طرز تهیه سالاد اسفناج با مرغ گریل شده


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


زهرا ساعدی

زهرا ساعدی

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۶

clapping

۰

cooking

۰

سالاد اسفناج با مرغ گریل شده

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


سالاد اسفناج با مرغ گریل شده جزو سالاد‌های فوق العاده خوشمزه و در عین حال مقوی است که برای دورهمی های دوستانه بسیار لذتبخش است. می توان به راحتی با سالاد مرغ و اسفناج از مهمان ها پذیرایی کرد و از مزه آن لذت برد.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۲۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۲ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه سالاد خوشمزه با اسفناج و مرغ در ابتدای کار، هر کدام از سینه های مرغ را از عرض برش می زنیم و ورقه می‌کنیم تا در آخر ۴ برش استیکی از سینه مرغ داشته باشیم. همه مواد مورد نیاز برای مزه دار کردن مرغ را درون یک کاسه مخلوط می کنیم.

مرحله 2

سپس برش های سینه مرغ را در این سس می خوابانیم. حداقل یک ساعت در یخچال استراحت می‌دهیم تا طعم دار شود. بیبی اسفناج ها را می شوییم و در آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن برود. مواد سس را مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله 3

یک تابه گریل برداشته و روی حرارت قرار می دهیم. وقتی که تابه داغ شد، سینه های مزه دار شده را در تابه گریل می کنیم. هر طرف حدود ۳ دقیقه زمان می‌برد تا مغز پخت و گریل شود. این زمان پخت بستگی به ضخامت برش های مرغ دارد.

مرحله 4

بعد از این که مرغ ها گریل شد، آن را درون فر قرار می دهیم با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد می گذاریم ۵ تا ۶ دقیقه مغز پخت شود. اسفناج ها را درون یک کاسه می ریزیم. سس تهیه شده را به بیبی اسفناج ها اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله 5

سپس در ظرف مناسب سرو می ریزیم. در ادامه پیاز بنفش را شسته و به سلیقه خود به صورت حلقه ای یا خلالی خرد می کنیم و روی اسفناج ها می ریزیم. زیتون و پنیر را روی اسفناج ها می ریزیم و با کرنبری خشک تزیین می کنیم.

مرحله 6

در این مرحله تکه های مرغ گریل شده را به صورت دلخواه برش می زنیم و روی سالاد می چینیم و در آخر کمی روغن زیتون روی سالاد می ریزیم. برای سالاد می توانیم طبق سلیقه و ذائقه خانواده خود مواد را با مواد دیگری تعویض کنیم.

مرحله 7

مثلاً کشمش، بادام پرک، گردو، زیتون سیاه، دانه انار، توت فرنگی، قیسی خرد شده، پنیر بوترکیزه تازه یا پنیر گودای پستو و … را انتخاب کنیم. برای سس هم می توانیم کمی مایونز اضافه کنیم یا سس خردل یا مایونز را در کل حذف کنیم.

مرحله 8

برای سالم تر شدن سالاد فقط با آبلیمو، بالزامیک و نمک و فلفل سیاه یک سس ساده درست کنیم و روی سالاد بریزیم. اگر بیبی اسفناج در دسترس نبود می توانیم از برگ های تازه اسفناج به صورت خرد شده استفاده کنیم.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی سالاد اسفناج با مرغ گریل شده

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۵۸.۳۶ - %
چربی کل ۹.۷۷ - %
    چربی اشباع شده ۱.۲۴ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۲۷.۲۶ - %
سدیم ۳۲۸.۲۷ ۲۲ %
کربوهیدرات کل ۶.۱۵ ۵ %
    فیبر رژیمی ۱.۰۰ - %
    قند ۳.۴۵ - %
پروتئین ۱۱.۸۴ ۲۱ %
ویتامین A ۲۶۹۷.۰۰ ۳۰۰ %
کلسیم ۴۰.۵۸ ۴ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.