طرز تهیه کوفته بادمجان


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


هایده ابراهیم زاده

هایده ابراهیم زاده

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

clapping

۰

cooking

۰

کوفته بادمجان

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


کوفته بادمجان یکی از انواع کوفته ها می باشد که بسیار خوشمزه است و برخلاف تصور همگان از گوشت در این کوفته استفاده نمی شود. این غذای خوشمزه که در ایران و ترکیه بسیار محبوب است می تواند گزینه خوبی برای گیاه خوران نیز باشد.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۲۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۴۵ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برای شروع کار سس را حاضر کنید تا در ادامه مراحل پخته و غلیظ شود برای شروع گوجه فرنگی ها را پوره کنید و پیاز و سیر را نیز پوست بگیرید رنده ریز یا پوره کنید داخل قابلمه مورد نظر کمی با روغن تفت دهید تا سبک شود سپس پوره گوحه فرنگی و ادویه ها و آبلیمو را اضافه کنید و بگذارید روی حرارت ملایم تا پخته شود.

مرحله 2

در ادامه سینی فر را از فر خارج کنید و فر را روی دما ۲۰۰ درجه قرار دهید تا گرم شود سپس بادمجان ها را پوست بگیرید و به شکل مکعبی ریز خرد کنید پیاز را نیز خلالی خرد کنید و روی سینی فر قرار دهید سپس سبزی خشک و نمک و ادویه ها و روغن زیتون را روی بادمجان و پیاز بریزید و سینی فر را داخل فر قرار دهید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه بپزد سپس خارج کنید و هم بزنید و مجدد برای ۱۵ دقیقه دیگر داخل فر بگذارید تا حسابی کبابی شود.

مرحله 3

در ادامه سینی را از فر خارج کنید و صبر کنید تا کمی از حرارت بیفتد سپس بادمجان ها را به همراه جعفری و ریحان داخل غذاساز ریخته و خوب هم بزنید تا پوره یکدست شوند سپس پنیر سفید را نیز اضافه کنید و چندتا پالس بزنید و در انتها پودر سوخاری و تخم مرغ را نیز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مواد خوب یکدست و خمیری شل شود.

مرحله 4

در ادامه از خمیر کوفته به اندازه یک نارنگی کوچک بردارید و در دست خوب ورز دهید و به کوفته شکل دهید بهتر است دست های خود را از قبل کمی چرب کنید سپس کوفته ها را در یک ظرف پیرکس مناسب قرار دهید سپس به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کمی کوفته ها پخته شوند سپس ظرف را از فر خارج کنید و سس آماده شده و غلیظ شده روی آن بریزید و برای ۱۵ دقیقه مجدد ظرف را داخل فر قرار دهید تا سس به خورد کوفته ها برود به همین راحتی کوفته بادمجان بدون گوشت و برنج حاضر شده است. نوش جان

نکات و یادداشت ها

شما می توانید از هر نوع پنیری که دوست دارید برای تهیه این کوفته استفاده کنید - به دلخواه می توانید کمی ریحون و جعفری نیز در سس اضافه کنید - اگر فر ندارید می توانید مراحل پخت کوفته ها را روی گاز انجام دهید - شما می توانید برای تنوع در سبزی این کوفته از انواع سبزی های معطر استفاده کنید.
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی کوفته بادمجان

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۲۰.۱۸ - %
چربی کل ۶.۸۲ - %
    چربی اشباع شده ۰.۸۷ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۱۳.۰۰ - %
سدیم ۲۵۶.۷۴ ۱۷ %
کربوهیدرات کل ۱۲.۲۳ ۹ %
    فیبر رژیمی ۱.۷۴ - %
    قند ۲.۷۷ - %
پروتئین ۳.۳۷ ۶ %
ویتامین A ۲۹۰.۰۸ ۳۲ %
کلسیم ۳۰.۹۸ ۳ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.