۰.۱۷ - %
کلسترول ۲۶.۳۷ - %
سدیم ۱۱۲.۶۳ ۸ %
کربوهیدرات کل ۲۰.۱۰ ۱۵ %
    فیبر رژیمی ۰.۵۹ - %
    قند ۰.۱۴ - %
پروتئین ۵.۲۳ ۹ %
ویتامین A ۱۰۵۸.۵۶ ۱۱۸ %
کلسیم ۲۲.۴۱ ۲ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.