طرز تهیه سالاد سزار با مرغ


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


سمیرا محمدی

سمیرا محمدی

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

clapping

۰

cooking

۰

سالاد سزار با مرغ

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


سالاد سزار یکی از انواع سالادهای محبوب و پرطرفدار در سراسر جهانی است که با رسپی های بسیار متنوعی تهیه می شود.این سالاد خوشمزه را می توانید با سلیقه خود با مرغ گریل شده یا مرغ سوخاری درست کنید

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۲۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۵۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

اولین کار اماده کردن فیله های مرغ می باشد. شما می توانید به سه روش فیله های مرغ را برای سالاد سزار آماده کنید؛ روش اول گریل کردن فیله های مرغ ، روش دوم آبپز کردن فیله های مرغ و روش سوم سوخاری کردن فیله های مرغ است.

مرحله 2

به انتخاب خود می توانید یکی از روش های اماده کردن فیله های مرغ را انجام دهید و تا اماده شدن مواد سالاد فیله های مرغ را کنار بگذارید. در مرحله دوم سس سالاد را آماده می کنیم، برای این منظور یکی از سیرها را پوست گرفته و با رنده ریز داخل یک کاسه مناسب رنده می کنیم.

مرحله 3

در ادامه سس مایونز را به همراه سس خردل و ۲ قاشق غذاخوری از پنیر پارمیزان به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه آب لیمو ترش را گرفته و به مواد سس اضافه کنید. در پایان مقداری نمک و فلفل سیاه به سس اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا سس یکدست شود.

مرحله 4

پس از اینکه سس آماده شد آنرا در یخچال قرار می دهیم. روغن زیتون را داخل یک تابه مناسب می ریزیم و سیر باقیمانده را رنده کرده و به روغن زیتون اضافه می کنیم. سیر را کمی تفت می دهیم تا نرم شود سپس نان های تست را به شکل مکعب های کوچک برش می زنیم و سیر اضافه می کنیم.

مرحله 5

نان تست را کمی تفت می دهیم تا طعم دار و برشته شود سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.در مرحله آخر کاهو را به سلیقه خود خرد می کنیم و داخل ظرف سالاد می ریزیم. در ادامه تکه های نان تست و فیله های مرغ را هم اضافه می کنیم.

مرحله 6

در آخر هم سس سالاد را روی مواد می ریزیم و با مواد به خوبی ترکیب می کنیم، سپس روی سالاد را با مغز گردوی خرد شده و پنیر پارمیزان تازه تزیین می کنیم. برای زیباتر شدن سالاد می توانید از زیتون ، ذرت کنسروی و گوجه گیلاسی هم استفاده کنید.

نکات و یادداشت ها

در صورتی که مایلید این سالاد خوشمزه را به صورت رژیمی درست کنید کافیست چند نکته را رعایت کنید. ابتدا اینکه فیله های مرغ را حتما به صورت کبابی ، آبپز یا گریل شده طبخ کنید زیرا سرخ کردن یا سوخاری کردن فیله های مرغ کالری سالاد را به طور قابل ملاحظه ای بالا می برد. نکته بعدی هم اینکه سس مایونز دارای کالری بالایی می باشد و می توانید به جای استفاده از سس مایونز از ترکیب روغن زیتون ، آب لیمو ترش یا سرکه بالزامیک برای طعم دهی به سالاد خود استفاده کنید.
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی سالاد سزار با مرغ

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۴۸.۸۶ - %
چربی کل ۸.۳۵ - %
    چربی اشباع شده ۱.۷۹ - %
    چربی ترانس ۰.۰۲ - %
کلسترول ۵۶.۳۶ - %
سدیم ۱۰۷.۱۶ ۷ %
کربوهیدرات کل ۲.۹۶ ۲ %
    فیبر رژیمی ۰.۹۱ - %
    قند ۰.۹۲ - %
پروتئین ۱۶.۰۹ ۲۹ %
ویتامین A ۳۴۴۶.۵۴ ۳۸۳ %
کلسیم ۳۳.۹۲ ۳ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.