رشته پلو

رشته پلو

رشته پلو از غذاهای ایرانی است که همراه با سایر غذاها سرو می شود. رشته پلو را می توان همراه با قیمه ، مرغ و ... سرو کرد. ...

به این غذا امتیاز دهید

مدت زمان آماده‌سازی مواد اولیه:

۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت:

۶۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای:

۵ نفر

اطلاعات کامل ارزش غذایی رشته پلو

مراحل آماده‌سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه رشته پلو مجلسی ابتدا برنج را پس از شستشو داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس یک قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم و به اندازه ای آب روی برنج می گیریم که سطح آب دو بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد.

مرحله 2

اجازه می دهیم برنج در همین حالت ۲ ساعت خیس بخورد. در ادامه یک قابلمه مناسب را نصف آب پر می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم، سپس یک قاشق چایخوری نمک به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 3

پس از اینکه آب به جوش امد برنج خیس خورد را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس رشته پلویی را خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. حالا حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا برنج و رشته پلویی نرم شوند، سپس آنها را آبکشی می کنیم.

مرحله 4

حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل آن می ریزیم. پس از اینکه روغن داغ شد سیب زمینی را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و کف قابلمه به عنوان ته دیگ می چینیم، سپس برنج و رشته پلویی آبکش شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 5

حالا یک قاشق غذاخوری روغن روی برنج می ریزیم، سپس زعفران دم کرده را روی برنج به صورت پخش می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا برنج به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد.