طرز تهیه سوپ کلم بروکلی


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


هایده ابراهیم زاده

هایده ابراهیم زاده

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

clapping

۰

cooking

۰

سوپ کلم بروکلی

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


سوپ کلم بروکلی یکی از انواع سوپ مقوی و فوق العاده خوشمزه و متفاوت برای روزهای سرده. سوپ بروکلی علاوه بر اینکه در کاهش وزن تاثیرگذاره ، سیستم ایمنی بدن رو هم تقویت کرده و از سرماخوردگی پیشگیری می کنه.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۴۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه سوپ کلم بروکلی خوشمزه ابتدای کار تره فرنگی را می شوییم، سپس به صورت حلقه ای ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع و کره درون آن اضافه می کنیم.

مرحله 2

حالا اجازه می دهیم کره ذوب شده و روغن داغ شود، سپس تره فرنگی را درون قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا نرم شود. در ادامه آرد نودل را درون قابلمه حاوی تره فرنگی می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آرد نول گرفته شود.

مرحله 3

در این مرحله استاک مرغ را درون یک قابلمه جداگانه می ریزیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا به نقطه جوش برسد. در ادامه زمانی که استاک مرغ جوش آمد آن را به تدریج به قابلمه حاوی آرد و تره فرنگی اضافه می کنیم.

مرحله 4

حالا آرد را مرتبا هم می زنیم تا گلوله نشود. در ادامه کلم بروکلی را به تکه های متوسط تقسیم می کنیم، سپس می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم. در ادامه نمک را به همراه فلفل سیاه، جوز هندی و کلم بروکلی درون سوپ می ریزیم.

مرحله 5

در این مرحله درب قابلمه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم سوپ کلم بروکلی به مدت ۱ ساعت روی حرارت ملایم بماند تا کاملا بپزد و جا بیوفتد. در ادامه پس از گذشت این زمان سوپ کلم بروکلی را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله 6

حالا اجازه می دهیم سوپ کلم بروکلی به مدت ۳۰ دقیقه کاملا خنک شود. پس از گذشت این مدت زمانی که سوپ کاملا خنک شد، آن را درون غذاساز می ریزیم، سپس میکس می کنیم تا سوپ به حالت پوره تبدیل شود.

مرحله 7

در این مرحله پوره سوپ کلم بروکلی را مجددا درون قابلمه بر می گردانیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم گرم شود و به تدریج شیر را درون سوپ می ریزیم و به صورت مدام هم می زنیم.

مرحله 8

حالا اجازه می دهیم سوپ کاملا داغ شود، سپس از روی حرارت بر می داریم و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در ادامه فلفل دلمه ای قرمز را می شوییم، سپس قسمت های اضافی آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله 9

در نهایت مقداری خامه روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم تا کمی روان شود، سپس خامه را به همراه فلفل دلمه ای قرمز به صورت پخش روی سوپ می ریزیم و به همراه لیمو ترش تازه سرو می کنیم. نوش جان.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی سوپ کلم بروکلی

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۸۳.۹۶ - %
چربی کل ۵.۵۲ - %
    چربی اشباع شده ۲.۱۳ - %
    چربی ترانس ۰.۴۶ - %
کلسترول ۹.۵۵ - %
سدیم ۸۸.۱۵ ۶ %
کربوهیدرات کل ۷.۰۷ ۵ %
    فیبر رژیمی ۱.۰۷ - %
    قند ۱.۳۲ - %
پروتئین ۳.۰۸ ۶ %
ویتامین A ۵۱۳.۹۸ ۵۷ %
کلسیم ۳۴.۳۶ ۳ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.