بوریتو (بورک) گوشت و لوبیا

بوریتو (بورک) گوشت و لوبیا

بوریتو یه غذای مکزیکیه که برای تهیه اون، مواد مورد نظر رو در نان تورتیلا می‌پیچن. در اینجا این غذای آسان و خوشمزه رو با ترکیب گوشت و لوبیا آماده می کنیم. ...

به این غذا امتیاز دهید

مدت زمان آماده‌سازی مواد اولیه:

۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت:

۴۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای:

۱۲ نفر

اطلاعات کامل ارزش غذایی بوریتو (بورک) گوشت و لوبیا

مراحل آماده‌سازی و پخت

مرحله 1

پیاز رو پوست بگیرید و ریز خرد کنید. از قبل فر رو با حرارت ۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.

مرحله 2

در ماهیتابه بزرگی روی حرارت متوسط، پیاز رو تا نرم بشه، بپزید. گوشت رو اضافه کنید و تا مغزپخت بشه، بپزید. پودر زیره، فلفل چیلی و اورگانو رو به همراه نمک اضافه کنید و مواد رو هم بزنید. دو سوم سس گوجه مکزیکی رو اضافه کنید و بذارید مواد برای ۵ دقیقه قل بزنه. اگه ترکیب خیلی غلیظ شد، کمی آب به اون اضافه کنید.

مرحله 3

در این میان پوره لوبیا رو در قابلمه‌ای روی حرارت متوسط رو به پایین گرم کنید. پنیر رو به اون اضافه کنید و مواد رو هم بزنید تا پنیر آب بشه. قابلمه رو از روی حرارت بردارید.

مرحله 4

برای آماده کردن بوریتوها، نان‌ها رو برای ۱ دقیقه در مایکروفر گرم کنید. مقداری از ترکیب پوره لوبیا روی هر نان‌ها بمالید، مقداری از ترکیب گوشت روی اون‌ها بذارید. گوشه‌های نان‌ها رو از ۲ طرف به داخل برگردونید و بعد نان‌ها رو از یک طرف بپیچید. بوریتوهای آماده شده رو در قالب بچینید، روی اون‌ها رو با فویل آلومینیومی بپوشونید و در فر گرم نگه دارید.

مرحله 5

برای سرو یک سوم سس گوجه باقیمانده رو روی بوریتوها بریزید، کمی پنیر چدار روی اون ها پخش کنید و تا پنیر آب بشه در فر بذارید .برگ های گشنیز رو روی بوریتوها بریزید و اون‌ها رو فورا سرو کنید.