طرز تهیه خوراک مرغ


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


زهرا ساعدی

زهرا ساعدی

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۳۱

clapping

۰

cooking

۰

خوراک مرغ

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


خوراک مرغ یکی از غذاهای ساده‌ای است که با سینه مرغ تهیه می‌شود. برای تهیه این غذا به زمان زیادی احتیاج ندارید و خیلی سریع می‌توانید یک غذای خوشمزه و مغذی را تهیه کنید.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۱۲۷ دقیقه

مدت زمان پخت
۹۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه خوراک مرغ خوشمزه ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم، سپس درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم. در ادامه روغن زیتون، سرکه، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و ادویه کاری را به سینه مرغ اضافه می کنیم.

مرحله 2

برای تهیه خوراک مرغ خوشمزه ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم، سپس درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم. در ادامه روغن زیتون، سرکه، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و ادویه کاری را به سینه مرغ اضافه می کنیم.

مرحله 3

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه فلفل دلمه ای های رنگی را می شوییم، سپس دانه های آن را خارج می کنیم و به صورت نواری پهن خرد می کنیم.

مرحله 4

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی درشت خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم، سپس گوجه فرنگی را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم و هر قسمت را به ۳ قسمت یکسان برش می زنیم.

مرحله 5

در این مرحله سبزیجات خرد شده را روی سینی فر به صورت پخش می ریزیم، سپس مقداری روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه روی سبزیجات ریخته و آن ها را خوب ماساژ می دهیم تا سبزیجات به ادویه و روغن زیتون آغشته شوند.

مرحله 6

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و نرم شوند. پس از گذشت این زمان سبزیجات را از فر خارج می کنیم، سپس درون غذاساز یا بلندر می ریزیم.

مرحله 7

در این مرحله خامه صبحانه را به همراه شیر درون بلندر یا غذا ساز می ریزیم، سپس مواد را با هم مخلوط یا میکس می کنیم تا پوره شود. در ادامه پوره سبزیجات را از صافی رد می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شود.

مرحله 8

حالا سینه مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس مقداری کره یا روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم روغن کاملا داغ یا کره ذوب شود. در ادامه سینه مرغ را درون تابه می ریزیم.

مرحله 9

در این مرحله سینه های مرغ را تفت می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ بدهد، سپس پوره سبزیجات را روی سینه های مرغ می ریزیم. در ادامه حرارت را زیاد کرده و مخلوط می کنیم زمانی که سس جوش آمد، حرارت را ملایم می کنیم.

مرحله 10

در نهایت درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم خوراک مرغ به مدت ۳۰ دقیقه کاملا بپزد. در ادامه زمانی که خوراک مرغ غلیظ شد از روی حرارت بر می داریم، سپس به سلیقه خود همراه با برنج یا نان سرو می کنیم.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی خوراک مرغ

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۵۰.۷۱ - %
چربی کل ۳.۰۶ - %
    چربی اشباع شده ۰.۸۵ - %
    چربی ترانس ۰.۰۱ - %
کلسترول ۷۶.۴۷ - %
سدیم ۶۶.۷۸ ۴ %
کربوهیدرات کل ۰.۰۶ ۰ %
    فیبر رژیمی ۰.۰۰ - %
    قند ۰.۰۲ - %
پروتئین ۲۸.۷۹ ۵۱ %
ویتامین A ۱۹.۹۸ ۲ %
کلسیم ۱۳.۲۲ ۱ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.