طرز تهیه املت گوجه فرنگی


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


هایده ابراهیم زاده

هایده ابراهیم زاده

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۶

clapping

۰

cooking

۰

املت گوجه فرنگی

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


املت گوجه فرنگی یکی از انواع املت های پر طرفدار ایرانی است که به خاطر محبوبیت زیادش در قهوه خانه ها هم سرو می شود. این املت خوشمزه در گذشته فقط از ترکیب تخم مرغ و گوجه فرنگی به همراه ادویه تهیه می شده است، اما امروزه در بعضی رستوران ها موادی مانند پیاز، فلفل دلمه ای و قارچ را نیز به این املت اضافه کرده اند. البته همچنان روش تهیه این املت به صورت سنتی از طرفداران خاص خودش برخوردا است.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۵ دقیقه

مدت زمان پخت
۱۵ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

اگر املت گوجه فرنگی را بدون پیاز درست می کنید توصیه می کنیم فقط یک بار املت را با پیاز درست کنید تا متوجه تفاوت طعمش شوید. ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم.

مرحله 2

پس از اینکه پیاز سبک شد، مقداری ادویه ( ادویه کاری، زردچوبه و .) به پیاز اضافه می کنیم و پس از کمی تفت دادن، پوست گوجه فرنگی ها را می گیریم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به تابه حاوی پیاز اضافه می کنیم.

مرحله 3

گوجه فرنگی را کمی تفت می دهیم سپس درب تابه را می گذاریم تا گوجه فرنگی ها آب بیندازند. اگر با حرارت بالا گوجه فرنگی ها را سرخ کنید نیازی نیست درب تابه را بگذارید چون خیلی سریع آب اضافی شان تبخیر می شود.

مرحله 4

اگر تمایل دارید از فلفل دلمه ای هم در املت خود استفاده کنید، آنرا به صورت نگینی خرد و به تابه اضافه کنید. در این مرحله باید گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای تا حدی که کاملا نرم و پخته شوند و روغن بیندازند تفت دهیم.

مرحله 5

حالا نوبت اضافه کردن تخم مرغ ها می باشد. می توانیم تخم مرغ ها در یک کاسه بشکنیم و مخلوط کنیم سپس به صورت یکبار به تابه اضافه کنیم یا اینکه تک به تک بشکنیم و به تابه اضافه کنیم. تخم مرغ ها را که اضافه کردیم آویشن را نیز اضافه می کنیم.

مرحله 6

در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و به صورت متداوم مواد را هم می زنیم تا تخم مرغ ها سفت شود و به طور کامل بپزند. پس زا اینکه املت آماده شد آنرا به همراه نان بربری یا نان سنگک تازه سرو می کنیم.

نکات و یادداشت ها

اولین نکته در مورد نانی که می خواهید در کنار املت سرو کنید این است که در صورت امکان نان تازه و داغ باشد. نکته دیگر این است که املت را بهتر است با نان بربری سرو کنید. با آموزش زیر می توانید نان بربری سنتی را در منزل درست کنید.
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی املت گوجه فرنگی

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۵۰.۸۸ - %
چربی کل ۳.۰۴ - %
    چربی اشباع شده ۰.۶۷ - %
    چربی ترانس ۰.۱۱ - %
کلسترول ۴۸.۵۰ - %
سدیم ۱۱۰.۸۲ ۷ %
کربوهیدرات کل ۴.۰۵ ۳ %
    فیبر رژیمی ۰.۷۱ - %
    قند ۲.۲۱ - %
پروتئین ۲.۴۵ ۴ %
ویتامین A ۳۷۷.۹۲ ۴۲ %
کلسیم ۱۶.۹۷ ۲ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.