طرز تهیه خورشت کرفس


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


زهرا ساعدی

زهرا ساعدی

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۰

clapping

۰

cooking

۰

خورشت کرفس

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


خورشت کرفس از آن دست غذاهایی است که طرفداران زیادی دارد اما کمتر سر سفره ها دیده میشود. شاید به این دلیل که هر کسی نمیتواند یک خورش کرفس خوشمزه و جا افتاده درست کند. در ضمن این غذا به شکل های مختلف تهیه میشود. بیشتر مواقع خورشت کرفس را با نعنا و جعفری تهیه میکنند که در اینجا هم از همین روش استفاده شده است.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۲۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۱۸۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

ابتدا کرفس ها را بشویید. سپس به اندازه ی دلخواه و یک اندازه خرد کنید. برگ های کرفس ، جعفری و نعنا را ریز خرد کنید با مقداری روغن تفت دهید و سرخ کنید.

مرحله 2

پیازها را ریز خرد کنید. سپس درون روغن فراوان تفت دهید تا نرم و طلایی شوند. گوشت خورشتی را خرد کنید و به همراه زردچوبه و فلفل به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد رب گوجه‌فرنگی و کرفس‌های خرد شده را اضافه کنیدِ سپس چند لیوان آب بریزید و اجازه دهید با حرارت ملایم گوشت بپزد و نرم شود.

مرحله 3

در اواسط پخت گوشت لیموعمانی ها را با چنگال سوراخ کنید و داخل گوشت بریزید. پس از پختن گوشت می‌توانید سبزی‌های سرخ شده را اضافه کنید. با حرارت ملایم 30 – 40 دقیقه اجازه دهید خورشت بجوشد و جا بیفتد. پس از اینکه خورشت جا افتاد درون ظرف بکشید و روی آن 2 قاشق غذاخوری روغن داغ بریزید و به همراه برنج سرو نمایید.

نکات و یادداشت ها

چنانچه در اندازه گیری سبزی ها مشکل دارید به این صورت عمل کنید : مقدار برگ کرفس ( ریز خرد شده ) 5 قاشق غذاخوری ، مقدار نعنا ( ریز خرد شده ) 1 قاشق غذاخوری و جعفری ( ریز خرد شده ) نیز 4 قاشق غذاخوری میباشد - بسته به ذائقه میتوانید به جای لیموعمانی از 3 قاشق غذاخوری آبلیمو یا آبغوره استفاده کنید.خورشت کرفس با آبغوره طعمی عالی پیدا میکند. پیشنهاد میکنیم امتحانش کنید - اگر نعنا و جعفری ندارید میتوانید به همان مقدار از برگ کرفس استفاده کنید. در صورت تمایل بجای گوشت قرمز ( گاو و گوسفند ) می‌توانید از گوشت سفید ( مرغ و بوقلمون ) هم استفاده کنید.
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی خورشت کرفس

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۶۷.۸۱ - %
چربی کل ۲.۹۷ - %
    چربی اشباع شده ۰.۴۴ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۲۳.۳۳ - %
سدیم ۱۸۸.۳۴ ۱۳ %
کربوهیدرات کل ۴.۴۵ ۳ %
    فیبر رژیمی ۱.۶۰ - %
    قند ۱.۶۴ - %
پروتئین ۶.۵۱ ۱۲ %
ویتامین A ۳۵۴.۴۲ ۳۹ %
کلسیم ۴۲.۸۹ ۴ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.