طرز تهیه قارچ پلو


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


زهرا ساعدی

زهرا ساعدی

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

clapping

۰

cooking

۰

قارچ پلو

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


قارچ پلو یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین پلوها است، پلو با قارچ به دلیل اینکه قارچ فراوانی در خود دارد سرشار از ارزش غذایی می باشد، این پلو خوشمزه و در عین حال ساده بسیار راحت تهیه می شود و مناسب روزهای است که شما فرصت کافی برای تهیه غذا ندارید.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۱۲۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه قارچ پلو مجلسی ابتدا برنج را نسبت به نوع ان بین ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت با ۱ قاشق چایخوری نمک و آب ولرم می خیسانیم. در ادامه سینه مرغ را به صورت تکه های کوچک مانند گوشت خورشتی خرد می کنیم.

مرحله 2

در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید، سپس مرغ های خرد شده را داخل آب جوش می ریزیم و اجازه می دهیم چند دقیقه بجوشند. حالا کف های روی آب جوش را می گیریم.

مرحله 3

پس از اینکه کف های روی آب جوش را گرفتیم، یکی از پیارها را به همراه مقداری نمکف فلفل سیاه و زردچوبه داخل قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ به طور کامل بپزد. حالا قارچ ها را به صورت نگینی یا اسلایس شده خرد می کنیم.

مرحله 4

یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع اضافه می کنیم. در ادامه قارچ های خرد شده را به همراه آب لیمو ترش به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا قارچ ها آب بیندازند و آب اضافی شان کشیده شود.

مرحله 5

در این مرحله فلفل دلمه ای را به صورت نواری خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. پس از اینکه فلفل دلمه ای به خوبی نرم شد، مرغ پخته شده را نیز اضافه می کنیم و با هم چند دقیقه تفت می دهیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله 6

حالا تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم ور وی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. در ادامه ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع و ۱ قاشق غذاخوری نمک به آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله 7

در ادامه برنج خیسانده شده را به آب جوش اضافه می کنیم و به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا پخت اولیه برنج انجام شود. زمانی که دانه های برنج کاملا نرم شوند و مغزشان گیر داشته باشد باشد برنج را آبکشی کنیم.

مرحله 8

در این مرحله قابلمه ای که برای پخت قارچ پلو در نظر گرفته ایم را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع اضافه می کنیم. در ادامه برای ته دیگ به سلیقه خود از سیب زمینی اسلایس شده یا نان لواش استفاده می کنیم.

مرحله 9

حالا روی ته دیگ را برنج می پوشانیم، سپس یک لایه از مخلوط قارچ و مرغ روی برنج می ریزیم. به همین ترتیب مواد را به صورت لایه لایه داخل قابلمه می ریزیم، سپس زعفران دم کرده را به صورت پخش روی برنج می ریزیم.

مرحله 10

در این مرحله درب قابلمه را می گذاریم تا برنج به مدت یک ساعت دم بکشد. پس از اینکه برنج به خوبی دم کشید، آنرا با دیگر مواد داخل قابلمه مخلوط می کنیم، سپس در دیس می کشیم و با قارچ و مرغ تزیین می کنیم.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی قارچ پلو

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۱۷.۵۳ - %
چربی کل ۱.۶۵ - %
    چربی اشباع شده ۰.۳۴ - %
    چربی ترانس ۰.۱۷ - %
کلسترول ۵.۸۸ - %
سدیم ۱۰۰.۰۶ ۷ %
کربوهیدرات کل ۲۰.۸۷ ۱۶ %
    فیبر رژیمی ۰.۶۷ - %
    قند ۰.۴۷ - %
پروتئین ۴.۳۹ ۸ %
ویتامین A ۲.۸۶ ۰ %
کلسیم ۱۰.۴۹ ۱ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.