سالاد اسفناج با مرغ گریل شده

سالاد اسفناج با مرغ گریل شده

سالاد اسفناج با مرغ گریل شده جزو سالاد‌های فوق العاده خوشمزه و در عین حال مقوی است که برای دورهمی های دوستانه بسیار لذتبخش است. می توان به راحتی با سالاد مرغ و اسفناج از مهمان ها پذیرایی کرد و از مزه آن لذت برد. ...

به این غذا امتیاز دهید

مدت زمان آماده‌سازی مواد اولیه:

۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت:

۲۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای:

۲ نفر

اطلاعات کامل ارزش غذایی سالاد اسفناج با مرغ گریل شده

مراحل آماده‌سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه سالاد خوشمزه با اسفناج و مرغ در ابتدای کار، هر کدام از سینه های مرغ را از عرض برش می زنیم و ورقه می‌کنیم تا در آخر ۴ برش استیکی از سینه مرغ داشته باشیم. همه مواد مورد نیاز برای مزه دار کردن مرغ را درون یک کاسه مخلوط می کنیم.

مرحله 2

سپس برش های سینه مرغ را در این سس می خوابانیم. حداقل یک ساعت در یخچال استراحت می‌دهیم تا طعم دار شود. بیبی اسفناج ها را می شوییم و در آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن برود. مواد سس را مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله 3

یک تابه گریل برداشته و روی حرارت قرار می دهیم. وقتی که تابه داغ شد، سینه های مزه دار شده را در تابه گریل می کنیم. هر طرف حدود ۳ دقیقه زمان می‌برد تا مغز پخت و گریل شود. این زمان پخت بستگی به ضخامت برش های مرغ دارد.

مرحله 4

بعد از این که مرغ ها گریل شد، آن را درون فر قرار می دهیم با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد می گذاریم ۵ تا ۶ دقیقه مغز پخت شود. اسفناج ها را درون یک کاسه می ریزیم. سس تهیه شده را به بیبی اسفناج ها اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله 5

سپس در ظرف مناسب سرو می ریزیم. در ادامه پیاز بنفش را شسته و به سلیقه خود به صورت حلقه ای یا خلالی خرد می کنیم و روی اسفناج ها می ریزیم. زیتون و پنیر را روی اسفناج ها می ریزیم و با کرنبری خشک تزیین می کنیم.

مرحله 6

در این مرحله تکه های مرغ گریل شده را به صورت دلخواه برش می زنیم و روی سالاد می چینیم و در آخر کمی روغن زیتون روی سالاد می ریزیم. برای سالاد می توانیم طبق سلیقه و ذائقه خانواده خود مواد را با مواد دیگری تعویض کنیم.

مرحله 7

مثلاً کشمش، بادام پرک، گردو، زیتون سیاه، دانه انار، توت فرنگی، قیسی خرد شده، پنیر بوترکیزه تازه یا پنیر گودای پستو و … را انتخاب کنیم. برای سس هم می توانیم کمی مایونز اضافه کنیم یا سس خردل یا مایونز را در کل حذف کنیم.

مرحله 8

برای سالم تر شدن سالاد فقط با آبلیمو، بالزامیک و نمک و فلفل سیاه یک سس ساده درست کنیم و روی سالاد بریزیم. اگر بیبی اسفناج در دسترس نبود می توانیم از برگ های تازه اسفناج به صورت خرد شده استفاده کنیم.