سوپ ذرت و مرغ

سوپ ذرت و مرغ

اگر یکبار سوپ ذرت رستورانی را امتحان کرده باشید، امکان ندارد دوباره آن را هوس نکنید. این سوپ با ذرت، مرغ، شیر و سیب‌زمینی درست می‌شود و بافتی غلیظ و خامه‌ای دارد. اگر به دنبال یک سوپ خوشمزه و مجلسی هستید،‌ حتما طرز تهیه سوپ مرغ و ذرت را بخوانید. ...

به این غذا امتیاز دهید

مدت زمان آماده‌سازی مواد اولیه:

۱۵ دقیقه

مدت زمان پخت:

۳۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای:

۶ نفر

اطلاعات کامل ارزش غذایی سوپ ذرت و مرغ

مراحل آماده‌سازی و پخت

مرحله 1

سینه مرغ را مکعبی خرد کنید. در یک قابلمه کمی روغن زیتون بریزید و آن را روی شعله متوسط قرار دهید. مرغ را به همراه کمی نمک، اضافه کنید و تفت بدهید تا بپزد. این کار حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه زمان خواهد برد. سپس آنها را در بشقابی کشیده و کنار بگذارید.

مرحله 2

کره را در تابه بریزید تا ذوب شود. سیب‌زمینی، پیاز، نمک و فلفل سیاه را در تابه بریزید و حدود ۵ دقیقه تفت دهید تا کمی نرم شوند. سیر، رزماری و فلفل قرمز را به آنها اضافه کنید.

مرحله 3

ذرت را به تابه اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تمام مواد را تفت بدهید تا ذرت‌ها هم نرم شوند. ۲ پیمانه آب مرغ را روی مواد ریخته و حرارت را کمی بیشتر کنید تا به جوش بیاید. پس از رسیدن به نقطه جوش، حرارت را کم کنید و در قابلمه را ببندید.

مرحله 4

پس از آنکه سیب‌زمینی‌ها و ذرت کاملا پختند، آنها را از روی شعله بردارید. کمی صبر کنید تا سوپ از حرارت بیافتد، سپس با یک گوشتکوب برقی یا مخلوط‌کن آنها را پوره کنید.

مرحله 5

نشاسته ذرت را در شیر سرد حل کنید. مخلوط سیب‌زمینی، ذرت و آب مرغ (عصاره مرغ) را پس از پوره کردن به قابلمه برگردانید و روی شعله متوسط قرار دهید. ترکیب نشاسته و شیر را در آن بریزید و هم بزنید تا سوپ غلیظ شود.

مرحله 6

فلفل دلمه،‌ ماست یونانی و قطعات مرغ را به سوپ اضافه کنید و چند دقیقه هم بزنید تا مرغ‌ها گرم شوند. سپس در ظرف سرو بریزید. سوپ ذرت و مرغ را با پیازچه خردشده تزئین و نوش جان کنید.