طرز تهیه سالاد بادمجان


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


هایده ابراهیم زاده

هایده ابراهیم زاده

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

clapping

۰

cooking

۰

سالاد بادمجان

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


سالاد ها انواع مختلف دارند. بعضی از سالاد ها با توجه به محتویات آن، می تواند به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی مورد استفاده قرار گیرد. یکی از این نوع سالاد ها، سالاد بادمجان است که از بادمجان سرخ شده، سیب زمینی، سینه مرغ و سبزیجات دیگر تهیه می شود.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۴۵ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه سالاد بادمجان مجلسی ابتدا دو عدد از بادمجان ها را شسته و با پوست به صورت حلقه حلقه برش می زنیم. در ادامه برای گرفتن تلخی بادمجان ها آنها را درون آب نمک قرار می دهیم. سپس آبکشی کرده و با دستمال خشک می کنیم.

مرحله 2

یک تابه بر می داریم و کمی روغن درون آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. سپس حلقه های بادمجان را در روغن سرخ می کنیم. فقط زیاد نباید سرخ شود و بافتش سفت و برشته شود. دو عدد بادمجان باقی مانده را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله 3

سپس درون تابه با کمی روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه سینه مرغ را خرد می کنیم. سپس یک تابه با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله 4

سپس درون تابه ای که روغن آن داغ شده است، تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سینه های مرغ را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. سپس نمک و ادویه را اضافه می کنیم تا تفت بخورد. یک چهارم لیوان آب به تابه اضافه می کنیم و می گذاریم تا بپزد.

مرحله 5

وقتی مرغ ها پخته شد و آب آن کشیده شد، از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد. سیب زمینی ها را شسته و با کمی آب می پزیم. سپس آب آن را خارج کرده و پوست می گیریم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله 6

در این مرحله یک کاسه برداشته و سیب زمینی پخته را با سینه مرغ پخته شده و بادمجان نگینی سرخ شده مخلوط می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای ها را هم شسته و نگینی ریز خرد می کنیم و به مخلوط دیگر مواد اضافه می کنیم.

مرحله 7

سپس خیار شور خرد شده، جعفری تازه خرد شده و گردوی خرد شده را به آن اضافه می کنیم و به آرامی مواد را با هم مخلوط می کنیم. سس مایونز را اضافه کرده و نمک و فلفل را هم به آن اضافه می کنیم و مجددا خوب هم می زنیم تا حدی که مواد له نشود و آبکی نشود.

مرحله 8

قالب های تک نفره را سلفون می کشیم. بادمجان های ورقه ای را داخل قالب می چینیم. سپس مواد سالاد را داخل قالب پر می کنیم و با پشت قاشق کمی فشار می دهیم و درون یخچال می گذاریم تا استراحت کند و مزه ها به خورد هم برود.

مرحله 9

بعد از ۴ تا ۶ ساعت، قالب ها را در ظرف سرو مناسب بر می گردانیم و سلفون را به راحتی از آن جدا می کنیم. سالاد قالبی بادمجان ما حاضر است و می توان در کنار غذا یا به تنهایی سرو نمود. این سالاد را ماندد سالاد الویه می توانیم به صورت غذای کامل سرو کنیم.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی سالاد بادمجان

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۲۸.۲۵ - %
چربی کل ۷.۷۳ - %
    چربی اشباع شده ۰.۵۳ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۱۶.۸۹ - %
سدیم ۲۲۳.۸۵ ۱۵ %
کربوهیدرات کل ۹.۲۷ ۷ %
    فیبر رژیمی ۰.۷۵ - %
    قند ۰.۷۳ - %
پروتئین ۵.۸۳ ۱۰ %
ویتامین A ۱۱۵.۳۸ ۱۳ %
کلسیم ۶.۴۱ ۱ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.