قلیه میگو

قلیه میگو

قلیه میگو ، از خوش طعم ترین غذاهای جنوب کشورمان است که در واقع یک خورشت خوشمزه است که از میگو تهیه شده و به همراه سبزیجاتی مانند گشنیز و شنبلیله و دیگر ادویه جات طعم دار شده است. ...

به این غذا امتیاز دهید

مدت زمان آماده‌سازی مواد اولیه:

۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت:

۱۲۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای:

۲ نفر

اطلاعات کامل ارزش غذایی قلیه میگو

مراحل آماده‌سازی و پخت

مرحله 1

ابتدا یکی از پیازها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز طلایی شود، سپس کمی زردچوبه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند.

مرحله 2

در ادامه میگوهای پاک شده را به همراه مقداری زنجبیلف ادویه ماهی و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و حدود دو سه دقیقه مواد را تفت می دهیم تا میگوها کمی سرخ شوند، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله 3

در این مرحله پیاز باقیمانده را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک قابلمه مناسب کمی تفت می دهیم تا پیاز سبک شود، در ادامه سیرها را له می کنیم و اضافه می کنیم و در حدی تفت می دهیم که بوی عطر سیرها بلند شود.

مرحله 4

حالا گشنیز و شنبلیله خرد شده را اضافه می کنیم و در حدی تفت می دهیم که رنگ سبزیجات تغییر کند و آب موجود در تابه تبخیر شود، سپس مقداری ادویه اضافه می کنیم و در حدی که سبزیجات و ادویه ها مخلوط شوند تفت می دهیم.

مرحله 5

در این مرحله تمرهندی را با ۲ و نیم لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و خوب هم می زنیم تا تمرهندی در آب جوش حل شود، سپس آب تمرهندی را صاف می کنیم و به قابلمه حاوی سبزیجات اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم.

مرحله 6

حالا باید صبر کنیم تا قلیه جا بیفتد. در ۱۰ دقیقه پایانی پخت قلیه رب گوجه فرنگی را به صورت جداگانه سرخ می کنیم و به همراه میگوها به قابلمه اضافه می کنیم. در آخر پس از اینکه قلیه میگو امده شد آنرا به همراه برنج سرو می کنیم.