طرز تهیه ته چین اسفناج با گوشت


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


سمیرا محمدی

سمیرا محمدی

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

clapping

۰

cooking

۰

ته چین اسفناج با گوشت

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


ته چین اسفناج با گوشت چرخ کرده یکی از انواع ته چین ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و برای مهمانی و یا شام و نهار بسیار مناسب است. ته چین ها از جمله غذاهای سنتی ایرانی و محبوب هستند که با انواع و اقسام گوشت و مرغ و سبزیجات تهیه می شوند و به دلیل بافت و ظاهر آن خیلی خوشمزه و جذاب هستند شما می توانید ته چین را در فر و بدون فر نیز تهیه کنید.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۲۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۶۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برنج را از قبل با کمی نمک خیس کنید سپس پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کرده سپس به همراه کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا سبک شود در ادامه گوشت را اضافه کنید و به آن نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و تفت داده تا گوشت خوب سرخ شود و رنگ آن تغییر کند.

مرحله 2

در ادامه اسفناج ها را پاک کنید و بشورید سپس به اندازه دلخواه برش بزنید سپس داخل یک تابه بدون افزودن روغن تفت دهید تا آب آن کشیده شود و اسفناح ها نرم شود سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله 3

در ادامه مایه ته چین را باید آماده کنیم برای این کار یک عدد تخم مرغ کامل را به همراه زرده و ماست و روغن مایع و زعفران و کمی نمک و فلفل سیاه داخل کاسه ریخته و هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند نیازی نیست که خیلی مواد را هم بزنید وگرنه بوی زهم می گیرد.

مرحله 4

برنج را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد کمی زنده تر از همیشه آبکش کنید تا برنج در حین پخت شفته نشود سپس برنج را داخل کاسه مخلوط تخم مرغ و ماست ریخته و خوب هم بزنید سپس کف قابلمه یا قالب مورد نظر را کمی چرب کنید و مقداری از برنج را بریزید و صاف کنید و روی آن اسفناج و سپس مخلوط گوشت را ریخته و مابقی برنج را بریزید و سطح آن را صاف کنید سپس ته چین اسفناج و گوشت را برای ۱ ساعت دم بگذارید و یا برای ۵۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا طلایی شود نوش جان.

نکات و یادداشت ها

ماست باید چکیده و بهتر است ترش باشد تا ته چین تردی داشته باشید - اگر می خواهید ته چین را در فر تهیه کنید بهتر است از ابتدا روی آن فویل کشیده و در انتها موقع گریل کردن فویل را بردارید - می توانید از گوشت خورشتی نیز استفاده کنید و به همراه پیاز پخته و ریش کنید.
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی ته چین اسفناج با گوشت

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۶۳.۲۶ - %
چربی کل ۸.۳۱ - %
    چربی اشباع شده ۲.۲۶ - %
    چربی ترانس ۱.۸۴ - %
کلسترول ۲۳.۲۱ - %
سدیم ۱۵۱.۲۲ ۱۰ %
کربوهیدرات کل ۱۷.۸۱ ۱۴ %
    فیبر رژیمی ۰.۷۰ - %
    قند ۰.۴۲ - %
پروتئین ۴.۳۲ ۸ %
ویتامین A ۱۳۱۷.۰۹ ۱۴۶ %
کلسیم ۳۶.۰۱ ۴ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.