طرز تهیه سوپ کرفس


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


زهرا ساعدی

زهرا ساعدی

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۶

clapping

۰

cooking

۰

سوپ کرفس

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


سوپ کرفس از جمله سوپ هایی محسوب می شود که علاوه بر اینکه به صورت مجلسی تهیه می شود، با تغییر مواد لازم، می توان آنرا به صورت کاملا رژیمی نیز درست کرد.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۴۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه سوپ کرفس خوشمزه ابتدای کار پوست ۱ عدد سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. در ادامه پیازچه را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله 2

حالا کرفس را می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم و درون قابلمه می ریزیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شویم و به ۴ قسمت تقسیم می کنیم، سپس درون قابلمه حاوی سیب زمینی و کرفس می ریزیم.

مرحله 3

در این مرحله پیازچه را به صورت ریز خرد می کنیم و درون قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه آب را به همراه نمک و فلفل سیاه درون قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.

مرحله 4

حالا زمانی که آب جوش آمد حرارت را ملایم می کنیم، سپس اجازه می دهیم سبزیجات درون قابلمه کاملا پخته شود. در ادامه پوست سیب زمینی باقی مانده را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله 5

در این مرحله سیب زمینی نگینی را به همراه کره و شیر درون یک قابلمه جداگانه می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم سیب زمینی کاملا بپزد. زمانی که سبزیجات کاملا پخته شد حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله 6

حالا با استفاده از گوشت کوب برقی یا غذاساز مخلوط سبزیجات را کاملا پوره می کنیم. در ادامه پوره سبزیجات را به مخلوط سیب زمینی و شیر اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم بماند.

مرحله 7

در این مرحله پس از گذشت این زمان خامه صبحانه را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مقداری از سوپ روی خامه می ریزیم و مخلوط می کنیم تا خامه هم دمای سوپ شده، سپس یکدست شود. حالا خامه را درون سوپ می ریزیم.

مرحله 8

پس از اینکه سوپ یکدست شد آن را از روی حرارت بر می داریم. توجه داشته باشید بلافاصله بعد از اضافه کردن خامه سوپ نباید جوش بزند. در آخر سوپ را از روی حرارت بر می داریم و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس با لیمو ترش سرو می کنیم. نوش جان.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی سوپ کرفس

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۸۱.۷۱ - %
چربی کل ۴.۶۳ - %
    چربی اشباع شده ۲.۶۲ - %
    چربی ترانس ۰.۰۹ - %
کلسترول ۱۴.۴۱ - %
سدیم ۱۰۹.۷۸ ۷ %
کربوهیدرات کل ۸.۰۴ ۶ %
    فیبر رژیمی ۰.۶۵ - %
    قند ۳.۵۹ - %
پروتئین ۲.۴۷ ۴ %
ویتامین A ۱۹۴.۸۰ ۲۲ %
کلسیم ۷۷.۰۱ ۸ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.